“Smiltenes pienam” – zelta un sudraba medaļas
Augstu novērtējumu savam darbam saņēmusi akciju sabiedrība (AS) “Smiltenes piens”.
Aizvadītajā nedēļā starptautiskajā izstādē “Riga Food 2018” paziņoti un apbalvoti Latvijā ražoto augstas kvalitātes piena produktu konkursa uzvarētāji vairākas kategorijās: “Gada jaunais produkts”, “Biezpiens ar tauku saturu 0,5%”, “Goudas tipa siers”, “Kefīrs ar tauku saturu līdz 2,5%” un “Saldie biezpiena izstrādājumi”.
Pamatkategorijās startēt tika liegts
2017./ 2018. gada jauno produktu konkursa kategorijā “Biezpiens un biezpiena izstrādājumi” 1. vieta un “Riga Food 2018” zelta medaļa, un atzinības raksts piešķirti AS “Smiltenes piens” Smiltenes pienotavā ražotajai “Siera kūkai ar tumšo šokolādi un aveņu ievārījumu, un čili” (meistare Vita Puriņa).
2017./ 2018. gada jauno produktu konkursa kategorijā “Sieri” AS “Smiltenes piens” ieguva 2. vietu, izstādes sudraba medaļu un atzinības rakstu par uzņēmuma Blomes pienotavā nogatavināto puscieto sieru “Provolone” (meistare Jeļena Lagzdiņa).
Starptautiskā pārtikas, dzērienu, pārtikas pārstrādes, tehnoloģiju, iepakojuma, sabiedriskās ēdināšanas, viesnīcu un veikalu aprīkojuma un servisa izstāde “Riga Food 2018” notika no 5. līdz 8. septembrim Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā. Šo ikgadējo pasākumu tradicionāli rīko Latvijas Piensaimnieku Centrālā Savienība un starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība “BT 1”.
Konkursa mērķis ir popularizēt piena produktu lietošanu Latvijas iedzīvotāju uzturā, kā arī apkopot piena pārstrādes uzņēmumu un meistaru pieredzi jaunu piena produktu ražošanā.
AS “Smiltenes piens” par saviem jaunajiem produktiem piešķirto zelta un sudraba medaļu priecājas un uzsver, ka šis panākums ir visa kolektīva nopelns, taču, iespējams, medaļu būtu vēl vairāk, ja uzņēmumam tiktu dota iespēja piedalīties arī citās “Riga food 2018” piena produktu konkursa kategorijās.
AS “Smiltenes piens” valdes priekšsēdētāja Ilze Bogdanova informē, ka “Smiltenes piens” 2017. gadā izstājās no Latvijas Piensaimnieku Centrālās Savienības (LPCS) , līdz ar to tajā pašā gadā uzņēmumam tika liegta iespēja piedalīties piena produktu konkursā izstādē “Riga Food 2017”, ko rīko LPCS un izstāžu sabiedrība BT 1.
“Izrādās, šis pasākums ir tikai Latvijas Piensaimnieku Centrālās Savienības biedriem. Šogad mums tika dota iespēja parādīt savus jaunos produktus un startēt kategorijā “Jaunie piena produkti”, kas ir konkursa jaunums (atļauts piedalīties arī tiem, kuri nav LPCS biedri). Savukārt pārējās konkursa pamatkategorijās iespēja piedalīties mūsu uzņēmumam tika liegta, jo neesam LPCS biedri. Neskatoties uz to, mēs uzskatām, ka mūsu ražotais vājpiena biezpiens un “Goudas” tipa siers nav sliktāki, kā tie, kas tika apbalvoti. Strādājam godprātīgi, produktu ražošanā ieliekot sirdi un dvēseli. lai klientiem piedāvātu kvalitatīvu un garšīgu produktu, tāpēc noteicošajam faktoram nevajadzētu būt tam, esi LPCS biedrs vai ne,” uzsver I. Bogdanova.
Kas notiks nākamgad?
I. Bogdanova arī izsaka viedokli, ka šādos konkursos Latvijas Piensaimnieku Centrālajai Savienībai tomēr būtu jāļauj piedalīties visiem Latvijas piena pārstrādes uzņēmumiem, kuri to vēlas, neatkarīgi no tā, vai viņi ir LPCS biedri vai nav. Tad šāds konkurss radītu plašāku priekšstatu par to, kas notiek piena pārstrādes nozarē Latvijā un arī objektīvi attaisnotu savu mērķi, – popularizēt piena produktu lietošanu Latvijas iedzīvotāju uzturā, kā arī apkopot piena pārstrādes uzņēmumu un meistaru pieredzi jaunu piena produktu ražošanā.
LPCS valdes priekšsēdētāja Jāņa Šolka palīdze Krista Garkalne “Ziemeļlatvijai” skaidro, ka tas, ka “Riga Food” piena produktu konkursa pamatkategorijās drīkst piedalīties tikai LPCS biedri, ir šo biedru lēmums. LPCS šobrīd ir 11 biedru (Latvijā ir vairāk nekā 40 piena pārstrādes uzņēmumu).
