Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Maiznīca "Liepkalni" ar zīmola stiprināšanu spilgtāk akcentē savas vērtības

2009. gada 9. novembris 09:25

2231
Maiznīca "Liepkalni" ar zīmola stiprināšanu spilgtāk akcentē  savas vērtības

Šogad maiznīca "Liepkalni" īsteno dažādus maiznīcas zīmola stiprināšanas pasākumus. Tie tiek mērķtiecīgi plānoti un realizēti, akcentējot "Liepkalnu" pamata vērtības: maizes cepšanas tradīcijas un tuvināšanos pircējam. Maiznīca "Liepkalni" izmainīja logo dizaina koncepciju, kā arī veica dažādus maiznīcas identitātes veidošanas un apzināšanās pasākumus.

 

Zīmola koncepcijas pamatā ir "Liepkalnu" stāsts, kurš sākās tālajā 1928. gadā Mendziņu dzimtas mājās "Liepkalni" ar maizes cepšanas rituāliem, unikālo ģimenes auru un darba tikumu. "Liepkalni" ir maiznīca Latvijā ar dziļu vairāku paaudžu pieredzi maizes cepšanā, senām, stabilām, latviskām vērtībām, kas sakņojas dziļi pagātnē.

 

Mendziņu dzimtai piederēja saimniecība "Liepkalni", kura tika izveidota 1928. gadā. Līdz 20. gs. 70. gadiem Mendziņu dzimta veiksmīgi saimniekoja tīrumos un mājās uz galda smaržoja pašu ceptā maize. Saimnieks savu māju unikālo auru glabāja un sargāja. Citi no viņa mācījās un pozitīvi iedvesmojās.

 

Padomju laiks nenosargāja ne pašu saimnieku Jāni Mendziņu, ne mājas. 90.gadu sākumā Jāņa mazdēls Dagnis Čākurs ar brāli saimniecību atguva, iekopa un 1993. gadā, pēc pirmās ievāktās rudzu un miežu ražas, atsāka cept maizi.

 

 Receptes un meistarstiķus Dagnis aizguva no vecāsmātes pierakstiem. "Liepkalnu" maize joprojām tiek cepta tikai no Latvijā audzētiem rudziem un pēc latviskām tradīcijām jau četrās ceptuvēs - Rūjienā, Valmierā, Talsos un Klintaines pagasta "Liepsalās".

 

Maiznīcas iecere ir būt tuvāk pircējam. Par to liecina pakāpeniska ceptuvju izveidošana visos Latvijas reģionos. Esošais "Liepkalnu" logo tika padarīts dzīvāks, telpiskāks un pircējam vieglāk uztverams. Krāsu izvēlē priekšroka tika dota brūni dzeltenam krāsu salikumam. Jaunā logo mērķis ir veidot spēcīgākas sajūtas ar gatavo produktu - kraukšķīgu maizes garoziņu un siltumu.

 

"Logo uz "Liepkalnu" produktu iepakojumiem tiks novietots nozīmīgākajā vietā un tā, lai tas pircējam būtu viegli uztverams, radītu patīkamas asociācijas ar mājām, ģimeni, maizi uz galda, sakot - "esam tepat blakus".

 

Zīmolā vēlamies uzsvērt to, ka maiznīcai "Liepkalni" ir svarīgas dzimtas saknes un tradīciju pārmantojamība, sīkstums, izturība un unikālā aura, kas apvija šo saimniecību, kas būtībā ir paraugs un aicinājums visai latviešu tautai šobrīd - nenolaist rokas, bet iet uz priekšu!" saka Mendziņu dzimtas turpinātājs/maiznīcas "Liepkalni" saimnieks Dagnis Čākurs.

 

Jaunais zīmols tiks ieviests pakāpeniski. Šobrīd tas jau ir manāms uz cepumu un citu gardumu iepakojumiem. Plānots, ka pusgada laikā izteiksmīgais zīmols parādīsies arī uz visiem maizes iepakojumiem. Tāpat izstrādes procesā atrodas maiznīcas "Liepkalni" jaunā mājas lapa, kuras mērķis ir nodrošināt tiešāku un aktīvāku komunikāciju ar pircēju.