Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Praktiski padomi pilnvērtīgai darba laika izmantošanai

2009. gada 6. marts 19:32

556
Praktiski padomi pilnvērtīgai darba laika izmantošanai

Vērtīgi padomi, kā straujajā darba ritmā nesadegt, efektīvi plānot savu darba laiku un pilnvērtīgi izmantot to, kā atrast laiku arī savas personības izaugsmei, būt labā fiziskā formā un tikt galā ar ikdienas steigu un stresu, publicēti jaunajā grāmatā Darba laika pilnvērtīga izmantošana, kas izdota biznesa aprindās populārajā grāmatu sērijā Harvard Business Review on.

 

Darba laika pilnvērtīga izmantošanu klajā laidusi izdevniecība Lietišķās informācijas dienests.

 

 

Dokumentu kalni, neatbildēti e-pasti, telefonzvani nelaikā, neplānotas tikšanās, kas aizkavē iesākto, darbs līdz pusnaktij un pieaugošs stress - šīs situācijas vadītājam liek justies kā vāverei ritenī arī tad, ja ekonomiskā situācija ir stabila.

 

 

Savukārt pašlaik, kad ļoti liela daļa uzņēmumu cīnās par izdzīvošanu, slodze un stress darbā pieaug arī tāpēc, ka atlaisto kolēģu darba pienākumi tiek sadalīti starp "palicējiem".

 

 

Pieredzējuši biznesa eksperti, ārsti un psihologi jaunajā grāmatā ne tikai dod praktiskus ieteikumus, kā dažādu līmeņu darbiniekiem tikt galā ar stresu, bet arī mudina uzņēmumu īpašniekus aizdomāties par ilgtermiņa stratēģiju, nevis koncentrēties tikai uz īstermiņa prioritātēm.

 

 

Dažādu autoru atziņas no jaunās grāmatas "Uzņēmumi pieļauj kļūdu, piespiežot savus darbiniekus darīt arvien vairāk ar arvien mazākiem resursiem, likvidējot atbalsta štata vienības. Šādi uzņēmumi ilgtermiņā zaudē - jo vairāk laika vadītājam ir jāpavada, veicot sava administratīvā asistenta darbu, un jo mazāk viņš var deleģēt uzdevumus kādam citam, jo mazāk efektīvi viņš veiks svarīgāko, kas nepieciešams uzņēmuma attīstībai."

 

 

"24 stundas bez miega vai arī nedēļa, kuras laikā katru nakti ir gulētas tikai četras piecas stundas, rada traucējumus, kas pielīdzināmi vienai promilei alkohola asinīs. Mēs nekad neteiktu, ka šāds cilvēks lieliski strādā. Viņš taču visu laiku ir piedzēries! Tomēr mēs turpinām slavēt cilvēkus, kas darba dēļ upurē miegu."

 

 

"Vadītājam ir jākontrolē savas organizācijas noskaņojums. Apdāvinātākie vadītāji šo uzdevumu veic, izmantojot mistisku psiholoģisko spēju kopumu, kas pazīstams kā emocionālā inteliģence. Viņiem piemīt pašapziņa un empātija. Viņi spēj noteikt un regulēt savas emocijas, vienlaikus intuitīvi uztverot citu cilvēku noskaņojumu un kontrolējot savas organizācijas emocionālo stāvokli."

 

 

"Protams, vadītāji var veiksmīgi strādāt pat tad, ja viņi smēķē, dzer, pārāk daudz sver vai arī ja viņiem pietrūkst emocionālo iemaņu vai darba mērķa izjūtas. Tomēr viņi nespēj pilnībā izmantot savu potenciālu vai arī tas prasa pārāk daudz laika gan viņiem pašiem, gan viņu ģimenēm un uzņēmumiem."