Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Radošas aktivitātes katrai nedēļas dienai, esot mājās ar mazo

Patrīcija Pārpuce

2020. gada 16. aprīlis 11:42

94
Radošas aktivitātes katrai nedēļas dienai, esot mājās ar mazo

Šajā laikā mājās tiek pavadīts ļoti daudz laika, tāpēc jautājums par to, kā jēgpilni nodarbināt bērnus, kļuvis aktuāls katrai mammai. Pašmāju vadošais bērnu bioloģiskās pārtikas ražotājs “Rūdolfs” kopā ar ģimenes projektu “Mazais dara” piedāvā vienu radošu aktivitāti katrai nedēļas dienai, kuru mamma, tētis vai cits ģimenes loceklis kopā ar mazo ķiparu var veikt iekštelpās. Efektīvai bērna nodarbināšanai nav nepieciešamas dārgas rotaļlietas - pietiek ar to, kas atrodams ikvienā mājsaimniecībā! 

Atceries, ka mazais ir jāuzrauga, jo dažas no spēlēm satur sīkas detaļas, ar kurām var aizrīties!

1. Korķīšu paslēpes

20200416-1153-1-korkisu-paslepes-mazs.jp

Nepieciešamie materiāli: “Rūdolfs” biezenīšu stāvpaku korķīši, kartona virsma vai dēlis un līmlenta/skočs.

Uz taisnas virsmas ar līmlenti tiek pielīmēti dažādu krāsu korķīši. Bērna uzdevums ir lipināt nost līmlenti, pētot un atklājot zem tās paslēpušos korķīšus. Šāda it kā vienkārša darbība attīsta mazuļa sīko pirkstu motoriku un iepazīstina bērnu ar noteiktas formas priekšmetiem.  

2. Brīnumi burciņās

20200416-1153-2-brinumi-burcinas-mazs.jp

Nepieciešamie materiāli: stikla burciņas, dažādi graudaugi vai dabas materiāli.

Pieaugušais kopā ar bērnu burciņas saber dažādus graudaugus vai dabas materiālus: pupas, zirņus, rīsus, zīles, čiekurus, utt. Ļaujiet bērnam burciņas pētīt, kratīt, ripināt, izbērt, taustīt un kārtot, lai attīstītu viņa sensorās maņas un veicinātu fantāziju. 

3. Lentīšu izvirdums

20200416-1154-3-lentisu-izvirdums-mazs.j

Nepieciešami materiāli: stikla burciņas, dzija, mazas (šauras) lentītes.

Kāds no pieaugušajiem izurbj caurumiņu burciņas vāciņā. Tikmēr sagatavo dzijas valdziņus un lentītes – sasien galā mezgliņu un mezgla galiņu ievieto burciņā, otru galu nedaudz izver cauri burciņas vāciņa caurumam. Aizskrūvē burciņu un uzdod bērnam izvilkt ārā dzijas pavedienu vai lentīti. Ja bērns ar īkšķi un rādītājpirkstu spēj veiksmīgi kaut ko noturēt/satvert, tas ir būtisks lēciens mazuļa attīstībā. Eksperti to sauc par "pincetes satvērienu."

4. Korķīšu mājiņas

20200416-1154-4-korkisu-majinas-mazs.jpg

Nepieciešamie materiāli: “Rūdolfs” biezenīšu stāvpaku korķīši, papīra lapa un flomasteri vai zīmuļi. 

Pieaugušais kopā ar mazo uz papīra lapas uzzīmē dažādas krāsas punktiņus, bet bērna uzdevums ir novietot korķīti uz tieši tādas pašas krāsas punkta jeb mājiņas. Daudzi vecāki domā, ka bērnam nav iespējams iemācīt krāsas, ja bērns vēl nerunā, tomēr tas ir ne tikai iespējams, bet arī nepieciešams! Bērns spēj saprast un atcerēties, kas viņam tiek pateikts un parādīts. Pietiek ar to, ka mazulis var ar pirkstu norādīt uz vēlamo krāsu vai objektu. Nākotnē, kad jau apzināti tiks veidotas frāzes, aiciniet viņu izskaidrot atšķirību starp vienu vai otru krāsu. 

5. Skaistumburciņas

20200416-1154-5-skaistumburcinas-mazs.jp

Nepieciešamie materiāli: stikla burciņas, aplikācijas papīrs, veci žurnāli, šķēres, zīmuļi, uzlīmes. 

Vecāki palīdz mazajam sagādāt materiālus, ar kuriem izgreznot burciņas - aplikāciju papīru, uzlīmes, flomasterus, utt. Bērns, liekot lietā fantāziju, ļaujas radošajai iedvesmai un izgrezno burciņas.

6. Dabas veltes

20200416-1154-6-dabas-veltes-mazs.jpg

Nepieciešamie materiāli: liela kurpju kaste, dabas veltes (kastaņi, zīles vai čiekuri), podziņas, pērlītes vai kādi citi sīki priekšmeti.

Kastē ieber dabas velšu materiālus un noslēpj tajos krāsainas podziņas, pērlītes. Pa vidu kastei novieto 2-3 burciņas. Bērna uzdevums ir starp dabas materiāliem atrast podziņas vai citus sīkos priekšmetus un ievietot tos mazajās burciņās.

7. Krāsainās mikstūras

20200416-1154-7-krasainas-miksturas-mazs

Nepieciešamie materiāli: stikla burciņas, ūdens, karote, mini švammītes, ūdenkrāsas vai guaša krāsas.

Kopā ar mazo sagatavojiet burciņas ar dažādu krāsu šķidrumiem. Piepildiet burciņu ar ūdeni un samiksējiet to ar pāris pilieniem ūdenkrāsas vai guaša krāsas. Bērna uzdevums ir no vienas burciņas ar karotīti, švammīti vai turot burciņu rokā pārliet krāsaino ūdeni otrā, vērojot krāsu izmaiņas un attīstot koordināciju.