Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Grundzāles pamatskolas skolniece Ramona Puriņa uzvar konkursā “Mana vārdnīciņa”

Grundzāles pamatskolas skolniece Ramona Puriņa uzvar konkursā “Mana vārdnīciņa”

Noslēdzies izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” (JA Latvia) organizētais finanšu pratības konkurss 1.-4. klašu skolēniem “Mana vārdnīciņa” un 5.–9. klašu skolēniem “Biznesa pasakas”, kurā 3.-4.klašu grupā uzvarējusi Grundzāles pamatskolas skolniece Ramona Puriņa, savukārt 5.-6.klašu grupā “Dienas mediji” specbalvu saņēma Valkas Jāņa Cimzes ģimnāzijas audzēknis Emīls Ozols.

Par labāko darbu konkursā “Mana vārdnīciņa 2021” 1.–2. klašu grupā atzīts Liepājas Centra sākumskolas skolēna Kaspara Jurkovska veikums, bet 3.–4. klašu grupā – Grundzāles pamatskolas skolnieces Ramonas Puriņas darbs. Pirmo gadu konkursā piedalījās arī pirmsskolu audzēkņi un šajā vecuma grupā 1. vietu ieguvusi Zane Kursīte no Rožupes pamatskolas. Jaunāko klašu skolēnu konkursā tika vērtēti skolēnu skaidrojumi tādiem ekonomiskajiem jēdzieniem kā darbs, alga, profesija, tirgus, cena, peļņa, ģimenes budžets un citi. Būtiska bija gan skaidrotā termina izpratne, gan sniegtie papildu piemēri vai paskaidrojošie zīmējumi. Ar pilno konkursa “Mana vārdnīciņa 2021” laureātu sarakstu var iepazīties ŠEIT.

Pamatskolas skolēnu konkursā “Biznesa pasakas” vērtēšanas kritēriji bija pamatskolēnu ideju novatorisms un oriģinalitāte, kā arī finansiāli drosmīgākie darbi. Finālā apbalvoti 36 radoši interesantākie darbi. Ar “Biznesa pasaku 2021”  laureātiem var iepazīties ŠEIT.

Kopumā mācību gada laikā konkursiem tika iesniegtas 265 finanšu terminu vārdnīcas un 417 biznesa pasakas no 60 Latvijas skolām. 

Finanšu pratības konkursu darbus vērtēja finanšu ekspertu žūrija. “Mana vārdnīciņa” darbus  - Latvijas Bankas speciālistu žūrijas komisija, bet "Biznesa pasakas" - pārstāvji no Latvijas Ekonomikas attīstības foruma, Konkurences padomes, Latvijas valsts mežiem,  Rīgas Nacionālā zooloģiskā dārza, Latvijas Privāto vēsturisko ēku asociācijas un izdevniecības “Dienas mediji”.