Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Jauns izdevums skolotāju atbalstam Domāt.Darīt.Zināt.

Jauns izdevums skolotāju atbalstam Domāt.Darīt.Zināt.

Skola2030 aicina lasīt jauno izdevumu Domāt.Darīt.Zināt. par pilnveidotā mācību satura un pieejas īstenošanu. Izdevuma mērķis ir iepazīstināt, galvenokārt skolotājus un izglītības nozares profesionāļus, ar gaidāmajām pārmaiņām vispārējās izglītības sistēmā (no pirmsskolas līdz vidusskolai), ar mūsdienīgas pedagoģijas pamatnostādnēm, noderīgiem metodiskiem paņēmieniem, kā arī ar labiem skolotāju un skolu prakses piemēriem, kas atspoguļo to, kā jaunā mācību pieeja jau tiek īstenota.  

Projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” (Skola2030) ietvaros tapušo izdevumu jebkurš interesents var brīvi lejupielādēt un izdrukāt no mājaslapas www.skola2030.lv (meklējiet Jaunumu sadaļā!): 

Domāt.Darīt.Zināt. Nr.3 / Par Valsts pamatizglītības standartu un 7 mācību jomām

Domāt.Darīt.Zināt. Nr.2 / Par vērtēšanu skolā un pirmsskolā 

Domāt.Darīt.Zināt. Nr.1 / Par skolotāja lomu un teātra mākslu

Lai saņemtu elektronisko versiju e-pastā, piesakieties jaunumiem: https://www.skola2030.lv/pieteikties 

Domāt.Darīt.Zināt. materiālus atļauts izmantot informatīviem, izglītības un pētniecības mērķiem, obligāti norādot avotu. Ja vēlaties izmantot materiālus citiem nolūkiem, sazinieties ar Skola2030, rakstot e-pastu uz adresi info@skola2030.lv.  

Jaunākajā Domāt.Darīt.Zināt. izdevumā (Nr. 3) atradīsiet visu svarīgāko par Valsts pamatizglītības standartu, tā tapšanu un principiem, struktūru un pamatidejām – par to, kā mainīsies dzīve skolā. Lasiet arī interviju “Domāt no skolēna pozīcijām” ar satura izstrādes sākotnējo vadītāju, pašlaik LU Starpnozaru izglītības inovāciju centra vadītāju Dr. paed. Daci Namsoni, iepazīstieties ar svarīgāko septiņās mācību jomās un šo mācību jomu satura izstrādes vadītājiem! 

“Standartu veidojām visām klašu grupām, visām jomā reizē, un tas bija unikāli. Nekad iepriekš Latvijā nekas tāds nebija darīts. Tas nozīmē, ka strādāja ļoti daudz iesaistīto, simtiem cilvēku.” (Dr. paed. Dace Namsone)

Iepriekšējais izdevums (Nr. 2) veltīts vērtēšanai un pārmaiņām domāšanā par vērtēšanas nozīmi, kurā aktualizēti tādi jēdzieni kā formatīvā vērtēšana jeb vērtēšana skolēna izaugsmei, pozitīva atgriezeniskā saite un pašvērtēšana – lai svarīgākais ir nevis atzīme, bet skolēna izaugsme, mācīšanās prieks un motivācija sasniegt vairāk.  

Turpināsim stāstīt par aktuālo un pārmaiņām vispārējā izglītībā arī nākamajos izdevumos. Aicinām sūtīt jautājumus un stāstīt par pilnveidoto mācību saturu un pieeju un gaidāmajām pārmaiņām, lai mēs veiksmīgi tās piedzīvotu kopā!