Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Ar pārtikas atgriešanu veikalā – nekavēties ne brīdi

Liene Andersone-Kolosova

2019. gada 18. oktobris 15:23

1354
Ar pārtikas atgriešanu veikalā – nekavēties ne brīdi

Vai, kad un kādos gadījumos patērētājs Pārtikas un veterinārajā dienestā vai pie pārdevēja var iesniegt sūdzību par pārtikas produktu nedrošību, iegādātu bojātu produktu? Vai drīkst nest preci atpakaļ uz veikalu, samainot pret citu? Uz kādām precēm tas attiecas?

Atbild Pārtikas un veterinārā dienesta Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Ilze Meistere.

Ja patērētājs, pārnākot mājās, konstatē, ka ir iegādājies bojātu pārtikas produktu, turklāt tam ir saglabāts pirkuma čeks, tad viņš var doties atpakaļ uz veikalu un, uzrādot čeku, vai nu apmainīt bojāto produktu pret citu, vai arī saņemt atpakaļ par pirkumu iztērēto naudu. Tiesa gan, ar atgriešanos veikalā nevajadzētu kavēties – ja, piemēram, patērētājs par to, ka prece bojāta, attapsies pēc dienas vai divām, preci var arī neapmainīt, jo neviens nezina, kādos apstākļos tā ir uzglabāta mājās. Pat ja apstākļi bijuši piemēroti, to nebūs iespējams pierādīt.

Visos gadījumos, kad patērētājam ir sūdzības par iegādāto pārtikas produktu kvalitāti (kodes putraimos, saskābis piens, sapelējis siers utt.), iespējamiem higiēnas prasību pārkāpumiem tirdzniecības vietā (netīrība, insekti, grauzēji), par neatbilstošiem pārtikas uzglabāšanas apstākļiem (neuzglabā aukstumā produktus, kas tur būtu jāuzglabā, vaļējas nefasētu produktu kastes uz grīdas u.tml.), par to var ziņot PVD, kas veiks pārbaudi tirdzniecības vietā.

PVD uzticības tālrunis – automātiskais atbildētājs – ir 67027402. Tajā var atstāt paziņojumu par iespējamo pārkāpumu, nosaucot precīzu tirdzniecības vietas nosaukumu, adresi, kā arī, ja runa ir par konkrētu pārtikas produktu, jāmin tā nosaukums, ražotājs, derīguma termiņš vai partijas numurs, kas atrodami uz produkta iepakojuma.

Uz rūpnieciski gatavota biezpiena ar saldo krējumu (mājas siers) iepakojuma ir rakstīts realizācijas termiņš, taču neatvērtā iepakojumā ēdiens vairs nav ne tādā izskatā, ne garšā, kādam tam jābūt (atdalījušās paniņas, biezpiens un krējums saskābis). Kā rīkoties?

Ja produkts ir bojāts un čeks ir saglabāts, tad to var nest atpakaļ uz veikalu, kā arī informēt PVD. Ja produkts nav bojāts, taču patērētāju neapmierina tā īpašības – garša, krāsa, konsistence, tad tas var ar kritiku vērsties pie produkta ražotāja un citkārt iegādāties cita ražotāja produktus, kas attaisno pircēja cerības.