Pašvaldībās atzinīgi vērtē interaktīvo ceļa zīmju lomu satiksmes drošības uzlabošanā

Pašvaldībās atzinīgi vērtē interaktīvo ceļa zīmju lomu satiksmes drošības uzlabošanā, aģentūrai LETA pavēstīja inteliģento inženiertehnisko risinājumu uzņēmumā SIA "Fima".
Kompānijas pārstāvji skaidroja, ka drošas braukšanas pamatprincips ir ātruma ievērošana atbilstoši izvietotajām ceļa zīmēm, tomēr, piemēram, vasaras saulgriežu laikā steidzoties uz svinību vietu, autobraucēji mēdz pārkāpt ceļu satiksmes noteikumus. "Sākotnēji būtiski autobraucējus ir brīdināt par pārkāpumu, nevis sodīt. Kopš 2016.gada marta vairākās Latvijas pašvaldībās pakāpeniski ieviestas interaktīvās ceļa zīmes ar mērķi uzlabot ceļu satiksmes drošību konkrētos ceļa posmos. Par pionieriem var uzskatīt Smiltenes pilsētu, jo šī bija pirmā vieta, kur interaktīvie displeji tika izvietoti jau 2015.gadā. No uzstādīšanas brīža gan Grobiņas, gan Valmieras un Ādažu pašvaldību pārstāvji atzīst - pilsētā jūtami būtiski uzlabojumi ceļu satiksmes drošībā," klāstīja "Fima" pārstāvji.
Pēc uzņēmumā paustā, 18 interaktīvās ceļa zīmes nu jau vairāk nekā gadu ir uzstādītas 10 pašvaldību teritorijās. Garām braucošais autovadītājs ceļa zīmes displejā redz sava vadītā spēkrata braukšanas ātrumu, turklāt ar smaidošas vai bēdīgas emocijikonas palīdzību zīme signalizē, vai vadītājs ievēro atļauto braukšanas ātrumu.
"Fima" valdes priekšsēdētājs Jānis Vilmanis saredz vairākas inovatīvas iespējas Inteliģento transporta sistēmu (ITS) attīstībai Latvijā. "Interaktīvie displeji ir efektīvs atgādinājums par atbildīgu braukšanu un viens no veidiem, kā pievērst autovadītāja atkārtotu uzmanību ātruma samazināšanai. Tomēr saskatāmi arī citi iedarbīgi risinājumi. Pieredze rāda, ka ar vidējā ātruma kontroles risinājumu palīdzību ir iespējams būtiski kontrolēt ātruma ievērošanu garākā posmā, samazināt bojā gājušo skaitu, izvairoties no tautā dēvētā ķengura efekta, kas rada strauju bremzēšanu un atkārtotu ātruma palielināšanu pie foto radaru ierīcēm," klāstīja Vilmanis.
Viņš arī minēja, ka gājēju pāreju labiekārtošana ir viens no pilsētvides attīstības soļiem drošas satiksmes nodrošināšanai. Ar ITS risinājumu palīdzību iespējams neregulējamām gājēju pārejām sistematizēti palielināt apgaismojumu, īpaši gada tumšajā laikā. Piemēram, sensori nosaka, kad cilvēks tuvojas pārejai, un izslēdz pazemināto apgaismojumu jeb gaidīšanas režīmu un ieslēdz 100% apgaismojuma režīmu tad, kad gājējs šķērso brauktuvi, tādējādi brīdinot autovadītājus. Savukārt nekvalitatīvo ceļu problēmas risināšanai piemērota sistēma ir pasaulē aktuāls risinājums - svēršana kustībā, kas palīdzētu ilgtermiņā likvidēt sekas, ko rada pārkrautu kravas automašīnu intensīva piedalīšanās satiksmē.
"Fima" dibināts 2006.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 725 664 eiro, bet vienīgais īpašnieks - Lietuvas "Fima". Pērn "Fima" strādāja ar 4,744 miljonu eiro apgrozījumu un guva 78 825 eiro peļņu.
Kategorijas
- Novados
- Smiltene
- Valka
- Strenči
- Kaimiņos
- Vēlēšanas
- Kriminālziņas
- Izglītība
- Sports
- Orientēšanās
- Auto/Moto/Velo
- Futbols
- Florbols
- Basketbols
- Citi sporta veidi
- Hokejs
- Volejbols
- Kultūra un Izklaide
- Foto
- Cilvēkziņas
- Vaļasprieki
- Citas ziņas
- Bizness
- Reklāmraksti
- Lietotāju raksti
- Dzīvespriekam
- Latvijas ziņas
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Balles
- Teātris
- Koncerti
- Kino
- Sports
- Festivāli
- Baznīcās
- Citi pasākumi
- Video
- Statiskas lapas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Mediju projekts
- Mediju kritika
- Ar informāciju pret dezinformāciju
- Mediju projekti 2018
- Mediju projekts 2020
- Eiropā
- Dzīvesstils
- Atpūta
- Hobiji
- Mīluļi
- Veselība
- Virtuvē
- Noderīgi
- Viedokļi
- Vides projekti
- Daba-iepazīstam un palīdzam
- Rūpēsimies par vidi
- Saimnieko gudri
- Informējot iedvesmojam
- Covid-19