Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Pērn pasūtījumu apgrozījums uzņēmumā samazinājās par 70 procentiem

Aldis Dubļāns

2010. gada 26. maijs 09:49

2541
Pērn  pasūtījumu apgrozījums uzņēmumā samazinājās par 70 procentiem

Uzņēmumā "EFN Baltija" "Ziemeļlatvija" viesojās pirms trijiem gadiem. Pa šo laiku ražotne savā darbībā ir piedzīvojusi gan kritumu, gan kāpumu.

"2007. gadā mums veicās ļoti labi, un tas turpinājās arī nākamo gadu, taču 2009. gadā pārdzīvojām ļoti stipru krīzi. Pasūtījumu nebija, apgrozījums samazinājās par 70 procentiem. Gadu noslēdzām mīnusos un bijām spiesti vairākus darbiniekus atlaist. Šogad atkal viss virzās augšup. No janvāra līdz aprīlim uzņēmumā ir pieņemti 15 jauni darbinieki," situāciju raksturo "EFN Baltija" vadītāja Kristīne Simonova.

Tikai priekšsēriju modeļiemPašlaik uzņēmumā ir nodarbināti 42 darbinieki, un tas ir lielākais strādājošo skaits ražotnes pastāvēšanas vēsturē. Tā saucamajos labajos laikos 2007. gadā tur strādāja nedaudz vairāk par 30 darbiniekiem.

Ražošanas līnijas darbojas vairākās maiņās un jau izjūtama liela telpu šaurību.Jautāta, kā ir mainījies izstrādājumu sortiments, vadītāja atbild, ka tas ir pilnībā nomainījies. "EFN Baltija" ražo pasīvi elektrotehniskos komponentus visdažādākajām automašīnām, piemēram, "BMW" un "Volvo". Detaļas kļūst aizvien sarežģītākas, un tas pierāda arī to, ka uzņēmuma darbinieku kvalifikācija aug.

"Kopumā ņemot, mūsu zināšanu līmenis ir pilnveidojies. Esam ieguvuši arī jaunu kvalitātes sertifikātu," palepojas K. Simonova. Daļa darbinieku savas zināšanas ir pilnveidojuši Vācijā, bet citi tās apgūst tepat Valkā. Šī uzņēmuma specifika ir tāda, ka vienu un to pašu detaļu negatavo, piemēram, 10 gadus, kamēr ražo attiecīgo automodeli. Valkā gatavo priekšsēriju modeļu detaļas ,un tas nozīmē, ka tiklīdz automašīna nonāk sērijveida ražošanā, tā šos mezglus pārtrauc.

 

Par reputāciju jācīnāsIzstrādājumu kvalitātei jābūt nevainojamai. Tiesa, šogad par vienu detaļu ir saņemta reklamācija, un tas uzskatāms par ārkārtas gadījumu. "Konkurence tirgū ir nežēlīga, tāpēc ikviens šāds gadījums ietekmē uzņēmuma reputāciju.

Esam to pārdzīvojuši un ceram, ka nekas līdzīgs neatkārtosies," stāsta K. Simonova. Viņa priecājas, ka ir atrasts jauns klients. Katrs šāds klients ir ļoti nozīmīgs, jo iekarot šajā nozarē kādu jaunu nišu ir ļoti sarežģīti. Līgums ar japāņu kompāniju "Jazaki", kas piegādā dažādas detaļas automašīnu ražošanai visā pasaulē, ir parakstīts. "EFN Baltija" dara visu, lai nodrošinātu sev vietu zem saules.

Prasības ir augstasVislielākais gandarījums vadītājai ir katru reizi, kad izdodas pieņemt kādu jaunu darbinieku. Jautāta, vai atbilst patiesībai tas, ka uzņēmumā ir dzelžaina disciplīna un bez atļaujas nedrīkst pat doties uz tualeti, vadītāja samulst un apgalvo, ka šādas valodas nudien nav dzirdējusi.

"Tā kā strādājam ar detaļām, kurām patiešām nozīmīga nevainojama kvalitāte un absolūta precizitāte, ir daudz noteikumu, kas obligāti jāievēro, taču uz tualeti un padzerties var doties bez atļaujas," smaida Kristīne.

Viņa piebilst, ka nevienam pa pirkstiem nesit un noteiktos laikos darbā ir pauzes, lai atslābinātos no sasprindzinājuma, ko izraisa uzmanība. Vadītāja uzskata, ka darba režīms ir gana brīvs. Viņa atzīst, ka uzņēmumā patiesi nav viegli iestāties, jo prasības ir augstas un ne visiem ir dotumi veikt šādu darbu.

Vairāk foto >>>> ŠEIT!