Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Rallijs Sarma 2016 šogad kompaktāks un skatītājiem ērtāks

Rallijs Sarma 2016 šogad kompaktāks un skatītājiem ērtāks

Rallija Sarma organizatori šogad ir parūpējušies par to, lai rallijs Sarma '16, kas notiks 23. un 24. janvārī, būtu īpaši labvēlīgs un ērts skatītājiem. Lai to sasniegtu, šī gada rallijam ir izvēlēti labākie ātrumposmi tikai Gulbenes apkārtnē, un to starta laiki saplānoti tā, lai bez liekas steigas būtu iespējams redzēt pēc iespējas vairāk ātrumposmu.


Pirmajā rallija dienā pēc sacensību atklāšanas pulksten 13:50 pašā Gulbenes centrā pie kultūras centra, Latvijas un Igaunijas rallija čempionāta dalībnieki pulksten 14:03 uzsāks cīņu skaistajā Ozolkalna ātrumposmā, kas sava apgrieztā virziena dēļ ieguvis pamestās dzelzceļa stacijas "Kamalda" nosaukumu. Šis vairākus gadus neizmantotais ātrumposms savā ziņā ir uzskatāms par iesildīšanās posmu, tajā gan sportistiem ir jābūt piesardzīgiem, jo tas ir ātrs, šaurs un vietām neparedzami viltīgs. Pēc "Kamalda" ātrumposma sportistus un skatītājus gaida šī rallija "medusmaize" – lieliskais "Druviena" ātrumposms.

 Tas ir viens no garākajiem viltīgākajiem Sarma '16 ātrumposmiem. Pirms vairākiem gadiem izbūvētajiem šaurajiem un līkumotajiem meža autoceļiem abos sānos ir grāvji, kas rallistu kļūdas nepiedos. Savukārt daudzās līkumu sērijas rallija stūrmaņus atstās ar sausu muti, bet pilotus ar slapju muguru. Šis ātrumposms viennozīmīgi ir tas, kurš pat tiem, kuri ar ralliju ir uz Jūs, liek uzplaiksnīt prātā idejai par dalību rallijā. Abi pirmās dienas ātrumposmi atkārtosies divas reizes ar 2,5 stundu nobīdi - pirms un pēc saulrieta. Tāpēc rallija līdzjutējiem ir iespēja atrast sev tīkamāko vietu kādā no ātrumposmiem un tur to noskatīties abas reizes, vai arī saulrieta gaidīšanas pauzi izmantot citas skatīšanās vietas atrašanai. Skatītāji, kuriem interesē tikai ātrākās rallija ekipāžas, pareizi visu izplānojot, Top5 ekipāžas var mēģināt ieraudzīt arī četras reizes.


Otrajā rallija dienā rallija ekipāžām pievienosies arī rallijsprinta dalībnieki, un tā pulksten 8:47 sāksies ar vienu no Sarma klasiskākajiem ātrumposmiem - labi pazīstamo ātrumposmu "Zaķakājas", kurš galvenokārt ir slavens ar leģendāro caurteku, kurā savulaik pabijusi neviena vien rallija ekipāža. Reizumis liekas, ka šajā vietā sportisti kļūdas pieļauj tikai tāpēc, ka caurtekas drūmā slava iedveš bailes un paralizē braukšanas prasmes. Taču jāsaka, ka šajā ātrumposmā ir daudz skaistāku un pat bīstamāku vietu, piemēram, Kalnaskolas līkumu sērija. Šim ātrumposmam sekos rallija Sarma jaunums – ātrumposms "Silenieki", kas nav izmantots ļoti sen. Jāsaka gan, ka kopš tiem laikiem, ir mainījušās gan sportistu paaudzes, gan paši ceļi. Šis ātrumposms pēc savas konfigurācijas un stila ir ļoti līdzīgs Druvienas ātrumposmam.


Pēc pusstundu gara servisa parka, kas šogad no Gulbenes ir pārceļojis uz netālajiem Šķieneriem, sportistiem vēlreiz būs jāveic abi rīta ātrumposmi, kuriem starts attiecīgi tiks dots 10:57 un 11:33. Pēc šiem ātrumposmiem dalībnieki atgriezīsies servisa parkā un skatītājiem būs pietiekami daudz laiks atrast tīkamākās vietas pēdējā ātrumposmā "Ikteri".


Priekšpēdējais un pēdējais ātrumposms "Ikteri" ir slavenais un visiem rallija faniem labi pazīstamais "Stāmerienas" ātrumposms, kas šogad tiks veikts pretējā virzienā, un tam pievienota jauna finiša daļa, kurai iespējams piekļūt tikai ar Gulbenes – Alūksnes šaursliežu bānīša palīdzību. Šis ātrumposms izceļas ar savām mainīgajām sekcijām – vienu brīdi tas ir plats un ļoti ātrs, savukārt citviet tas ir šaurs, sarežģīts un bīstams. Otrajā reizē tam būs "Power Stage" statuss, kas ātrākajiem tā veicējiem dos papildus punktus čempionāta ieskaitē. Tādēļ daudzi sportisti būs gatavi riskēt.