Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Valgas kafejnīcās atklāj noteikumu pārkāpumus

Oskars Morozovs

2021. gada 19. septembris 10:21

1349
Valgas kafejnīcās atklāj noteikumu pārkāpumus

Veselības pārvaldes un policijas kopīgais reids Valgas sabiedriskās ēdināšanas vietās, kam klātienē sekoja arī laikraksts “Lõuna-Eesti Postimees”, izrādījās emocionāls un saspringts, laikrakstu “Ziemeļlatvija” informēja igauņu laikraksta “Lõuna-Eesti Postimees” reportieris Tīts Loims.

Veselības pārvaldes darbinieku uzdevums šobrīd, cita starpā, ir pārbaudīt, vai pārtikas apritē iesaistītie tirgus dalībnieki prasa klientiem uzrādīt vakcinācijas sertifikātu. Veselības pārvaldes Dienvidu reģionālās nodaļas vadītāja Tija Luhta, procedūru grupas vadītājs Mats Hansens un Vīlandes apgabala biroja vecākā inspektore Lija Pilde devās pārbaudīt situāciju Valgas ēdināšanas iestādēs. Viņus pavadīja divi policijas darbinieki. Šādas apgaitas Valgā tiek veiktas regulāri.

Pirmā reidā pārbaudītā iestāde bija korejiešu bārs “Horan”.

“Vai jums, atnākot uz šejieni, prasīja sertifikātu?” M. Hansens jautāja apmeklētājiem pie galda. Visu apmeklētāju atbildes bija noliedzošas.

Pārdevēja aiz letes sākotnēji apgalvoja, ka parasti lūdz uzrādīt sertifikātu, taču jau pēc brīža piezvanīja bāra īpašniekiem. Arī apmeklētāji sāka kļūt rupji un agresīvi un krievu valodā izteica ierēdņiem apvainojumus un draudus.

M. Hansens atzīst, ka līdz šim vēl nevienu pārbaužu laikā šogad situācija nav bijusi tik draudīga. Šobrīd iestādei noteikta pēcpārbaude, lai noteiktu, vai pārkāpums bija nejaušs, kā apgalvo īpašnieki.

Turpinājumā ierēdņu ceļš veda uz kafejnīcu “Riia”. Tur amatpersonas neapmierināja, ka roku dezinfekcijas līdzeklis nav oriģinālajā iepakojumā, bet gan šķidro ziepju pudelē.

“Cilvēkiem ir jāzina, ko viņi lieto uz rokām. Ja uz pudeles rakstīts ‒ šķidrās ziepes, tad kā lai mēs zinām, vai tā ir vai nav?” pārdevējai skaidro M. Hansens. “Būs pēcpārbaude. Ja atklāsim līdzīgas kļūdas, sekos procedūra, kas var beigties ar naudas sodu 9600 eiro apmērā.”

Nākamo ierēdņi apmeklē bāru “Tammi”, kurā kāds klients vispirms atbild, ka viņam ir prasīts sertifikāts, tomēr sarunas laikā izrādās, ka viņam tāda nemaz nav un viņam to nejautāja. Arī šis klients pamazām sāk kļūt agresīvs, krievu valodā pieprasot likt viņu mierā.

Arī citās apmeklētajās ēstuvēs ierēdņus sagaida līdzīga situācija, un ir skaidrs, ka ieviestie noteikumi un to ievērošana cilvēkos rada pamatīgu spriedzi.