Ziemellatvija.lv ARHĪVS

“Sējēja” laureāti - izveido savu zīmolu “Mans piens”

Inga Karpova

2009. gada 19. oktobris 12:23

2988
“Sējēja” laureāti - izveido savu zīmolu “Mans piens”

Strenču novada zemnieku saimniecības "Veckūkuri", kas atrodas Jērcēnu pagasta "Cālīšos", saimnieki Ilvija Jakovina un Jānis Lellis Zemkopības ministrijas rīkotajā konkursā "Sējējs 2009" ieguva laureāta titulu nominācijā "Saimniekošana laukos".

Godināšanas pasākums notika piektdien Slampes kultūras namā.

I. Jakovina atzīst, ka savu saimniecību nav veidojusi ar mērķi uzvarēt konkursos, bet gan kopā ar vīru strādājuši, lai būtu sakārtota vide un tajā patiktu dzīvot pašiem un bērniem. Ilvijas ģimenē aug divi skolas vecuma dēli. Izrādās, šo sakārtoto vidi atzinīgi novērtē arī citi.

 

Pārdod pienu mazumtirdzniecībāZemnieku saimniecība "Veckūkuri" nodarbojas ar piena lopkopību. Ganāmpulkā ir 150 šķirnes slaucamu govju. No katras govs gadā izslauc vidēji 9800 litrus piena. Saimniecībā piena ieguvē un tā fasēšanā nodarbināti četri strādnieki.

 

Pērn rudenī I. Jakovina izveidoja savu zīmolu "Mans piens", jo piena analīzes apliecināja, ka saimniecībā iegūst ļoti augstas kvalitātes produktu. Šāgada februāra sākumā mazumtirdzniecībā parādījās baltas litra un divu litru tilpuma plastmasas kanniņas ar "Veckūkuros" ražotu svaigpienu. No iepakojuma pretim smaida raiba piena devēja, kas it kā saka - "Mans piens" un "Paēdis cilvēks - laimīgs cilvēks".

Saimniecība ir pirmā Latvijā, kas šādā veidā pārdod savu produkciju. I. Jakovina atzīst, ka ideja piedāvāt svaigpienu veikalos radusies, meklējot risinājumus ekonomiski smagajā situācijā piena lopkopībā. Lai svaigpienu pārdodu veikalos, vajadzīgs pārstrādes uzņēmuma statuss.

 

No zemnieku vidus "Veckūkuri" bija pirmie valstī, kuriem šādu statusu piešķīra, tā gūstot iespēju pienu izplatīt mazumtirdzniecības tīklā. Prasības, lai svaigpienu pārdotu veikalos, ir augstākas nekā tirgošanai tirgū. Aizvien turpinās regulāras analīzes, lai pārbaudītu, vai pienam ir atbilstoša kvalitāte.

 

Atsauc atmiņā bērnību Šovasar "Veckūkuru" pienam piešķīra arī kvalitātes zīmi "Zaļā karotīte". Šī preču zīme radīta 2001. gadā ar mērķi palīdzēt lauksaimniecības produktu klāstā labāk atpazīt produktus, kas audzēti un ražoti Latvijā, kā arī lai palielinātu produktu noietu un veicinātu Latvijas pārtikas produktu popularitāti gan vietējā, gan ārvalstu tirgū.

Pašlaik zemnieku saimniecība sadarbojas ar 50 veikaliem gan Vidzemē, gan arī Rīgā. I. Jakovina atklāj, ka interese par svaigpienu no pārdevēju puses ir pietiekami liela, lai domātu par ganāmpulka palielināšanu. Tas gan prasa lielus ieguldījumus. Pašlaik viena šķirnes piena govs maksājot līdz par 1300 eiro.