Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Klientu apkalpošanas centri būs arī pagastos

Sandra Pētersone

2021. gada 29. novembris 11:43

108
Klientu apkalpošanas centri  būs arī pagastos

Lai  pašvaldības un valsts sniegtos pakalpojumus iedzīvotāji saņemtu pēc iespējas tuvāk savai dzīvesvietai, Smiltenes novadā jaunajā 2022. gadā tiks atvērti klientu apkalpošanas centri Gaujienā, Drustos un Variņos.

Priekšnoteikums – telpas un darbinieki

Valsts un pašvaldības vienotie klientu apkalpošanas centri (KAC) Smiltenes novadā jau darbojas  Smiltenē, Raunā un Apē.

Finansējumu vēl trīs jaunu KAC atvēršanai Smiltenes novada pašvaldība piesaistījusi, piedaloties Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas izsludinātajā konkursā. 

Mērķis ir panākt, lai šādu klientu apkalpošanas centru sniegtos pakalpojumus iedzīvotāji varētu saņemt katrā pagastā, uzsver Smiltenes novada pašvaldības izpilddirektors Andris Lapiņš. 

“Lai tā notiktu, ir vajadzīgas pieejamas telpas un cilvēki, kuri ir gatavi šajos centros strādāt. Valsts institūcijas savus speciālistus nenodrošina, tāpēc par to ir jādomā pašvaldībām, attiecīgi slēdzot ar valsts institūcijām sadarbības līgumu,” skaidro Andris Lapiņš.

Pēc pašvaldības veiktās izpētes, jau esošajos KAC no valsts institūciju sniegtajiem pakalpojumiem pieprasītākie ir tie, ko sniedz Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA) un Valsts ieņēmumu dienests (VID), īstermiņā – arī Lauku atbalsta dienesta pakalpojumi. Ja tas viss būtu pieejams arī pagastos kaut dažas stundas nedēļā, vietējie iedzīvotāji iegūtu, viņiem nebūtu jātērē ne laiks, ne ceļa izdevumi līdz pilsētā esošajam KAC, nemaz nerunājot par digitālā “Covid-19” sertifikāta izdruku, kas šobrīd daudziem cilvēkiem sagādā problēmas, – ne  visiem mājās ir printeri un ne visi, it sevišķi gados vecie cilvēki, prot digitālajā vidē nonākt līdz sava sertifikāta lejupielādei.

Smiltenes novada pašvaldības vadība atzīst, – vēl ir pāragri runāt par to, konkrēti kādus pakalpojumus varēs saņemt novada pagastos atvērtajos KAC, taču tie noteikti būs valsts un pašvaldības vienotie klientu apkalpošanas centri ar valsts institūciju pakalpojumu sadaļu. 

Mērķis izveidot katrā Latvijas pagastā

Latvijā pēc administratīvi teritoriālās reformas šobrīd darbojas 122 valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri. Plānots, ka tuvāko gadu laikā to skaits pieaugs līdz 592 centriem, informē VARAM. 

VARAM norāda, ka šādi centri ir paredzēti katrā pagastā, lai pietuvinātu valsts pārvaldes sniegtos pakalpojumus ikvienam Latvijas iedzīvotājam un nodrošinātu valsts un pašvaldību pakalpojumu saņemšanu.

Klientu apkalpošanas centru mērķis ir nodrošināt iespēju iedzīvotājiem pēc iespējas tuvāk savai dzīvesvietai iegūt informāciju un praktisku palīdzību valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanā. Ja iepriekš šādus centrus veidoja tikai novadu nozīmes attīstības centros, reģionālās un nacionālās nozīmes attīstības centrā, tad pašlaik, pēc VARAM sagatavotajiem priekšlikumiem, ir veikti grozījumi Ministru kabineta noteikumos un klientu apkalpošanas centri būs pieejami arī pagastos, “Ziemeļlatviju” informē VARAM Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Jautājumi, ar kuriem  iedzīvotāji var vērsties pie jau esošajiem klientu apkalpošanas centru darbiniekiem un saņemt atbalstu ir: “Covid-19” sadarbspējīga sertifikāta izdrukāšana vai lejupielāde, VSAA pabalstu pieteikšana, VID gada deklarāciju iesniegšana, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pakalpojumu pieteikšana, konsultācijas sociālo tīklu, e-pasta un interneta lietošanā, platformas latvija.lv lietošana, drukāšanas, skenēšanas un citu jautājumu risināšanā saistībā ar darba izpildei nepieciešamo tehnisko atbalstu (internetu, piekļuvi pie datora), jautājumi par citu valsts iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem un iespējām.

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par publikācijas “Klientu apkalpošanas centri būs arī pagastos” saturu atbild laikraksta “Ziemeļlatvija” redakcija.

#SIF_MAF2021

20210629-1021-20200804-0805-maf-logo-maz