Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Vai, dzīvojot ‘’zaļi’’, var tikt uz zaļa zara?

2009. gada 23. decembris 09:07

715
Vai, dzīvojot ‘’zaļi’’, var tikt uz zaļa zara?

Vai, realizējot dabas aizsardzības pasākumus uzņēmumā, iespējams arī labi nopelnīt? Vai "zaļā domāšana" ir aktuāla un vajadzīga biznesam arī tad, ja ekonomikā iestājušies grūti laiki?

 

Atbildes uz šiem jautājumiem sniedz vadītāji, kas par "zaļās domāšanas" spēku pārliecinājušies savā darba ikdienā. Viņu pieredze apkopota grāmatu sērijas Lessons Learned izdevumā Dzīvot zaļi. Sarunas ar pasaules biznesa līderiem.

 

Jauno grāmatu klajā laidusi izdevniecība Lietišķās informācijas dienests.

Ikviens sevi cienošs un sociāli atbildīgs uzņēmējs domā ne tikai par šābrīža peļņu, bet arī par nākamajām paaudzēm atstāto mantojumu - zaļu un dzīvu dabu.

 

Kā uzņēmējam radīt savam biznesam atbilstošu vides vīziju, kā pareizi risināt vides aizsardzības un racionālas dabas resursu izmantošanas jautājumus, kā videi draudzīga attieksme sasaucas ar uzņēmuma peļņu un kā vides programmu izskaidrot savai komandai un sabiedrībai, jaunajā grāmatā stāsta starptautisku kompāniju vadītāji, kas, "zaļi" domājot, tikuši uz zaļa zara.

 

Piemēram, gandrīz vai katrā darbavietā ikdienā ērti izmantojamo Post-it uzlīmju lapiņu jeb "lipeklīšu" ražotājiem investīcijas videi draudzīga lipekļa izstrādē atmaksājušās ar uzviju.

 

Turklāt "zaļais" lipeklis nesis gan finansiālus ieguvumus uzņēmuma akcionāriem un darbinieku veselībai drošāku darba vidi, gan bijis daudz plašāk izmantojams - ne tikai gan uz horizontālām, bet arī vertikālām virsmām.

 

Savukārt starptautiskā biznesa milža - tirdzniecības tīkla Wal-Mart valdes priekšsēdētājs Robs Valtons pēc mazmeitiņas piedzimšanas vēlējies pasauli ietekmēt pozitīvi un uzrunājis savus piegādātājus šādi: "Mēs no jums pieņemsim preci tikai tad, ja piegādāsiet to, iesaiņotu pārstrādājamos materiālos, un tos piegādātājus, kas to jau dara, mēs padarīsim par mūsu iecienītākajiem piegādātājiem." Un viņa teiktajam atsaukušies gan darbinieki, gan sadarbības partneri.

 

Kompāniju Yahoo! un Lucid Design Group eksperti izveidojuši t.s. reāllaika enerģijas uzraudzības ierīci jeb zaļo ekrānu, kas uzstādāms, piemēram, kafejnīcā vai ofisā un kuram pieskaroties cilvēki var redzēt, cik daudz elektrības konkrētajā mirklī patērē attiecīgā ēka. Un tas savukārt rosinājis cilvēkus taupīt elektrību.

 

Grāmatu sēriju Lessons Learned veido Hārvardas augstskolas struktūrvienība Harvard Business School Press un viena no pasaules vadošajām digitālajām videobibliotēkām Fifty Lessons.