Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Kā vadīt pārmaiņas un neatdot savu uzņēmumu konkurentiem

2009. gada 26. marts 08:31

1102
Kā vadīt pārmaiņas un neatdot savu uzņēmumu konkurentiem

Kā pārmaiņu laikos risināt sarežģītas problēmas, iekams "vilciens nav aizgājis", pieredzējuši vadītāji stāsta jaunajā izdevniecības Lietišķās informācijas dienests grāmatā Pārmaiņas. Sarunas ar pasaules biznesa līderiem. Grāmata izdota sērijā Lessons Learned.

 

Grāmatu sēriju Lessons Learned veido Hārvardas augstskolas struktūrvienība Harvard Business School Press un viena no pasaules vadošajām digitālajām videobibliotēkām Fifty Lessons.

 

 

Jaunajā grāmatā Pārmaiņas. Sarunas ar pasaules biznesa līderiem starptautiskus panākumus guvušie vadītāji atklāti stāsta par savu pieredzi pārmaiņu biznesā, analizējot gan savus sasniegumus, gan neveiksmes.

 

Biznesa līderi dod padomus, kā vadītājam pareizi uzrunāt savu komandu un klientus,ar kādiem paņēmieniem pārvarēt birokrātiju un pārvilināt savā pusē pārmaiņu pretiniekus, ko darīt, lai uzņēmumu un komandas idejas nepārņem konkurenti, kā uzņemties risku, rast nebijušus risinājumus un radīt oriģinālus produktus, kas paver jaunus tirgus un izaugsmes iespējas.

Dažas vadītāju atziņas no jaunās grāmatas

Wolseley valdes priekšsēdētājs Džons Vaibrouss: "Ja vien mēs lēmumu būtu pieņēmuši agrāk, "netiktu izliets tik daudz asiņu", lai nonāktu labā biznesa situācijā.

 

Kā vadītāji un direktori mēs reaģējam ļoti lēni. Eksistē ziņu disharmonija, un mēs paši sevi mēģinām pārliecināt, ka situācija jau nav nemaz tik slikta vai ka kļūs labāk un mums patlaban nekas nav jādara, mēs varam pagaidīt līdz rītdienai. Taču mums nevajadzētu gaidīt rītdienu. Mums vajadzētu rīkoties tagad."

 

Publicis Groupe valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Moriss Levijs:"Mēs radījām tā saucamo ekonomisko revolūciju. Tās bija slēgtas sapulces viena mēneša garumā - katru vakaru visi aģentūras darbinieki tikās un mēģināja rast risinājumus. Tad mums radās ideja - mēs noorganizējām tādu kā referendumu, lai nobalsotu par to, vai visi, sākot ar izpilddirektoru, ir gatavi samazināt savas algas, lai izvairītos no atlaišanas.

 

 

Tas darbojās! Mēs bijām domājuši, ka būs nepieciešams samazināt algas divu gadu garumā, tomēr jau pēc gada varējām atjaunot vecās algas. Tātad, esot inovatīviem struktūru vadīšanā, var atrast resursus, lai palielinātu enerģiju un saglabātu talantus, var radīt kultūru, kurā cilvēki dalās.

 

Darbinieki bija apmierināti ar uzņēmumu, viņi jutās labi, ka spēj rūpēties par savu uzņēmumu, un acīmredzot arī strādāja daudz vairāk. Un mēs uzvarējām."

 

 

Domino's Pizza valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Deivids Brendons:"Ja tu saproti, ka cilvēki pārmaiņas uztvers ar satraukumu un daži tām pretosies, manuprāt, veids, kā tu, būdams vadītājs, vislabāk vari sagatavot savu uzņēmumu, ir pārveidot tā domāšanu. Veicināt tādu domāšanu, kas pieņem pārmaiņas."