Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Pagarināts konkurss par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu ar autobusiem septiņās maršrutu tīkla daļās

Pagarināts konkurss par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu ar autobusiem septiņās maršrutu tīkla daļās

Ņemot vērā, ka Iepirkumu uzraudzības birojā ir iesniegti divi iesniegumi par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas konkursa nolikumā ietvertajām prasībām un Iepirkumu komisija nevarēs uzsākt piedāvājumu vērtēšanas procesu, Autotransporta direkcija ir pieņēmusi lēmumu pagarināt piedāvājumu iesniegšanas termiņu līdz 2021. gada 30. jūlijam. Konkurss par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2032. gadam septiņās maršrutu tīkla daļās – “Talsi, Tukums”, “Jelgava, Dobele”, “Valmiera, Valka, Smiltene”, “Gulbene, Alūksne, Balvi”, “Madona”, “Rēzekne, Ludza” un “Ventspils” – tika izsludināts 18. maijā. 

Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu reģionālajā autobusu maršrutu tīklā tiks vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums – 60%. Tehniskajā piedāvājumā tiks vērtēts autobusu vecums; pieejamības nodrošināšana personām ar funkcionāliem traucējumiem; autobusa tehniskais aprīkojums; pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošana, kas fiksē autovadītāja veiktās darbības, un GPS; papildu bonusi, piemēram, bezskaidras naudas norēķini u.c.

Šobrīd līgums ar konkursa uzvarētājiem kopumā ir noslēgts deviņās no 16 maršrutu tīkla daļām, kas kopumā sastāda 58% no visa maršrutu tīkla. Lotē “Liepāja”, “Kuldīga, Saldus”, “Pierīga”, “Bauska” un “Daugavpils, Krāslava” līgums stāsies spēkā 2021. gada 1. augustā, bet lotē “Cēsis”, “Ogre, Aizkraukle”, “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” un “Limbaži, Sigulda” – 2022. gada 1. jūlijā.

Šajās deviņās maršrutu tīkla daļās sabiedriskā transporta pakalpojumi tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums 10 gadu periodā būs 4,17 gadi; informācija par gaidāmajām pieturām autobusos tiks paziņota gan audio formātā, gan vizuāli; visi transportlīdzekļi būs aprīkoti ar elektronisku maršruta zīmi, drošības jostām, bezvadu internetu (wi-fi), kā arī tajos būs pieejami bezskaidras naudas norēķini; 39% autobusu būs aprīkoti ar velosipēdu turētājiem; 68% autobusu būs uzstādīts pacēlājs, nodrošinot transportlīdzeklī vismaz vienu vietu, kas paredzēta personai ratiņkrēslā; pasažieru sēdvietas tiks numurētas ar cipariem, kas ir taktili un kontrastē ar pamatni; katru gadu ne mazāk kā 9% autobusu būs bezizmešu.

Par valsts SIA Autotransporta direkcija

Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.