Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Kā neiekrist jaunu tirgu un jaunu, “seksīgu” ideju lamatās

2009. gada 14. novembris 18:07

599
Kā  neiekrist jaunu tirgu un  jaunu, “seksīgu” ideju lamatās

Kā vadītājam sekot līdzi visām nozares aktualitātēm? Kā izprast jaunos, strauji augošos tirgus un sava uzņēmuma iespējas tajos - vai vienmēr jādzenas pakaļ jauntapušiem tirgiem un jaunām, "seksīgām" idejām? Kādas prasības mainīgā biznesa vide izvirza līderim?

 

Atbildes uz šiem jautājumiem uzņēmējiem sniedz jaunā grāmata Stratēģijas atjaunošana. To klajā laidusi izdevniecība Lietišķās informācijas dienests.

 

Jaunā grāmata izdota biznesa aprindās prestižajā grāmatu sērijā Harvard Business Review on.

Grāmata Stratēģijas atjaunošana būs padomdevējs ikvienam vadītājam īpaši jau pārmaiņu laikos, kad ne vienam vien līderim nākas atzīt, ka stratēģijas, kas agrāk bija veiksmīgās, vairs nav tik efektīvas - tās ir novecojušas un neatbilst jaunajai situācijai, tāpēc bizness jāuzlūko no cita skatu punkta un jāmeklē jaunas iespējas, un jāizstrādā jauni rīcības plāni.

 

Vienlaikus vadītājam ir svarīgi nepārcensties un, dzenoties pakaļ jaunajām tirgus tendencēm un idejām, neiznīcināt jau zināmas lietas, kas nākotnē var nest peļņu.

 

Jaunajā grāmatā ir gan intervijas ar tiem, kuri veiksmīgi realizējuši pārmaiņas starptautiskos uzņēmumos, gan praktiski padomi, kā izvērtēt konkrētajā nozarē notiekošos procesus un izprast to ietekmi uz savu uzņēmumu, kā izvērtēt savas uzņēmuma galveno darbības virzienu, pareizi plānot un vadīt uzņēmumu.

 

Atziņas no jaunās grāmatas:

Pārsteidzoši, cik daudzām vadības komandām neizdodas izmantot vai pat saskatīt sava galvenā darbības virziena pilnu potenciālu. Uzņēmums pēc uzņēmuma priekšlaikus atsakās no sava galvenā darbības veida, lai dzītos pakaļ jauntapušiem tirgiem vai jaunām, "seksīgām" idejām. Un savas rīcības kļūdas viņi pamana tikai tad, kad bieži vien jau ir par vēlu, lai atgrieztos pie iepriekš darītā.

 

Jūs nevarat gudri investēt savā organizācijā, ja nesaprotat, kā mainās visa jūsu industrija. Ja nozare ir radikālo pārmaiņu vidusposmā, jums beidzot būtu jādemontē vecās komercdarbības struktūras. Ja nozare piedzīvo posmveida pārmaiņas, jums, iespējams, būtu vēlreiz jāiegulda pamatdarbībā.

 

Nepieciešamība saprast pārmaiņas industrijā var šķiet skaidra, bet tāda veida zināšanas ne vienmēr ir vienkārši iegūt. Uzņēmumi mēdz nepareizi iztulkot risinājumus un visu laiku nonāk pie nepareiziem secinājumiem.

 

Uzņēmumi, kas orientējas uz konkurentiem, riskē ieslīgt pašapmierinātībā, kad tie kļūst par nozares līderiem, bet uzņēmumiem, kas orientējas uz klientiem, vienmēr ir jāuzlabojas.

 

Vadības primārais uzdevums ir panākt, lai cilvēki strādātu kopā sistemātiski. Tāpat kā orķestra diriģenti, vadītāji virza dažādu spēlmaņu talantus un darbību, lai iegūtu vēlamo rezultātu. Tas ir sarežģīts darbs, un tas kļūst vēl sarežģītāks, kad vadītāji cenšas likt cilvēkiem mainīties, nevis atstāt visu, kā ir. Pat vislabākais uzņēmuma vadītājs var paklupt, mēģinot pamudināt cilvēkus strādāt kopā jauna korporatīvā mērķa sasniegšanai.