Ziemellatvija.lv ARHĪVS

No maija vairākās Latvijas pilsētās būs izmaiņas VID klientu apkalpošanā, Valkā - no jūnija

LETA

2017. gada 26. aprīlis 09:23

646
No maija vairākās Latvijas pilsētās būs izmaiņas VID klientu apkalpošanā, Valkā - no jūnija

No šā gada 2.maija četrās Latvijas pilsētās - Alūksnē, Ludzā, Limbažos un Gulbenē - mainīsies Valsts ieņēmumu dienesta (VID) klātienes pakalpojumu saņemšanas vieta, aģentūru LETA informēja VID.

VID klientu apkalpošanas centru darbība šajās pilsētās to līdzšinējās adresēs šā gada 28.aprīlī tiks pārtraukta, taču iedzīvotāji arī turpmāk varēs saņemt VID pakalpojumus klātienē attiecīgo pašvaldību telpās.

Sākot arī 2.maiju Alūksnē VID klātienes pakalpojumi būs pieejami Dārza ielā 11, Ludzā - Raiņa ielā 16, Limbažos - Vecajā Sārmes ielā 10 un Gulbenē - Ozolu ielā 2a.

Izmaiņas attiecībā uz apkalpošanu klātienē šogad skars arī VID klientu apkalpošanas centru Valkā, kura darbība pašreizējā adresē tiks pārtraukta, un sākot ar šā gada 1.jūniju VID pakalpojumi būs pieejami Valkā - Rīgas ielā 25.

Savukārt Rīgā, sākot no šā gada 30.jūnija savu darbību pārtrauks VID klientu apkalpošanas centrs Eduarda Smiļģa ielā 46 un visi VID pakalpojumi būs pieejami vienotajā valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centrā (VPVKAC) VID administratīvajā ēkā Talejas ielā 1, Rīgā.

VID atgādina, ka šobrīd visā Latvijā darbojas jau 77 VPVKAC, kuros iedzīvotāji pašlaik un arī turpmāk varēs saņemt biežāk klātienē izmantotos VID pakalpojumus, proti, gada ienākumu deklarācijas pieņemšanu gan papīra formātā, gan palīdzību, iesniedzot to elektroniski, iesniegumu pieņemšanu par elektroniskajām algas nodokļu grāmatiņām, iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu reģistrēšanu/anulēšanu. Darbinieki VPVKAC var sniegt atbalstu un palīdzību darbam ar VID EDS, informējot un apmācot klientus VID e-pakalpojumu izmantošanā. Precīza informācija par VPVKAC adresēm un darba laikiem pieejama portāla "www.latvija.lv" sadaļā "Vienotie klientu apkalpošanas centri".

Lēmums par minēto VID klientu apkalpošanas centra slēgšanu tika pieņemts VID klientu apkalpošanas centru atrašanās vietu optimizēšanas ietvaros. Tā paredz pakāpenisku VID apsaimniekojamās un nomājamās platības samazināšanu, saglabājot finansiāli izdevīgākos variantus, savukārt darba vietas tiek pārceltas uz citām VID rīcībā esošām telpām, sekmējot darba telpu ekonomiskāku izmantošanu.

Tāpat jāņem vērā, atgādina VID, ka ievērojami resursi ir ieguldīti tieši VID informācijas tehnoloģiju attīstībā, kā rezultātā daudzi procesi ir automatizēti un praktiski visi pakalpojumi iedzīvotājiem pieejami attālināti, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS), tādējādi būtiski samazinot nepieciešamību apmeklēt VID klātienē. Jau kopš 2010.gada vairākām iedzīvotāju grupām EDS izmantošana ir obligāta: valsts amatpersonām - kopš 2010.gada, juridiskajām personām - kopš 2012.gada, bet fiziskām personām - saimnieciskās darbības veicējiem - kopš 2014.gada. Kopš 2014.gada 1.jūnija arī ikvienas personas algas nodokļa grāmatiņa ir pieejama tikai elektroniska dokumenta formā, izmantojot EDS.