Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Pieaugot cenai, krītas piena produktu pārdošanas apjoms

ELVI sabiedrisko attiecību nodaļa

2017. gada 16. februāris 11:46

407
Pieaugot cenai, krītas piena produktu pārdošanas apjoms

Cenu kāpuma dēļ pircēji piena produktus iegādājas nedaudz retāk, pieaug pārdošanas apjoms izstrādājumiem ar augu tauku piedevām, liecina nacionālā pārtikas mazumtirdzniecības tīkla ELVI dati. SIA ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine stāsta: “Salīdzinot 2017.gada sākuma datus ar attiecīgo laika periodu 2016.gadā, jāsecina, ka piena cenu kāpums atstājis ietekmi uz produktu pārdošanas apjomu – visa veida piena produktus šogad cilvēki iegādājas mazāk, nekā pērn.”


“Lai arī piens un piena produkti ir pirmās nepieciešamības preces, pēc cenu celšanās pircēji rūpīgāk izvērtē savus pirkumus, piena produktus dažreiz aizstājot ar citām alternatīvām. Ikdienā biežāk lietotajiem produktiem – kefīram, pienam, krējumam, biezpienam pārdošanas apjomi 2017.gadā, salīdzinot ar 2016.gadu, sarukuši 4-6% robežās, visvairāk pārdošanas apjoms kritis sviestam un sveramajam sieram. Cilvēki retāk iegādājas arī jogurtus – acīmredzot šos produktus, ko pierasts izmantot vieglām uzkodām vai desertam, pircēji izvēlas aizstāt ar cita veida kārumiem,” turpina L.Vārtukapteine, piebilstot, ka alternatīvas tiek meklētas arī citiem piena produktiem - pircēji arvien biežāk izvēlas iegādāties produktus ar augu tauku piedevām, piemēram, skābā krējuma izstrādājumiem pārdošanas apjoms pieaudzis par vairāk kā pusi.


Lai patērētāji piena produktu sadārdzināšanos justu pēc iespējas mazāk, veikalu tīkls ELVI ir samazinājis piena uzcenojumu, taču pakāpenisks šo preču cenu kāpums ir novērojams jau vairākus mēnešus - piena pārstrādātāji turpina iesūtīt paziņojumus par iepirkuma cenu paaugstinājumu. Kopš 2016.gada janvāra pienam un tā produktiem cena veikalos pakāpeniski augusi aptuveni par piektdaļu. Vislielākais cenu kāpums vērojams tām piena produktu grupām, kuru tapšanā tiek izmantots liels apjoms svaigpiena – sviestam, saldajam krējumam, pienam ar augstu tauku procentu. “Protams, piena produkti, lai gan to cenas ievērojami augušas, ir pircēju iecienīti, tomēr nevar noliegt, ka cenu izmaiņas veikala apmeklētājiem ir likušas šīs preces savai ikdienas maltītei izvēlēties retāk,” norāda L.Vārtukapteine.


“Apzinoties, ka piena produkti ir ne vien svarīga ikdienas maltītes sastāvdaļa, bet arī Latvijas tautsaimniecības stūrakmens, veikalu tīkls ELVI piena produktu sortimentu pamatā veido no Latvijas ražotāju produkcijas, tomēr šo preču cenu kāpums ir globāla tendence, kas skārusi arī Latviju. 95% no ELVI sortimentā esošā piena ir ražots Latvijā, arī mūsu valstī tapis krējums, kefīrs un biezpiens veido vairāk kā 90% šo produktu sortimenta ELVI tīklā,” rezumē L.Vārtukapteine.