Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Kam vajadzīgs uzbērums Smiltenes jaunajā rotācijas aplī?

Sandra Pētersone korespondente

2012. gada 17. augusts 08:11

3177
Kam vajadzīgs uzbērums Smiltenes jaunajā rotācijas aplī?

Vai Smiltenē, kas simboliski ir trīs pakalnu pilsēta, ir vajadzīgs vēl ceturtais pakalns? Tā ironiski taujā kāds mūsu laikraksta lasītājs, norādot uz jauno apļveida krustojumu, kura vidū ir zemes uzbērums.

Lasītājs ierosina uzbērumu likvidēt, jo tas traucē pilnībā pārredzēt apļveida krustojumu, iebraucot tajā no Valkas un Strenču puses pa Valkas ielu, vai arī no Jāņukalna puses pa Audēju ielu. Autovadītājs aplim otrā pusē uzbēruma dēļ redz nevis pretim braucošās mašīnas, bet māju jumtus. "Ziemeļlatvijai" atliek tam piekrist.

Nākamnedēļ stādīs krūmusApļveida krustojums jeb rotācijas aplis Smiltenē, Daugavas, Valkas un Audēju ielas krustojumā, ir izbūvēts, īstenojot pašvaldības projektu "Smiltenes pilsētas ielu kompleksā rekonstrukcija, 2. kārta". Objekta pasūtītājs ir Smiltenes novada dome, kurai ir tiesības projektā veikt izmaiņas. Tas vēl ir iespējams, jo rotācijas apli līdz ar citiem rekonstrukcijas otrās kārtas objektiem ekspluatācijā paredzēts nodot tikai šā gada novembrī.

Uzklausot ierosinājumu par uzbēruma nojaukšanu, Smiltenes novada domes priekšsēdētājs Ainārs Mežulis atbild, ka pagaidām nekādas izmaiņas projektā pašvaldība neplāno. Jau nākamajā pirmdienā apļa iekšpusē, tai skaitā uzbērumā,uzņēmums "Smiltenes NKUP" plāno stādīt apstādījumus. Jau atvesti gandrīz 500 krūmu stādi.

"Plusus un mīnusus redzēs, kad aplis būs pabeigts līdz galam. Domāju, nekas slikts nebūs. Man jau tagad šis uzbērums apļa vidū absolūti netraucē. Braucu ļoti uzmanīgi. Un arī vizuāli, apstādīts ar stādiem, domāju, aplis nemaz slikti neizskatīsies," saka A. Mežulis.

Pašvaldības vadītājs arī skaidro, ka šādi - ar uzbērumu vidū - rotācijas aplis ir projektēts speciāli, lai automašīnas, it īpaši smagās, kas brauc Smiltenes centra virzienā lejup pa Daugavas ielu no Valmieras puses, diennakts tumšajā laikā neapžilbinātu pretimbraucējus.

Par šādu versiju ir ļoti izbrīnīts bijušais ceļu policists, smiltenietis Ainārs Ozols. 15 gadu darba laikā šajā profesijā viņš neatceras nevienu ceļu satiksmes negadījumu, kas minētajā krustojumā būtu noticis tāda iemesla dēļ. "Tuvās gaismas sniedzamība ir 30 līdz 40 metri. Iegriežoties aplī, visi veic labo pagriezienu. Kā var apžilbināt pretimbraucošo? Tuvās gaismas vienmēr vairāk izgaismo labo pusi. Apžilbināt nav iespējams," saka A. Ozols.

Tam piekrīt smiltenietis, Valsts policijas darbinieks Vilnis Būce. Turklāt satiksmes drošības dēļ būtu ļoti labi tieši pretējais, - ja uzbērumu apļa vidū izveidotu zemāku, uzskata policists.

Traucē ieraudzīt gājējusV. Būce secina, ka tagad aplis paaugstinājuma dēļ traucē ieraudzīt gājējus, turklāt gājēju pāreju izvietojums pie apļveida krustojuma nav tas labākais. "Citās Latvijas pilsētās šādu apli neesmu redzējis," viņš piebilst.

Kad rotācijas apļa vidū iestādīs apstādījumus, jāskatās, kā tie ietekmēs krustojuma pārredzamību. Uzņēmumā "Smiltenes NKUP" "Ziemeļlatvija" noskaidroja, ka aplī stādīs: klājenisko klinteni, segliņu, klājenisko kadiķi, Japānas spireju un Tunberga bārbeli - pavisam gandrīz 500 stādus, un šie augi izaugot aptuveni 40 centimetru augstumā. Aplī jau uzsākti uzbēruma virsmas līdzināšanas darbi apstādījumiem.

Projekta "Smiltenes pilsētas ielu kompleksā rekonstrukcija, 2. kārta" objektu ģenerāluzņēmējs SIA "8CBR" šomēnes rotācijas aplī, tāpat kā Rīgas ielā, uzstādīs ceļa zīmes, virziena rādītājus un citu aprīkojumu. "Visi galvenie darbi, kas jāveic rotācijas aplī, šomēnes tiks pabeigti," informē "8CBR" darbu vadītājs Aivars Veinbergs.

Savukārt projektēšanu Smiltenes ielu kompleksās rekonstrukcijas otrajā kārtā veica Rīgas firma "L4 ceļu projekti".