Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Kā kopā ar komandu sasniegt vislabākos rezultātus

2009. gada 12. maijs 13:20

1017
Kā kopā ar komandu sasniegt vislabākos rezultātus

Pārliecināšanas mākslai ar tradicionālo hierarhiju, pavēli un kontroli vien nepietiek - ir vajadzīgs cits vadības stils. Kāds? Atbildi sniedz sērijā Harvard Business Review on apkopotie biznesa ekspertu ieteikumi jaunajā grāmatā Prasme pārliecināt.

 

To klajā laidusi izdevniecība Lietišķās informācijas dienests.

Laba un efektīva darba garants uzņēmumā ir vadītāja prasme motivēt un pārliecināt gan savus darbiniekus, gan citus speciālistus, kas nav viņa pakļautībā, taču ir iesaistīti mērķu sasniegšanā. Grāmatā Prasme pārliecināt skaidrots, kā pilnveidot vadītāja pārliecināšanas spējas un panākt, ka darbinieki viņa vadībā sasniedz vislabākos rezultātus.

 

Atziņas no jaunās grāmatas:

Pārliecināt nav tas pats, kas pārdot ideju vai iegalvot oponentiem raudzīties uz lietām tā, kā jūs to vēlaties. Pārliecināšana ir mācīšanās no citiem un vienošanās kopīgā risinājumā.

Cilvēki vislabāk seko tādam, kas ir līdzīgs viņiem un kuram viņi patīk.

 

Apkārtējie izturas pret jums tā, kā jūs izturaties pret viņiem, un daudz labprātāk tur solījumus, ko ir devuši no brīvas gribas un skaidri apzinoties.

 

 

Cilvēki pakļaujas ekspertiem. Parādiet savu kompetenci, neuzskatiet, ka tā ir acīm redzama! Vadītāji, kas vēlas izrādīt savu kompetenci, nevar vienkārši piespraust savu diplomu pie sienas un gaidīt, ka visi to pamanīs.

 

 

Vadītājus iespējams iedalīt piecās kategorijās atkarībā no lēmumu pieņemšanas stila. Harismātiskos intriģē jaunas idejas, bet pieredze viņiem ir likusi apgūt, ka lēmumi jābalsta sabalansētā informācijā, nevis tīrās emocijās. Domātāji nevēlas uzņemties risku, un viņiem ir nepieciešams pēc iespējas vairāk informācijas pirms kāda lēmuma pieņemšanas.

 

 

Skeptiķi izturas aizdomīgi pret informāciju, kas nesakrīt ar viņu pasaules uzskatu, tāpēc lēmumus pieņem saskaņā ar savu instinktīvo izjūtu. Sekotāji pieņem lēmumus, balstoties uz savu iepriekš pieņemto lēmumu pieredzi vai uzticamu vadītāju pieņemtajiem lēmumiem. Savukārt kontrolētāji savu baiļu un nenoteiktības dēļ orientēties uz faktiem un tiem, kas analizē lēmumus.