Aicina iedzīvotājus izmantot tiesības pieprasīt IIN pārmaksas atmaksāšanu
2017. gada 24. februāris 09:59
Nākamnedēļ, 1.martā, Valsts ieņēmumu dienests (VID) sāks pieņemt gada ienākumu deklarācijas 2016.gadā pārmaksātā iedzīvotāju ienākuma nodokļa atmaksai.
Dati atklāj, ka iedzīvotāji arvien aktīvāk izmanto tiesības no VID atgūt pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli (IIN). Ja 2015. gadā tika veiktas atmaksas kopumā 74, 40 miljonu eiro apmērā, tad pērn šī summa pieauga jau līdz 92, 54 miljoniem. Līdz ar to var teikt, ka atmaksātās summas ir pieaugušas teju par ceturto daļu.
VID ģenerāldirektore Ilze Cīrule pauž gandarījumu par iedzīvotāju pieaugošo izpratni par savām tiesībām, vēl jo lielāks prieks ir par to, ka cilvēki elektroniskās deklarēšanās sistēmu jeb EDS atzīst par ērtu un viegli pielietojamu. “Aicinu ikvienu izmantot iespēju atgūt IIN pārmaksu, izmantojot EDS. Vēl tagad nākas dzirdēt, ka kādam bijis pārsteigums sistēmā ieraugot, ka viņam pienākas atmaksa vairāku desmitu vai pat simt eiro apmērā.”
Jāatgādina, ka šogad attaisnoto izdevumu loks ir paplašināts, ļaujot atgūt daļu iztērētās naudas arī par bērnu interešu izglītību jeb pulciņiem. Šeit gan jāatzīmē, ka pulciņiem jābūt licencētiem, un to vecāki var noskaidrot konkrētajā iestādē, kurā bērns saņem interešu izglītības pakalpojumu. Licencēto pulciņu saraksts būs publicēts VID mājaslapā.
Tāpat jutīsim izmaiņas saistībā ar diferencēto neapliekamo minimumu. Šeit nodokļa atmaksu visvairāk pamanīs tie, kam ienākumi ir mazāki par 4560 eiro gadā jeb 380 eiro mēnesī.
Aicinām maksimāli izmantot Elektroniskās deklarēšanas sistēmu deklarāciju iesniegšanā, neskaidrību gadījumā zvanot uz informatīvo tālruni 67120000.
Deklarācijas EDS būs iespējams iesniegt arī visās bibliotēkās, kas atrodas ārpus Rīgas. Esam apmācījuši arī bibliotēku darbiniekus, lai tie sniegtu palīdzīgu roku gadījumā, ja cilvēkam rodas kādas neskaidrības, aizpildot EDS. Deklarācijas būs iespējams iesniegt arī Valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros.
Par spīti tam, ka ir stājusies spēkā jaunā Klientu apkalpošanas centru (KAC) darba laika kārtība, deklarāciju iesniegšanas kulminācijas periodā – no 1. marta līdz 1. jūnijam KAC durvis klientiem būs vaļā katru darba dienu. Tomēr aicinām pēc iespējas maksimāli izmantot elektronisko sistēmu, prognozējot, ka apkalpošanas centros var veidoties rindas.
Piebilstams, ka lielākā daļa klientu deklarācijas par aizvadīto gadu varēs iesniegt arī nākam un aiznākamgad.
Kategorijas
- Novados
- Smiltene
- Valka
- Strenči
- Kaimiņos
- Vēlēšanas
- Kriminālziņas
- Izglītība
- Sports
- Orientēšanās
- Auto/Moto/Velo
- Futbols
- Florbols
- Basketbols
- Citi sporta veidi
- Hokejs
- Volejbols
- Kultūra un Izklaide
- Foto
- Cilvēkziņas
- Vaļasprieki
- Citas ziņas
- Bizness
- Reklāmraksti
- Lietotāju raksti
- Dzīvespriekam
- Latvijas ziņas
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Balles
- Teātris
- Koncerti
- Kino
- Sports
- Festivāli
- Baznīcās
- Citi pasākumi
- Video
- Statiskas lapas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Mediju projekts
- Mediju kritika
- Ar informāciju pret dezinformāciju
- Mediju projekti 2018
- Mediju projekts 2020
- Eiropā
- Dzīvesstils
- Atpūta
- Hobiji
- Mīluļi
- Veselība
- Virtuvē
- Noderīgi
- Viedokļi
- Vides projekti
- Daba-iepazīstam un palīdzam
- Rūpēsimies par vidi
- Saimnieko gudri
- Informējot iedvesmojam
- Covid-19