Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Kā darbā iztikt bez muldēšanas un strādāt produktīvi

2009. gada 20. maijs 09:40

935
Kā darbā iztikt bez muldēšanas un strādāt produktīvi

Tukšas pļāpas ne tikai rada negatīvu atmosfēru darbavietā un liek uzņēmumā strādājošajiem justies maldinātiem, sakautiem, apmulsušiem un pat netīriem, bet arī traucē uzņēmumam produktīvi strādāt.

 

Tā uzskata grāmatas Nē muldēšanai. Skaidra un atklāta valoda darbā autors - vadībzinību profesors Semjuels Kulberts.

 

Grāmatu klajā laidusi izdevniecība Lietišķās informācijas dienests.

Vai darbā vispār ir iespējamas atklātas sarunas? Kam izdevīga kolektīva izlikšanās? Vai skaidra valoda ir iespējama, sarunājoties ar priekšnieku? Kādas patiesības labāk noklusēt? Vai citiem jums vienmēr jāsaka pilnīga taisnība? Kā kolektīvā veidot uzticību veicinošas un uz savstarpēju sadarbību balstītas attiecības?

 

 

Jaunajā grāmatā Semjuels Kulberts dod padomus, kā tikt tālāk par tukšām pļāpām un kā cilvēkiem ar pretrunīgiem viedokļiem visas nesaskaņas pārrunāt atklāti.

 

Viņa piedāvātā reālu biznesa situāciju analīze palīdzēs veidot neliekuļotu atmosfēru uzņēmumā gan vadītājiem, gan padotajiem ikvienā nozarē.

 

 

Semjuels Kulberts (Samuel A. Culbert) saņēmis Amerikas izdevēju asociācijas godalgu par labāko grāmatu vadībzinībās. Viņš apbalvots arī ar Harvard Business Review Makinsija godalgu.

Atziņas no jaunās grāmatas:

Liekulīga muldēšana ir kļuvusi par izvēlēto etiķeti daudzu uzņēmumu komunikācijā. Tā ir mehānisms, kuru cilvēki uzskata par neaizstājamu, aizēnojot faktu, ka tieši savtīgas intereses, nevis uzņēmuma labklājība ir galvenais virzītājspēks.

 

 

Kā lai no padotajiem saņem cieņas pilnu attieksmi, ja jūs liekat viņiem piedalīties bezsaturīgās un nevienam nevajadzīgās sanāksmes? Kā lai saglabā pašcieņu, ja jūs sūtāt liekulīgus vēstījumus vadītājam, kuram nav ne jausmas par jūsu patieso attieksmi, tādējādi aprokot viņu izlikšanās lavīnā?

 

 

Patiesība pārtop par liekulību, ja brīdis, kas tiek izvēlēts kaut kā atklāšanai, ir izdevīgs tikai sarunas iniciatoram, kas tieši jūs un jūsu plānu padara viegli ievainojamu.

 

 

Ja vēlaties uzzināt, ko esat pateicis, pajautājiet kādam citam, ko viņš ir dzirdējis.

Visi zina - lai gūtu panākumus, mums ir jāgroza savs sakāmais, jānoklusē kaut kas no tā, ko mēs zinām, un jāizliekas, ka ticam tam, ko uzskatām par nepatiesu.

 

 

Darbavietā mūsu priekšā ir pastāvīgs izaicinājums - uzticēšanās citiem. Taču beigu beigās mēs saprotam, ka visa komunikācija notiek pirmām kārtām, lai atbalstītu komunikācijā iesaistīto savtīgās intereses. Tas, iespējams, izklausās ciniski, taču tā ir patiesība.

 

 

Raugoties no organizācijas perspektīvas, nav lielāka ieguldījuma uzņēmuma darbībā un izaugsmē par sarunām, kurās cilvēki ar pretrunīgiem uzskatiem atklāti pārrunā savas nesaskaņas. Ar atklātu sarunu kļūdas plānošanā un darbībā ir iespējams ātri uzlabot un cilvēki spēj vadīt procesus daudz efektīvāk.