Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Sākoties akvaplanēšanai, notikusi sadursme

Santa Sinka

2019. gada 2. augusts 09:40

50
Sākoties akvaplanēšanai, notikusi sadursme

Otrdien, 30. jūlijā, pulksten 14.45 Smiltenes novada Launkalnes pagastā uz autoceļa Rīga–Sigulda– Igaunijas robeža 117. kilometrā notikusi divu automašīnu sadursme.

“Vīrietis, vadot automašīnu “BMW”, neizvēlējās drošu braukšanas ātrumu un, sākoties akvaplanēšanai, netika galā ar automašīnas vadību, kā rezultātā iebrauca pretējā braukšanas joslā, kur notika sadursme ar automašīnu “Mercedes Benz”. Ceļu satiksmes negadījumā cieta abu automašīnu vadītāji, kuri nogādāti medicīnas iestādē,” ziņo Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Zane Vaskāne. Kamēr policija turpina skaidrot negadījuma apstākļus, internetā citi autovadītāji komentē valsts nozīmes autoceļa slikto ceļa seguma kvalitāti.
“Smiltenes aplis–Launkalne, es bieži braucu pa Pleskavas “piķi”. Tas ir vienkārši briesmīgs posms. Lietus laikā dziļās rises ir pilnas ar ūdeni,” interneta vidē raksta autovadītājs Aldis. Viņa viedoklim piekrīt vēl citi šoferīši, piebilstot, ka arī vilciens varētu iet pa tām risēm.
Bīstamākās situācijas uz autoceļiem spēcīgu lietusgāžu laikā rada tieši akvaplanēšana, kuras radītie efekti ir līdzīgi slīdēšanai uz ledus. Lai braukšana pa slapju virsmu būtu drošāka, autovadītājiem jāņem vērā: jācenšas izvairīties no straujām stūres kustībām; bremzējot neizmantot bremzes, bet to darīt, samazinot ātrumu; lai izvairītos no akvaplanēšanas, regulāri jāpārbauda riepu stāvoklis un protektora dziļums; braucot pa slapju ceļa virsmu, ieteicams samazināt ātrumu un ievērot papildu drošību.

uzziņai
Par akvaplanēšanu
Nolietota un nepietiekami piepumpēta riepa zaudē saķeri ar ceļa virsmu, saskaroties ar ūdeni, jau pie 50 km/h.
Labi piepumpētas riepas – tikai pie 70 km/h.
Jaunas riepas saglabā saķeri ar ceļa virsmu līdz pat 100 km/h.