Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Nākamie – ceļi?

Sandra Pētersone

2018. gada 20. aprīlis 00:00

74
Nākamie – ceļi?

Šās nedēļas sākumā ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens paziņojis, ka valdības koalīcija vienojusies par  obligātās iepirkuma komponentes (OIK) maksājumu samazināšanu, novirzot šim mērķim akciju sabiedrības “Latvenergo” virspeļņu. Drīzumā šo jautājumu izskatīs valdība.
    Plāns ir tāds, - ja lēmums būs pozitīvs, tad  iedzīvotāju maksājumi par OIK samazinātos vismaz par 13 procentiem, novirzot šim mērķim “Latvenergo”  peļņu 78,9 miljonu eiro apmērā, un šādas izmaiņas varētu tikt īstenotas no 1. jūlija.
    Tagad Ašeradens paudis arī to, ka OIK bija fundamentāla, nacionāla un makroekonomiska kļūda, kas steidzami jālabo, un nu mudinās ar valdības rīkojumu izveidot darba grupu, kurai līdz 1. augustam būs jāizstrādā rīcības plāns OIK atcelšanai. 
    Jau rakstīju, ka šogad daudzām mājsaimniecībām sadārdzinājās maksa par elektrību, jo rēķinā bija iekļauta jauna maksājuma pozīcija - jaudas obligātā iepirkuma komponente par pieslēgumu, kas arī privātpersonām jāmaksā piespiedu kārtā. 
    Pret elektroenerģijas sadārdzinājumu aktīvi sāka protestēt  lauksaimnieki, kuri  bija gatavi  pat pieprasīt ekonomikas ministra demisiju, ja viņu prasības netiks uzklausītas. Ja lauksaimnieki uz šādu soli nesasparotos, tad, ļoti iespējams, tagad nekādu runu valdībā par OIK atcelšanu nebūtu. Kur aitas, tur cirpēji. Ja aitas nesāk kost un spert un visādi citādi protestēt, tad tās nocirps līdz plikai ādai. Vēl jāņem vērā, ka šis ir Saeimas vēlēšanu gads, tāpēc politiķiem jāizdabā savam “ganāmpulkam” jeb saviem potenciālajiem vēlētājiem un viņu iebildumus nemaz tik vienkārši nevar laist gar ausīm.
    Vēl sasparoties vajadzētu arī autovadītājiem un Saeimas vēlēšanu gadā stādīt puķes vai skujeņus ne tikai bedrēs uz lauku ceļiem, bet arī uz valsts galvenajiem autoceļiem. Ceļu un arī ielu stāvoklis Latvijā daudzviet  ir zem katras kritikas, segums ir salipināts no pielāpītām bedrēm. Par to sašutis ne viens vien iedzīvotājs. Valdība atrunājas, ka vērienīgiem asfalta seguma atjaunošanas darbiem nav naudas, bet cilvēki domā, ko citu, piemēram, Latvija nemaz nav tik nabadzīga valsts, tikai tiem, kuri tiek pie naudas un tās sadalīšanas, ir pārāk liela apetīte. Tuvāk Igaunijai dzīvojošie kā labu piemēru min šās kaimiņvalsts ceļus un uzdod jautājumu, sak, kāpēc vienā mazā Baltijas valstiņā ceļi ir kārtībā, bet otrā nav? Var jau teikt, - kādu valdību ievēlam, tādas darbu augļus arī saņemam. Taču, vai Latvijas
13. Saeimas vēlēšanās startēs partijas, kuras ievēlēšanas gadījumā  strādās tautas interesēs, nevis kaut ko lobēs un tā tālāk un tamlīdzīgi?