“Jebkurš ierosinājums ir vērā ņemams. Nākamgad varam domāt par plašāka formāta konkursu, jo, protams, kādu izdalīt nevajag. Esmu par to, lai katrs uzņēmums tiek popularizēts, jo Latvija – tie esam mēs,” teic K. Garkalne, taču piebilst, ka jautājumu par to, vai turpmāk arī piena produktu konkursa pamatkategorijās drīkstēs piedalīties ikviens Latvijā reģistrēts piena pārstrādes uzņēmums, kurš to vēlas, izlems LPCS biedri. “Mēs strādājam viņu interesēs,” piebilst K. Garkalne.
Jaunais nāk ilgi, bet gardi
AS “Smiltenes piens” ik pa brīdim ievieš ražošanā jaunus piena produktus, pircēji, vismaz smiltenieši noteikti, to pamana, ar interesi seko līdzi, degustē un novērtē.
Visus jaunos piena produktus uzņēmumā izstrādā AS “Smiltenes piens” ražošanas vadītāja Agita Opmane. “Viņai tas ļoti labi padodas un sanāk. Agita interesējas par visām jaunajām tendencēm nozarē, ” kolēģi uzteic I. Bogdanova.
Jauno produktu izstrādes cikls ir salīdzinoši garš, piensaimnieki degustē pat vairākas versijas, līdz atzīst – šī ir īstā. Tad tiek veikta ārējā degustācija, piesaistot šā produkta potenciālos pircējus, un tikai tad produkts tiek piedāvāts patērētājiem.
Tā, piemēram, radusies AS “Smiltenes piens” “zelta kūka” uz svaigā siera bāzes – “Siera kūka ar tumšo šokolādi un aveņu ievārījumu, un čili”. Šai kūkai savu “odziņu” piešķir čili, kā garšu jūt pēc trešā vai ceturtā apēstā kumosiņa. “Cilvēki, kuri degustējuši, bieži vien saka – “kaut kas tur ir, bet kas, nevaru pateikt”, līdz secina – “o, jā, čili!” smaida I. Bogdanova.
Sudraba medaļu “Riga Food” konkursā ieguvušais nogatavinātais puscietais siers “Provolone” ir vēl viens AS “Smiltenes piens” jaunais produkts – pasta filata (gatavošanas metode – redakcijas piezīme) vai mocarellas grupas siers, kas labi iederas siera platēs.
“Piestrādes laiks “Provolone” sieram bija vairāk nekā gads, lai mēs saražotu tādu sieru, kāds mums pašiem garšo. Galvenais ir noturēt nemainīgu kvalitāti, jo siers ir “dzīvs” un tā ražošana ir atkarīga no daudziem to ietekmējošiem faktoriem. Arī patērētāji šo produktu ir novērtējuši. Ļoti lielu popularitāti ir iemantojis vēl viens mūsu jaunais siers “Burrata” (pieder Mocarellas sieru saimei, pildīts ar Mocarellas gabaliņiem un saldo krējumu – redakcijas piezīme). Šis siers ir pasniedzams ar tomātiem, baziliku, balzamiko. Tāpat labi garšo kopā ar ceptiem dārzeņiem un dažādām garšvielām,” iesaka I. Bogdanova.
Liels pieprasījums pēc AS “Smiltenes piens” ražotā siera “Burrata” ir viesnīcu, restorānu un sabiedriskās ēdināšanas nozarē jeb Horeca sektorā, kas paņem lielāko daļu šā saražotā produkta.
Tagad AS “Smiltenes piens” plāno ieviest ražošanā vēl vienu jaunu produktu – biezpiena masas desertu ar dažādu sulu kaviāru (mazām bumbiņām). Šovasar uzņēmums piedāvāja šo jaunumu degustēt tirdziņos un secināja, - patērētājiem garšo.
Kategorijas
- Novados
- Smiltene
- Valka
- Strenči
- Kaimiņos
- Vēlēšanas
- Kriminālziņas
- Izglītība
- Sports
- Orientēšanās
- Auto/Moto/Velo
- Futbols
- Florbols
- Basketbols
- Citi sporta veidi
- Hokejs
- Volejbols
- Kultūra un Izklaide
- Foto
- Cilvēkziņas
- Vaļasprieki
- Citas ziņas
- Bizness
- Reklāmraksti
- Lietotāju raksti
- Dzīvespriekam
- Latvijas ziņas
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Balles
- Teātris
- Koncerti
- Kino
- Sports
- Festivāli
- Baznīcās
- Citi pasākumi
- Video
- Statiskas lapas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Mediju projekts
- Mediju kritika
- Ar informāciju pret dezinformāciju
- Mediju projekti 2018
- Mediju projekts 2020
- Eiropā
- Dzīvesstils
- Atpūta
- Hobiji
- Mīluļi
- Veselība
- Virtuvē
- Noderīgi
- Viedokļi
- Vides projekti
- Daba-iepazīstam un palīdzam
- Rūpēsimies par vidi
- Saimnieko gudri
- Informējot iedvesmojam
- Covid-19