Kā internetā nosargāt savus datus, labo slavu un klientus

Svarīgai informācijai, kuras izpaušana var sagraut uzņēmumu vai valsts institūciju labo slavu un klientu uzticību, dažādu iemeslu dēļ tehnoloģiju zinātāja Neo spēju apveltīti "interesenti no malas" piekļūst ne tikai Latvijā, bet arī citur.
Piemēram, kāds darbinieks fotokameru ražotāja Canon interneta vietnē, publicējot informāciju, aizmirsis uzlikt piekļuves aizsardzību un informācija par vislielākajā slepenībā modelēto un konstruēto jauno fotoaparāta modeli noplūdusi visā pasaulē. Datu noplūde problēmas savulaik sagādājušas galvassāpes arī Lielbritānijas valdībai.
Par lietām, ko jauno tehnoloģiju un arī interneta vidē der zināt ikvienam sabiedrisko attiecību speciālistam, lai nepaliktu zaudētājos, stāsta jaunā grāmata Sabiedriskās attiecības tiešsaistē. Praktisks ceļvedis, kā izveidot tiešsaistes stratēģiju sociālo plašssaziņas līdzekļu pasaulē.
Grāmatu klajā laidusi izdevniecība Lietišķās informācijas dienests.
Jaunās grāmatas autori ir tiešsaistes sabiedrisko attiecību eksperts Deivids Filipss un vadošais Eiropas Sabiedrisko attiecību izglītības un izpētes asociācijas EuroBlog projekta pētnieks un Mediations weblog vadītājs Filips Jangs.
Viņi uzsver, ka internets ir radikāli pārveidojis sabiedrisko attiecību praksi. Pārmaiņas skārušas ne tikai veidu, kā sabiedrisko attiecību speciālisti veic saziņu, bet arī mainījušas pašu saziņas dabu.
Abi eksperti dod padomus, kā gudri un efektīvi izmantot sabiedriskās attiecības tiešsaistē - viņi sniedz plašu ieskatu sociālajos plašsaziņas līdzekļos, aplūko pārmaiņas kultūrā, saziņā un vērtībās, pēta jaunos informācijas modeļus, kā arī detalizēti analizē interneta komerciālo nozīmi un tā izmantošanu kā plašsaziņas līdzekli.
Atziņas no grāmatas
Jaunie mediji nenogalina vecos, bet ietekmē un pārveido tos. Mēs neuzskatām, ka tipogrāfijas ir mirušas. Mēs neatmestu drukātos izdevumus, taču, ja jūs varat kādu daļu papīra kopiju, teiksim, 20 līdz 30 procentus, aizstāt ar tiešsaistes versiju, jūs varētu ietaupīt naudu.
Dodiet cilvēkiem iespēju izvēlēties digitālo izdevumu, un, ja 30 procenti piekritīs un būs laimīgi, jums būs jāpasūta mazāks skaits brošūru.
Neskaidrības informācijā nes sev līdzi uzticības un reputācijas zaudējumu un izraisa attiecību pasliktināšanos. Ja tā notiek, organizācijai jāatsakās no iespējas gūt labumu no tām priekšrocībām, ko sniedz internets.
Cilvēki meklē informāciju, darbību, izklaidi un visu pārējo tad, kad viņi to vēlas. Lielākoties cilvēki internetu izmanto ar kādu mērķi. Visa pārējā darbība internetā un reklāma ir traucēkļi, un daži no tiem ir kaitinoši.
Reklāmu var paciest, bet sabiedrisko attiecību vai mārketinga speciālistiem ir vīzdegunīgi un naivi ticēt, ka viņi savu vēstījumu var uzspiest auditorijai, ja nav saņēmēja pilnīgas un individuālas piekrišanas. Oksfordas interneta aptauja liecina, ka cilvēki pretojas - un arvien vairāk - surogātpastam un uzspiestam saturam.
Daži uzskata, ka jaunās ekonomikas valūta ir uzmanība, citi apgalvo, ka būtiskus panākumus var gūt, esot interneta gidam, kura loma ir palīdzēt cilvēkiem atrast internetā nepieciešamo. Ja raugās no to cilvēku viedokļa, kuri uzskatu bagātību tagad var izmērīt zināšanu vienībās, abi iepriekš minētie variantu varētu būt pareizi. Sabiedrisko attiecību speciālisti noteikti var palīdzēt virzīt šo procesu un padarīt to lietotājam vērtīgu, piedāvājot izdevīgu apmaiņu interneta ietvaros.
Kategorijas
- Novados
- Smiltene
- Valka
- Strenči
- Kaimiņos
- Vēlēšanas
- Kriminālziņas
- Izglītība
- Sports
- Orientēšanās
- Auto/Moto/Velo
- Futbols
- Florbols
- Basketbols
- Citi sporta veidi
- Hokejs
- Volejbols
- Kultūra un Izklaide
- Foto
- Cilvēkziņas
- Vaļasprieki
- Citas ziņas
- Bizness
- Reklāmraksti
- Lietotāju raksti
- Dzīvespriekam
- Latvijas ziņas
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Balles
- Teātris
- Koncerti
- Kino
- Sports
- Festivāli
- Baznīcās
- Citi pasākumi
- Video
- Statiskas lapas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Mediju projekts
- Mediju kritika
- Ar informāciju pret dezinformāciju
- Mediju projekti 2018
- Mediju projekts 2020
- Eiropā
- Dzīvesstils
- Atpūta
- Hobiji
- Mīluļi
- Veselība
- Virtuvē
- Noderīgi
- Viedokļi
- Vides projekti
- Daba-iepazīstam un palīdzam
- Rūpēsimies par vidi
- Saimnieko gudri
- Informējot iedvesmojam
- Covid-19