Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Kā nepazaudēt mērķus arī tad, ja uzņēmums cietis zaudējumus

2009. gada 21. oktobris 10:38

713
Kā  nepazaudēt mērķus arī tad, ja uzņēmums cietis zaudējumus

Kā rīkoties, ja uzņēmums cietis zaudējumus? Vai vadītājam jāpieņem lēmumi, kas patīk visiem? Kad pārāk detalizēti biznesa plānu izklāsti, birokrātija un sarežģīti ekspertu padomi traucē īstenot ideju? Cik ātri vadītājam jāievieš pārmaiņas un kā jauno plānu īstenošanā izvairīties no nekārtībām?

 

Atbildes uz jautājumiem, kas pārmaiņu laikos ir aktuāli ikvienam uzņēmējam, sniedz grāmatu sērijas Lessons Learned izdevums Kā sasniegt rezultātus. Sarunas ar pasaules biznesa līderiem.

 

Jauno grāmatu klajā laidusi izdevniecība Lietišķās informācijas dienests.

Grāmatā Kā sasniegt rezultātus par savu pieredzi biznesa mērķu sasniegšanā stāsta starptautiski atzīti biznesa līderi.

 

Viņi uzsver, ka izcilam rezultātam biznesā vajag gan labu stratēģiju, gan sekmīgu tās realizāciju, gan zināšanas par pārmaiņu realizēšanu.

 

Grāmatu sēriju Lessons Learned veido Hārvardas augstskolas struktūrvienība Harvard Business School Press un viena no pasaules vadošajām digitālajām videobibliotēkām Fifty Lessons.

 

Sērijā Lessons Learned izdevniecība Lietišķās informācijas dienests jau izdevusi grāmatas Karjeras veidošana, Vadītājs kā paraugs, Pārmaiņas, kā arī Konflikti un to risināšana, Pieņemšana un atlaišana, Darījumu slēgšana, Uzsākt biznesu, Inovācijas un Īstenot stratēģiju.

 

Atziņas no jaunās grāmatas:

Clear Channel International valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Rodžers Perijs:

"Ja tu saki bērnam: "Es gribu, lai tu pārlec desmit metru augstam šķērslim", bērns saprot, ka to nespēj, un ir noskumis. Tāda pati situācija veidosies, ja tu izvirzīsi biznesa mērķus, kas nav pilnībā sasniedzami. Tas liks vadībai justies ļoti bravūrīgai un domāt, ka tā ir nospraudusi padotajiem lielu ilgtermiņa mērķi, bet, ja šis mērķis nav sasniedzams, vienīgais, kas tiks panākts, būs neapmierināti vadītāji un neizdošanās izjūta vadībai."

 

Reckitt Benckiser grupas galvenais finanšu direktors Kolins Dejs:

"Pārāk daudz cilvēku slēpjas aiz sīkiem izklāstiem, lai taisnotos vai gūtu pārliecību tā vietā, lai izmantotu mācībās apgūto un vadības pieredzi un pieņemtu lēmumus, kas balstīti uz intuīciju, nevis cipariem. Ar tiem nepietiek. Tev ir nepieciešama iekšēja izjūta un intuīcija, nevis kaudze ar datiem."

 

Verizon izpilddirektors Ivans Zeidenbergs:

"Uzņēmumi ar labākajām stratēģijām ir tie, kas arī darbojas labāk nekā pārējie. Triki nespēj kompensēt vāju biznesa darbību, tāpat arī stratēģija nekompensē sliktu izpildi biznesā."

Marriott International valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Dž. V. Mariots, juniors: "Mans tēvs mēdza teikt, ka lielākā problēma vadītāja dzīvē ir grozāmais krēsls, jo tas ir tik ērts, ka tu vairs nevēlies no tā piecelties. Bet tev ir jāceļas, jāiet ārā no biroja un jāsaprot, kas notiek."

 

Bijušais Institute of Directors ģenerāldirektors Sers Džordžs Kokss:

"Kad pārņem vadības grožus, tu nokļūsti nepastāvīgā situācijā. Ikviens pēta, kāds būs jaunais boss. Neviens nezina, ko var sagaidīt. Tad tev ir vara mainīt gandrīz jebko. Ja tu to nedari, visi sāk nocietināties pret tevi. Un vēlāk jau ir grūti kaut ko mainīt."