Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Arī šogad lauku ceļi būs pārbaudījums automašīnu izturībai

Sandra Pētersone

2009. gada 12. februāris 10:53

2141
Arī šogad lauku ceļi būs pārbaudījums automašīnu izturībai

Šovasar autovadītājiem Valkas rajonā nāksies rēķināties ar bedrainiem otrās šķiras valsts autoceļiem. To kopējais garums rajonā ir vislielākais, - 522 kilometri.

 

Valsts akciju sabiedrības "Latvijas autoceļu uzturētājs" struktūrvienības "Smiltenes ceļu rajons" direktors Guntis Beļickis atzīst, ka krīze skārusi arī autoceļu nozari.

 

"Ja agrāk bija plānots, ka valsts budžeta nauda autoceļu ikdienas uzturēšanai katru gadu palielināsies, tad tagad pieaugums vairāk nav plānots. Pašlaik finansējums 2009. gadam paredzēts aizvadītā gada līmenī," saka G. Beļickis.

 

Cietīs lauku ceļi Smiltenes ceļu rajona direktors informē, ka ceļu uzturēšanai ziemas sezonā iestādei piešķirti aptuveni 700 tūkstoši latu, un aptuveni tikpat - arī vasaras sezonā.

 

Šobrīd ceļinieki jau pārtērējuši ziemas sezonai atvēlēto finansējumu par aptuveni 150 tūkstošiem latu. "Ziemā plānot neko nevar. Ja snieg un apledo, tad arī jāstrādā. Pārtērētos līdzekļus atskaitīs no vasaras ikdienas uzturēšanas darbiem, un samazināsies to apjoms," informē G. Beļickis.

 

Naudas samazinājums visvairāk skars otrās šķiras valsts autoceļus jeb lauku ceļus. Līdz 1. jūlijam Smiltenes ceļu rajona strādnieki salabos bedrītes visu kategoriju valsts ceļu melnajos segumos, bet vasarā greiderus uz grants ceļiem redzēs retāk. Uz šo ceļu seguma atjaunošanu autovadītājiem vispār cerēt ir velti. Tas nozīmē, ka otrās šķiras ceļi paliks bedraināki.

 

Arī ziemā šo autoceļu tīrīšanai un kaisīšanai naudas ir mazāk. "Ir gadījumi, kad cenšamies izlīdzēties tikai ar rievošanu. Greideris dzen rievas ledū, lai būtu vismaz kaut kāda saķere," saka G. Beļickis.

 

Ielām neklāsies labākValsts galvenos autoceļus un pirmās šķiras autoceļus Valkas rajonā ceļinieki uzturēs līdzšinējā līmenī. "Lauku ceļi jau tagad ir drausmīgi, avārijas stāvoklī," secina Aivars Jirgensons, uzņēmuma "Smiltenes piens" šoferis - piena savācējs.

 

"Ziemā lauku ceļi netiek tīrīti un kaisīti, un vietām ir neizbraucami. Vasarā tie netiek pielīdzināti, un pēc lietus veidojas "trepe". Mašīnas lūzt. Kur paliek nauda, ko maksājam nodokļos?" brīnās A. Jirgensons.Mazāk naudas ielu uzturēšanai no valsts autoceļu fonda šogad ir arī pašvaldībām.

 

 

"Samazinājums ir gandrīz uz pusi. Tas nozīmē, ka šogad Smiltenē ielu nolietotos posmus un bedres varēsim remontēt ievērojami mazākā apjomā, nekā agrāk," saka pilsētas domes izpilddirektors Uldis Rudzītis.