Inese Lielpinka:Akcīzes nodokli alkoholam varētu atkal pārskatīt jau veidojot jauno budžetu
Veids, kā tika pieņemti grozījumi likumā par akcīzes nodokli alkoholiskajiem dzērieniem, no jauna rada bažas par valsts spēju nodrošināt prognozējamu uzņēmējdarbības vidi Latvijā nodokļu politikas jomā.
Kaut arī diskusijas par akcīzes nodokļa celšanu norit jau no pagājušā gada rudens, un alus darītāji sākotnēji nāca klajā ar priekšlikumu palielināt akcīzes nodokli alum vairāk nekā to piedāvāja Finanšu ministrija un Veselības ministrija, tomēr paši grozījumi pēdējā lasījumā Saeimā tika pieņemti tikai šobrīd. Tas ir divas nedēļas pirms 1.jūlija, kad tiem sākotnēji bija jāstājas spēkā.
Pozitīvi vērtējam faktu, ka izmaiņas tomēr stāsies spēkā mēnesi vēlāk, t.i. 1.augustā, lai gan arī pusotrs mēnesis, it sevišķi pašā sezonas karstumā, ir ļoti īss sagatavošanās periods būtiskām izmaiņām akcīzes nodokļa likmē. Turklāt līdz pēdējam brīdim nebija skaidrības par jaunajām akcīzes nodokļa likmēm. Šādas neskaidrības ietekmē arī mūs kā ražotājus, piemēram, kafejnīcas, bāri un restorāni un citi tirgotāji, sākoties vasaras sezonai, ir iepirkuši alu mazākos apjomos nekā pērn, lai neveidotu uzkrājumus un tiem vēlāk nebūtu jāpārrēķina akcīzes nodoklis.
Sākotnēji tika diskutēts par akcīzes nodokļa likmēm turpmākajiem trīs gadiem, ko mēs kā ražotājām atbalstījām. Tomēr rezultātā Saeima lēma par likmju pieaugumu, kurš būs spēkā tikai gadu vai pat mazāk. Bažas mums rada fakts, ka akcīzes nodokļa likmes jaunā budžeta veidošanas ietvaros tiks pārskatītas jau atkal rudenī. Tas ir pretrunā ar pērn noslēgto vienošanos ar tā brīža finanšu ministru Andri Vilku, kas paredzēja pārskatāmu nodokļu politikas veidošanu valstī - attiecīgā nodokļa izmaiņas neveikt biežāk kā reizi gadā un paredzēt to stāšanos spēkā ne ātrāk kā pēc pusgada pēc to pieņemšanas.
Alus ražotāji atbalstīja akcīzes nodokļa likmes alkoholiskajiem dzērieniem palielināšanu, vienlaikus aicinot nodrošināt prognozējamību uzņēmējdarbībā un neveikt papildu ierobežojumus šī brīža noteiktajiem, kā, piemēram, vēl stingrākus reklāmas ierobežojumus.
Lāčplēša alus darītava ir viena no lielākajām alus darītavām Latvijā, un tā atrodas Liepājā. Tās vadošie zīmoli ir alus “Lāčplēsis” un “Līvu alus”, kas pēc pārdošanas rādītājiem ir vieni no populārākajiem aliem Latvijā. Lāčplēša alus darītava ietilpst SIA “CIDO Grupa” sastāvā.
Kategorijas
- Novados
- Smiltene
- Valka
- Strenči
- Kaimiņos
- Vēlēšanas
- Kriminālziņas
- Izglītība
- Sports
- Orientēšanās
- Auto/Moto/Velo
- Futbols
- Florbols
- Basketbols
- Citi sporta veidi
- Hokejs
- Volejbols
- Kultūra un Izklaide
- Foto
- Cilvēkziņas
- Vaļasprieki
- Citas ziņas
- Bizness
- Reklāmraksti
- Lietotāju raksti
- Dzīvespriekam
- Latvijas ziņas
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Balles
- Teātris
- Koncerti
- Kino
- Sports
- Festivāli
- Baznīcās
- Citi pasākumi
- Video
- Statiskas lapas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Mediju projekts
- Mediju kritika
- Ar informāciju pret dezinformāciju
- Mediju projekti 2018
- Mediju projekts 2020
- Eiropā
- Dzīvesstils
- Atpūta
- Hobiji
- Mīluļi
- Veselība
- Virtuvē
- Noderīgi
- Viedokļi
- Vides projekti
- Daba-iepazīstam un palīdzam
- Rūpēsimies par vidi
- Saimnieko gudri
- Informējot iedvesmojam
- Covid-19