Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Valsts kancelejas informatīvais tālrunis ar Covid-19 saistīto jautājumu noskaidrošanai strādā diennakts režīmā

Santa Sinka

2020. gada 28. aprīlis 10:32

129
Valsts kancelejas informatīvais tālrunis ar Covid-19 saistīto jautājumu noskaidrošanai strādā diennakts režīmā

Vai varu veikt testu, ja man nav simptomu? Kā atšķirt “Covid-19” no parastās gripas? Ar ko dezinficēt rokas un virsmas mājās? Kā pieteikties dīkstāves pabalstam? Atbildes uz šiem un vēl citiem aktuāliem jautājumiem iedzīvotāji meklējuši, zvanot uz Valsts kancelejas izveidoto bezmaksas diennakts informatīvā tālruņa līniju 8345. Mēneša laikā saņemti vairāk nekā 9300 zvanu.

Valsts kanceleja sadarbībā ar uzņēmumu “Tet” izveidotā vienotā tālruņa galvenais uzdevums ir sniegt iedzīvotājiem atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem.  ““Covid-19” izraisītā situācija nāca salīdzinoši strauji, nesot līdzi daudz neskaidrību un jautājumu. Neraugoties uz to, ka par dažādu jautājumu risinājumiem un pieņemtajiem lēmumiem sabiedrība tiek informēta, iedzīvotājiem rodas arī papildu jautājumi. Ir svarīgi, lai atbildes uz šiem jautājumiem ir pieejamas no drošiem un uzticamiem avotiem, tādēļ esmu patiesi gandarīts, ka tik operatīvi un veiksmīgi tika ieviests gan šis vienotais uzziņu tālrunis 8345, gan arī vietne www.covid19.gov.lv. Zināšanas un informētība šajos apstākļos ir ļoti būtisks resurss,” saka Valsts kancelejas direktors Jānis Citskovskis. 

Kā norāda Valsts kancelejas Komunikācijas departamenta konsultante Santa Jirgensone, ja tālruņa 8345 operatoriem nav informācijas, lai sniegtu atbildi uz uzdoto jautājumu, zvanītājs tiek savienots ar atbildīgās institūcijas kontakttālruni vai informēts, kur vērsties tālāk. Jautājumi tiek pieņemti gan latviešu, gan krievu valodā, galvenais nosacījums – zvanītājam jāatrodas Latvijas teritorijā. Ārzemēs esošie neskaidros jautājumus aicināti risināt, zvanot uz Konsulārās palīdzības diennakts tālruni.

Līdz šim lielākā daļa (aptuveni 60 procenti) jautājumu saistīti ar veselības tēmu. Krietni mazāk (apmēram 14 procentu zvanu) jautāts par repatriāciju, transportu, robežšķērsošanu un citiem ar pārvietošanos saistītiem jautājumiem. Sešos procentos gadījumu jautājumi bijuši par drošības tēmu, piemēram, pulcēšanās ierobežojumi, likuma pārkāpumi. Retāk jautājumi uzdoti par citām tēmām, piemēram, par uzņēmējdarbību, nodarbinātību un izglītību.

“Biežāk saņemtie jautājumi un atbildes uz tiem regulāri tiek apkopoti un publicēti gan latviešu, gan krievu valodā Valsts kancelejas mājaslapā un informatīvajā lapā par “Covid-19” izplatību – www.covid19.gov.lv. Tāpat tiek fiksēti iedzīvotāju priekšlikumi, kas tiek izvērtēti un nodoti tālāk atbilstošajām organizācijām,” informē S. Jirgensone.