Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Valkas novada domes struktūrā – izmaiņas

Inga Karpova

2018. gada 5. janvāris 00:00

760
Valkas novada domes struktūrā – izmaiņas

Aizvadītā gada pēdējā novada domes sēdē deputāti tomēr atbalstīja novada domes administrācijas ieceri, apvienojot Kanceleju un Iepirkumu nodaļu, izveidot Administratīvi juridisko nodaļu. To vadīs novada domes jurists Aleksandrs Golubevs.


“Ziemeļlatvija” noskaidroja, ka, lemjot par Administratīvi juridiskās nodaļas izveidi, par balsoja astoņi deputāti: Vents Armands Krau­klis, Agris Simulis, Agris Krastiņš, Viesturs Zariņš, Andis Sula, Jānis Anže, Maruta Stabulniece un Andris Dainis, atturējās pieci: Dace Bašķe, Sandra Pilskalne, Evija Smane, Kristaps Sula un Valdis Šaicāns, bet pret nobalsoja Unda Ozoliņa. Sēdē nepiedalījās Aivars Sjademe.

Novada domes priekšsēdētāja vietnieks Viesturs Zariņš informē, ka jaunizveidotā Administratīvi juridiskā nodaļa darbu sākusi šī gada pirmajā darba dienā, 2. janvārī. Pašlaik notiek darbinieku darba līgumu pārslēgšana un grozījumu veikšana tiem speciālistiem, kuriem mainās darba pienākumi. Šīs lietas jāsakārto mēneša laikā. 


Ietaupa 0,6 lielu darba slodzi  

“Ziemeļlatvija” jau rakstīja, ka kopš aizvadītā gada oktobra novada domē strādāja speciāla komisija, kas izvērtēja darbinieku noslogotību. Tas tika darīts ar mērķi, lai pārskatītu atalgojuma apmēru, jo līdz ar minimālās algas pieaugumu no 380 uz 430 eiro, samazinājās algas atšķirības starp darbiniekiem, kuri veic atbildīgus un svarīgus darbus, un darbiniekiem, kuriem noteikta minimālā darba alga. 

V. Zariņš stāsta, ka, apvienojot novada domes Kanceleju un Iepirkumu nodaļu, izdevies ietaupīt 0,6 darba slodzes. Tas nozīmē, ka jaunajā nodaļā uz pilnu slodzi strādās seši darbinieki un vēl Administratīvās komisijas sekretāre, kurai noteikta 0,4 liela darba slodze. Šos pienākumus veiks līdzšinējā novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Aksana Markoviča. Turklāt viņa veic arī personāla speciālistes pienākumus 0,6 slodzes apmērā Personāla nodaļā.

Savukārt līdz 8. februārim novada domes sabiedrisko attiecību speciālistes pienākumus, apvienojot ar līdzšinējiem elektronisko plašsaziņas līdzekļu speciālistes pienākumiem, veiks Dace Pūce. Novada domes priekšsēdētāja sekretariāta vadītāja Inguna Medne informē, ka februāra sākumā pēc bērna kopšanas atvaļinājuma darbā atgriezīsies Zane Brūvere-Kvēpa. 

“Ziemeļlatvija” atgādina, ka līdzšinējā Kancelejā strādāja četri darbinieki un nodaļu vadīja Gundega Ukre, bet Iepirkumu nodaļā – divi darbinieki. Nodaļas vadītājas pienākumus veica Ilona Freimane. Abas nodaļu vadītājas strādās jaunizveidotajā nodaļā.


Pārveido pašvaldības 

administrāciju

Novada domes priekšsēdētājs Vents Armands Krauklis skaidro, ka jaunās nodaļas izveide ir viens no soļiem pašvaldības administrācijas pārveidē. Viņš norāda, ka tas nebūs liels budžeta līdzekļu ietaupījums, bet arī šādā veidā, ietaupot pa pusslodzei, izdodas optimizēt līdzekļus. Turklāt ar jaunās nodaļas izveidošanu ir panākts viens no mērķiem – stiprināt Iepirkumu nodaļas un Kancelejas darba kapacitāti. V. A. Krauklis atzīst, ka ik pa laikam nācies kavēt darba izpildes termiņus, jo līdz šim Iepirkumu nodaļas darbinieku noslodze ir bijusi pārlieku liela. Pašvaldības vadītājs cer, ka šis lēmums turpmāk Iepirkumu nodaļas līdzšinējo darbu padarīs efektīvāku un naudas izlietojumu – loģiskāku. Kas attiecas uz Administratīvi juridiskās nodaļas vadītāju A. Golubevu, deputātiem viņš amatā nebija jāapstiprina. Izvēle par labu šai kandidatūrai izdarīta pēc vairākkārtējām sarunām ar potenciālajiem šī amata pretendentiem no pašu pašvaldības darbinieku vidus.   

Administratīvi juridiskās nodaļas vadītājs Aleksandrs Golubevs norāda, ka jaunā nodaļa juridiski sāks strādāt pēc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas atzinuma saņemšanas. Jaunās nodaļas nolikumu deputāti ir apstiprinājuši. Turklāt vairākos novada domes Saistošajos noteikumos saistībā ar nodaļas izveidi jāizdara grozījumi. A. Golubevs atzīst, ka darbiniekiem ir emocionāli un psiholoģiski smags periods, bet vadības lēmums ir jāīsteno un darbs jādara.


Deputāti pārmet procesa 

sasteigšanu un haotiskumu

“Ziemeļlatvija” vēlējās noskaidrot, kāpēc balsojumā par Administratīvi juridiskās nodaļas izveidi pieci deputāti atturējās, bet pret balsoja U. Ozoliņa. Pēc “Ziemeļlatvijas” novērojumiem, tas ir rets gadījums, ka pozīcijas deputāte U. Ozoliņa kādā domes sēdē izskatāmā jautājumā balso pret, ja pozīcija balso par. Deputāte skaidro, ka viņa principā nav pret jaunās nodaļas izveidi, bet ir pret pašu procesu, kādā veidā šis jautājums tika izskatīts un pieņemts lēmums. Tas bijis sasteigts. Viņa uzskata, ka deputātiem, īsi pirms lemšanas saņemot jaunās nodaļas Nolikumu, tiek liegta iespēja izteikties un veikt korekcijas. Viņa 28. decembra domes sēdē rosinājusi pieņemt lēmumu konceptuāli par Administratīvi juridiskās nodaļas izveidi,  bet nodaļas Nolikumu vēlreiz detalizēti pārrunāt 8. janvāra Finanšu komitejas sēdē un pēc tam pieņemt lēmumu par Administratīvi juridiskās nodaļas Nolikuma apstiprināšanu. 

“Šie jautājumi nav izrunājami domes sēdē. Tos var izdiskutēt tikai komiteju sēdēs. Tas tomēr ir svarīgs jautājums, kas saistīts ar reorganizāciju,” uzskata U. Ozoliņa.

Viens no pieciem deputātiem, kurš balsojumā atturējās, bija V. Šaicāns. Viņš to darījis divu iemeslu dēļ. Deputāts uzskata, ka joprojām nav izveidots Administratīvi juridiskās nodaļas Nolikums un viņam nav pārliecības, ka šīs struktūrvienības izveide kaut kādā veidā uzlabos novada administratīvo darbu. Turklāt viss izveides process notiek ļoti haotiski. Trūkst konkrētības.

“Ceru, ka tā nav reforma reformas pēc,” savu viedokli pauž V. Šaicāns.