Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Valkā uzņēmējdarbību uzsāk ienācēji

Inga Karpova

2018. gada 9. februāris 00:00

201
Valkā uzņēmējdarbību uzsāk ienācēji

Nav nekāds noslēpums, ka pēdējo gadu laikā Valkā durvis vēruši vai nu alkoholisko dzērienu, vai gaļas veikali. Pa ilgiem laikiem šonedēļ pilsētas centrā darbu uzsāka jauns apģērbu veikals.  


Nomas tiesības novada domes izsludinātajā izsolē ieguva Laima Ādamsone. Jaunatvērtais veikals iekārtojies pašvaldībai piederošās telpās. Kā izrādās, veikala īpašnieki ir ienācēji, nevis vietējie. Sarunā ar “Ziemeļlatviju” Laima stāsta, ka kopā ar vīru Edgaru jau kādu laiku lolojuši sapni par sava veikala atvēršanu. Edgars ir smiltenietis, Laima – gulbeniete, bet jaunā ģimene dzīvokli iegādājusies Valkā. Izvēle par labu Valkai bijusi tāpēc, ka, salīdzinot ar nekustamā īpašuma cenām Smiltenē un Valmierā, Valkā mājoklis ar kvalitatīvu remontu izmaksājis trīs reizes lētāk. Pēc dzīvokļa iegādes jaunie cilvēki divus gadus strādājuši ārzemēs un mājās pabijuši vien divus mēnešus gadā. Atgriežoties nolēmuši īstenot sapni par savu veikalu. Vispirms izpētot Valkā pieejamo pakalpojumu klāstu, nolēmuši atvērt apģērbu veikalu. Nomā iegūtās telpas pašu spēkiem izremontējuši, paši meistarojuši arī apģērbu pakaramos un plauktus. Laimai ir iecere jau tuvākajā nākotnē sniegt arī šūšanas pakalpojumus, piemēram, šūt bērnu apģērbu, vajadzības gadījumā klientam labot apģērbu vai biksēm atšūt galus.

Pirms gada un astoņiem mēnešiem pilsētā darbu uzsāka apģērbu veikals “Patra”, tā īpašniece Zanda Kupce arī ir no Gulbenes puses. Viņa katru dienu Valkā ierodas no simts kilometrus attālā Gulbenes novada Lejasciema. Zanda stāsta, ka, pirmo reizi atbraucot uz Valku, viņai te iepaticies. Arī novada domes priekšsēdētājs Vents Armands Krauklis rosinājis un atbalstījis te uzsākt uzņēmējdarbību. Sākumā “Patrā” varēja iegādāties galvenokārt tikai sieviešu apģērbu un aksesuārus, tagad –  arī bērnu apģērbu, kas tapis Latvijas uzņēmumos. Turklāt Zanda ne tikai apkalpo pircējus, bet pati arī šuj bērnu cepurītes, šalles un attīstošās rotaļlietas ar “Patras” zīmolu. Veikala īpašniece uzskata, ka “Patrā” lielākoties ierodas pircēji jau ar konkrētu mērķi, jo viņa sava veikala reklamēšanai veiksmīgi izmanto sociālās interneta vietnes. Arī Zandai ir nākotnes ieceres. Citējot dzejnieku Raini: “Pastāvēs, kas pārvērtīsies!” “Patras” īpašniece norāda, ka mūsdienās, lai izdzīvotu, ir nepārtraukti jādomā un klientiem jāpiedāvā jaunas idejas un pakalpojumi.