Ziemellatvija.lv ARHĪVS

VID klientu apkalpošanas centru darba laika izmaiņas ar 1. februāri

VID klientu apkalpošanas centru darba laika izmaiņas ar 1. februāri

 Valsts ieņēmumu dienests (VID) vērš uzmanību, ka ar 2017. gada 1. februāri tiek mainīta klātienes apkalpošanas kārtība VID klientu apkalpošanas centros. Turpmāk ārpus Rīgas klienti klātienē tiks apkalpoti trīs dienas nedēļā, savukārt pārējā laikā tiks veikta iesniegto dokumentu izskatīšana un apstrāde, kā arī citi ar nodokļu administrēšanu saistīti pienākumi, tādējādi paātrinot iesniegto deklarāciju apstrādi. Savukārt Rīgā mainās klientu apkalpošanas centru darba laiks.

Šāds lēmums pieņemts, rūpīgi izvērtējot klientu apkalpošanas centru noslodzi un klientu plūsmu, kas ir būtiski samazinājusies. Otrs noteicošais faktors ir tas, ka ievērojami resursi ir ieguldīti tieši VID informācijas tehnoloģiju attīstībā, kā rezultātā daudzi procesi ir automatizēti un praktiski visi pakalpojumi iedzīvotājiem pieejami attālināti, izmantojot  VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS), tādējādi būtiski samazinot nepieciešamību apmeklēt VID klātienē.

Sākot ar 2017. gada 1. februāri, klātienes pakalpojumi iedzīvotājiem Vidzemē būs pieejami šādā darba laikā:

20170126-1324-screenshot-1.jpg

Atgādinām, ka šobrīd visā Latvijā darbojas 75 VPVKAC, kuros iedzīvotāji pašlaik un arī turpmāk varēs saņemt biežāk klātienē izmantotos VID pakalpojumus, proti, gada ienākumu deklarācijas pieņemšanu gan papīra formātā, gan palīdzību, iesniedzot to elektroniski, iesniegumu pieņemšanu par elektroniskajām algas nodokļu grāmatiņām, iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu reģistrēšanu/anulēšanu. Darbinieki VPVKAC var sniegt atbalstu un palīdzību darbam ar VID EDS, informējot un apmācot klientus VID e-pakalpojumu izmantošanā. Precīza informācija par VPVKAC adresēm un darba laikiem pieejama portāla www.latvija.lv sadaļā “Vienotie klientu apkalpošanas centri”.

Kā zināms, jau kopš 2010.gada vairākām iedzīvotāju grupām EDS izmantošana ir obligāta: valsts amatpersonām – kopš 2010.gada, juridiskajām personām – kopš 2012.gada, bet fiziskām personām – saimnieciskās darbības veicējiem – kopš 2014.gada. Kopš 2014.gada 1.jūnija arī ikvienas personas algas nodokļa grāmatiņa ir pieejama tikai elektroniska dokumenta formā, izmantojot EDS.

VID tīmekļa vietnē www.vid.gov.lv pieejama plaša informācija (metodiskie norādījumi, atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem un videosemināri nodokļu maksātājiem), kā arī vairākas bezmaksas mobilās aplikācijas viedtālruņu lietotājiem. 

Savukārt, zvanot uz VID informatīvo tālruni, ir iespējams uzzināt vispārīgu informāciju par VID kompetencē esošiem jautājumiem, bet detalizētākas atbildes var saņemt, nosūtot savu jautājumu elektroniski vai pa pastu.

 

Vēršam uzmanību, ka nodokļu maksātājiem sniedzamo pakalpojumu kvalitātes pilnveidošanai VID tiek pievērsta īpaša uzmanība, tādēļ pirms jebkāda lēmuma pieņemšanas tiek rūpīgi vērtēts, lai VID reorganizācija un darbības optimizācija nepasliktinātu klientu apkalpošanas kvalitāti un VID pakalpojumu pieejamību.