Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Kā neļaut konkurentiem atņemt tirgus daļu un klientus

2009. gada 7. septembris 08:14

1212
Kā neļaut konkurentiem atņemt tirgus daļu un klientus

Arī krīzes situācijās izmantojiet radošu domu un jaunas tehnoloģijas kā efektīvu ieroci konkurences cīņā un kā panākumu atslēgu jaunu tirgu apguvē, - tā uzņēmējiem iesaka pieredzējuši vadītāji grāmatu sērijas Lessons Learned izdevumā Inovācijas. Sarunas ar pasaules biznesa līderiem.

J

auno grāmatu klajā laidusi izdevniecība Lietišķās informācijas dienests.

Ikvienam uzņēmuma pašlaik ir svarīgi izprast, ko patiesi vēlas klienti un kādas preces vai pakalpojumus viņiem piedāvāt.

 

Iespējams, jau esošu produktu var pārvērst pilnīgi jaunā produktā. Nebijušu produktu var radīt, tajā apvienojot dažādu paaudžu vēlmes. Tirgū var ienākt arī ar jauniem salīdzinoši lētiem un vienkāršiem produktiem.

 

Uzņēmēju pieredze liecina, ka visstabilākās pozīcijas un vislielākās izredzes pārspēt sāncenšus ir tiem, kuri nepārtraukti uzlabo savus produktus, neaizraujas ar birokrātiju un seko līdzi jaunākajām tirgus tendencēm, kā arī piesaista arvien jaunus speciālistus.

 

Starptautisku biznesa līderu pieredzē un atziņās ir vērts ieklausīties gan tiem, kuri arvien meklē ko jaunu, gan tiem, kuri riskē nelabprāt.

 

 

Grāmatu sēriju Lessons Learned veido Hārvardas augstskolas struktūrvienība Harvard Business School Press un viena no pasaules vadošajām digitālajām videobibliotēkām Fifty Lessons.

 

Sērijā Lessons Learned izdevniecība Lietišķās informācijas dienests jau izdevusi grāmatas Karjeras veidošana, Vadītājs kā paraugs, Pārmaiņas, kā arī Konflikti un to risināšana, Pieņemšana un atlaišana, Darījumu slēgšana un Uzsākt biznesu.

Atziņas no jaunās grāmatas:

Diageo globālā mārketinga, pārdošanas un inovāciju prezidents Roberts Malkolms:"Bieži vien visnovatoriskākie risinājumi nozīmē spoži atrisinātas visiem acīm redzamas problēmas. Un tādas atrodamas ik uz soļa.

 

Viena no daudzsološākajām un labvēlīgākajām vidēm, kurās meklēt novatoriskus risināmus, ir teritorija, kas izveidojusies starp divām preču kategorijām, no kurām viena piedāvā patērētājiem vienu labumu, bet otra - kādu citu. Izprotot, kādiem kompromisiem pircēji spiesti piekrist, izvēloties vienu vai otru kategoriju, bieži vien rodas jaunu produktu un kategoriju veidošanas iespējas uz abu iepriekšējo robežas."

 

Verizon ģenerāldirektors Ivans Zeidenbergs:"Mēs būtu varējuši radīt jauninājumu gan ātrāk, gan efektīvāk, ja vien būtu vairāk koncentrējušies uz patērētāju vēlmju apmierināšanu."

BBDO Worldwide prezidents un ģenerāldirektors Endrū Robertsons:"Ja vēlies redzēt nākotni, palūkojies, ko šobrīd dara tavi bērni. Ja vēlies radīt ko jaunu, necenties izdomāt ko īpašu, ko varētu darīt. Paraugoties uz to, kas notiek jau šobrīd, atrod veidu, kā to izdarīt ātrāk, vienkāršāk un lētāk."