Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Laba reputācija ir vajadzīga arī krīzes un pārmaiņu laikos

2009. gada 6. jūlijs 08:37

751
Laba reputācija ir vajadzīga arī krīzes un pārmaiņu laikos

Pārmaiņu laikos un krīzes situācijā slikta slava tāpat kā sliktas ziņas izplatās daudz ātrāk nekā treknajos gados, tāpēc ikvienam der paturēt prātā atziņu, ka laba slava sekmē uzņēmuma izaugsmi, turpretim slikta reputācija biznesu var arī izputināt.

 

Idejas un padomus uzņēmuma labā vārda kaldināšanā komunikāciju speciālisti un dažāda līmeņa vadītāji var rast jaunajā grāmatā Sabiedrisko attiecību stratēģija, ko klajā laidusi izdevniecība Lietišķās informācijas dienests.

 

 

Jaunās grāmatas Sabiedrisko attiecību stratēģija autore Sandra Olivera piedāvā atziņas smelties sekmīgu starptautisku uzņēmumu pieredzē un, balstoties uz konkrētu piemēru analīzi, saņemt atbildes uz jautājumiem, kā veidot un saglabāt uzņēmuma reputāciju, kā integrēt sabiedriskās attiecības mārketinga plānā, kā plānot un kontrolēt sabiedrisko attiecību stratēģijas u.c.

 

Autore uzņēmumus un arī starptautiskas kompānijas sabiedrisko attiecību jautājumos konsultē jau 20 gadus.

 

Atziņas no jaunās grāmatas:

Tiek dota priekšroka firmām, kam ir partneri ārzemēs, nevis tikai vietējā tirgū strādājošām firmām, jo tiek uzskatīts, ka tām pieder starptautiska kompetence, lai piedāvātu klientiem labākus pakalpojumus ilgākā laika posmā.

 

 

Zīmju un simbolu pētījumiem, it īpaši attiecību starp rakstītajām un runātajām zīmēm un to atsauces objektiem fiziskajā vai ideju pasaulē, globālajā tirgū ir arvien lielāka nozīme. Informētība un cieņa pret kultūras kopsaucējiem, atšķirībām, kā arī vērtībām, ko cilvēki ieliek logotipos un simbolikā, rada neatlaidīgu interesi tirgotājos un citos tirgus spēlētājos, kuru mērķis ir ietekmēt klientus un citas iesaistītās puses ārpus mītnes zemes.

 

 

Pasaulē, kurā jūtama informācijas radītā slodze, konkurence starp zīmoliem produktu un korporatīvajā līmenī ir nežēlīga. Daudzās institūcijās sabiedrisko attiecību budžetiem bija jānosaka zīmolu pārveide ar saprātīgām un radošām izmaiņām dizainā, kā arī logotipu un simbolu krāsās, to paveicot gan produkta (mikro), gan organizācijas (makro) līmenī.

 

 

Sabiedriskās attiecības zaudē reklāmai to vadāmības dēļ, taču tām ir priekšrocība attiecībā pret reklāmu, ja runa ir par spēju izplatīt kompleksās idejas un uzticamību. Faktu atspoguļojam presē, kas tiek sasniegts caur attiecībām ar medijiem, piemīt neitralitātes šķietamība. Tāpat spēja noteikt specifiskos medijus un auditorijas tiek uzlabota ar elastīguma palīdzību, ko sniedz sabiedriskās attiecības.