Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Izglītības un zinātnes ministres Tatjanas Koķes aicinājums pedagogiem

2009. gada 31. augusts 09:05

506
Izglītības un zinātnes ministres Tatjanas Koķes aicinājums pedagogiem

Pirms jaunā mācību gada sākuma, uzzinot par plānotajām protesta akcijām 1.septembrī, aicinu jūs, godājamie Latvijas skolotāji, uzsākt darbu un strādāt tikpat atbildīgi un radoši kā līdz šim, nodrošinot skolēniem kvalitatīvu izglītību saskaņā ar viņu interesēm un spējām. Pateicos jums par iepriekšējā mācību gadā paveikto!

 

Tradicionāli 1.septembris Latvijā ir svētki - Zinību diena, kas kopš 2002.gada oficiāli iekļauti arī likumā „Par svētku un atceres dienām". Tādēļ aicinu - uzsāksim jauno darba cēlienu izglītības jomā ar gaišu svētku noskaņojumu, nevis ar melnām lentām vai sēru noformējumu.

 

 

Lai arī pēdējos desmit gados skolēnu skaits Latvijā samazinājies par apmēram 120 000, šogad Zinību dienai gatavojas gandrīz 20 tūkstoši pirmklasnieku, kuri iegūs pirmās skolas dienas pieredzi, kam nav jākrāsojas tumšos toņos.

 

Šobrīd, vairāk kā līdz šim, pedagoga profesijā ienāk konkurence. Tādēļ aicinu jūs, godājamie skolotāji, pieņemt šo jauno izaicinājumu kā iespēju, lai pilnvērtīgi attīstītu un izmantotu savas profesionālās zināšanas un prasmes, sasniedzot jaunas kvalitātes pedagoģiskajā darbībā.

 

 

Izglītības un zinātnes ministrija nodrošina skolotājiem iespējas pretendēt uz Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļiem, lai paaugstinātu savu konkurētspēju un pilnveidotu profesionālās iemaņas. Esmu pārliecināta, ka jūsu darba rezultāti un pozitīvi vērtējami skolēnu mācību sasniegumi būs pamats atalgojuma palielināšanai, uzlabojoties valsts kopējai ekonomiskajai situācijai.

 

Izglītības un zinātnes ministrija veikusi nepieciešamos priekšdarbus, tajā skaitā - samazinājusi birokrātiskos šķēršļus, vairojot jūsu - izglītības procesā iesaistīto - patstāvību un atbildību; kā arī pati personīgi un ministrijas pārstāvji esam tikušies ar jauno pašvaldību domju priekšsēdētājiem un izglītības iestāžu vadītājiem, lai kopīgi meklētu atbilstīgākos risinājumus skolu tīkla sakārtošanai.

 

 

Pašvaldības jau veikušas gigantisku darbu, uzsākot sakārtot savu skolu tīklu, kas ļauj cerīgi raudzīties uz jaunās finansēšanas kārtības „nauda seko skolēnam" tālāku pilnveidi un tās galvenā mērķa sasniegšanu - izglītības iestāžu un pedagogu konkurētspēja, izglītības programmu īstenošanas kvalitāte, programmu dažādošana.

 

Uzsākot jauno mācību gadu, aicinu katru izglītības procesa dalībnieku uz konstruktīvu rīcību, sadarbību un dialogu skolās, Izglītības un zinātnes ministrijā un ikvienā ar izglītību saistītā iestādē, bet nevis uz ielām vai kādā citā neatbilstīgā vietā vai nekonstruktīvā veidā.