Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Kā panākt, lai starptautiskie tirgi “atver durvis, nevis aizver tās”

2009. gada 14. novembris 18:05

563
Kā  panākt, lai starptautiskie tirgi “atver durvis, nevis aizver tās”

Dažkārt tieši ārvalstu tirgi paver pavisam jaunas un daudz plašākas iespējas nekā vietējais tirgus, taču, lai gūtu panākumus, jāpārzina starptautiskā biznesa spēles noteikumi. Kā nekļūdīties, apgūstot starptautiskā biznesa plašumus?

 

Atbildes uzņēmējiem sniedz pieredzējuši vadītāji grāmatu sērijas Lessons Learned izdevumā Starptautisks bizness. Sarunas ar pasaules biznesa līderiem.

 

Jauno grāmatu klajā laidusi izdevniecība Lietišķās informācijas dienests.

Tie, kuri vēlas izcīnīt savu vietu starptautiskajā biznesā, jaunajā grāmatā varēs smelties pieredzi un padomus veiksmīgu starptautisku uzņēmumu vadītāju atziņās par to, kā iekarot ārvalstu tirgus un nepazust tajos, kas jādara, lai izprastu klientu vēlmes citās valstīs, kā saliedēt vienā komandā dažādu kultūru pārstāvjus, kas jāņem vērā uzrunājot starptautisku auditoriju u.tt.

 

Grāmatu sēriju Lessons Learned veido Hārvardas augstskolas struktūrvienība Harvard Business School Press un viena no pasaules vadošajām digitālajām videobibliotēkām Fifty Lessons.

 

Sērijā Lessons Learned izdevniecība Lietišķās informācijas dienests jau izdevusi grāmatas Karjeras veidošana, Vadītājs kā paraugs, Pārmaiņas, kā arī Konflikti un to risināšana, Pieņemšana un atlaišana, Darījumu slēgšana, Uzsākt biznesu, Inovācijas un Īstenot stratēģiju, Kā sasniegt rezultātus.

Atziņas no jaunās grāmatas:

 

Karaliskās mākslas biedrības valdes priekšsēdētāja vietnieks Sers Pauls Džadžs:

"Likuma nosacījumi ir noteicošie, jo tev ir nepieciešams noteikta konkurences līmeņa spēles laukums. Un, ja valdība neveido šo līmeni, tad neizbēgami radīsies grūtības tiem, kas mēģina uzturēt augstākus standartus."

 

Grow Fast Grow Right līdzdibinātājs un izpilddirektors Endrjū Šērmans

"Tas, ka vari pārdot ar e-komercijas palīdzību valstij, kas atrodas astoņus tūkstošus jūdžu attālumā, vēl nenozīmē, ka ir jāpārdod valstij, kas atrodas astoņus tūkstošus jūdžu attālumā, jo būs problēmas ar samaksas iegūšanu, būs problēmas ar tulkošanu.

 

Esam pieredzējuši neskaitāmas kļūdas pēdējos pāris gados, piemēram, atšķirības iepakojumā, cenu struktūrā un patēriņā. Tev ir jāsaprot, ka tikai tas, ka tev ir e-komercijas iespējas, vēl nenozīmē, ka tās aizstās nepieciešamību pēc kādas vietējas pārstāvniecības, pēc kāda, kas tur būs uz vietas."

Caparo Group valdes priekšsēdētājs Lords Pauls:

 

"Mēs sakām: "Ķeram iespēju!" Mēs pašreiz Indijā vienlaikus ceļam sešas rūpnīcas, jo ticam, ka pārējie arī nāks. Ja esi priekšā, ja divus gadus esi vadībā biznesā, ir brīnišķīgi redzēt rezultātus.

Ikvienam tirgum ir laika logs. Ja to palaid garām, tev ir jāgaida, līdz radīsies nākamā iespēja, ja esi ieinteresēts tirgū, turi acis un ausis vaļā, līdz ieraugi savu fokusu, vai tā ir ASV, Lielbritānija, Indija vai Ķīna."

 

Publicis Groupe valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Moriss Levijs:

"Tev nedrīkst būt tikai globāls skatījums. Kad tev tāds ir, tu raugies uz zemeslodi no tādiem augstumiem, ka neko neredzi, jo tu esi atrāvies no realitātes. Tev ir jāiedziļinās konkrētās valstīs un jāpadara savs uzņēmums un zīmols piederīgs ne vien patērētājiem, bet arī iedzīvotājiem."

 

Leadership for International Finance prezidente un dibinātāja Bleita Makgārvija":

"Lai būtu veiksmīgs, ir jāpielāgojas Ggan jaunai videi, gan jaunai valstij. Tas ir svarīgi. Tev ir jāvēršas pie cilvēkiem pēc viņu noteikumiem, un dažkārt tev ir jāpieņem jauni paradumi."