Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Vidzemes šosejas krustojumu pie Launkalnes par bīstamu atzīst autovadītāji un “Latvijas Valsts ceļu” speciālisti

Sandra Pētersone

2008. gada 12. oktobris 00:21

3006
Vidzemes šosejas krustojumu pie Launkalnes par bīstamu atzīst autovadītāji un “Latvijas Valsts ceļu” speciālisti

Šomēnes akciju sabiedrībā "Ceļu projekts" top skiču projekts Vidzemes šosejas un autoceļa Smiltene - Drusti - Vecpiebalga krustojuma rekonstrukcijai. Tas ir pagrieziens uz Launkalni, kurā notikuši vairāki ceļu satiksmes negadījumi.

 

Piemēram, šovasar smagā avārijā bojā gāja jauns vīrietis, bet viņa dzīvesbiedre guva miesas bojājumus. Viņu automašīnas "Audi" aizmugurē ietriecās kravas automašīna "Volvo".

 

Valsts galvenā autoceļa Rīga - Sigulda - Igaunijas robeža un ceļa Smiltene - Drusti - Vecpiebalga krustojumu par bīstamu atzīst gan autovadītāji, gan valsts akciju sabiedrības "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) speciālisti.

 

Tāpēc LVC noslēgusi līgumu ar "Ceļu projektu" par krustojuma zonas rekonstrukcijas darbu projektēšanu. LVC Valkas nodaļas vadītājs Juris Jansons skaidro, ka patlaban esošie satiksmes organizācijas risinājumi minētajā ceļu krustojumā ir ļoti nelabvēlīgi gan gājējiem, gan autovadītājiem.

 

 

Tur izveidota milzīga asfaltēta platība, kas nedod skaidru izpratni vadītājam par pareizām braukšanas trajektorijām. Sevišķi tas novērojams laika apstākļos, kad ievērojami apgrūtināta horizontālā marķējuma uztveršana, piemēram, ziemā, sniega un apledojuma apstākļos, un tumšā laikā. J. Jansonam šobrīd nav informācijas, kā projektētāji plāno uzlabot satiksmes drošību Launkalnes krustojumā. Rekonstrukcijas būvprojekts jāpabeidz līdz šā gada 9. decembrim.

 

"Var jebko, - nodalošas joslas, vai "saliņu", kā Bērzkrogā, lai tikai būtu drošāk," krustojumu par bīstamu atzīst arī smiltenietis Juris Paleps, kurš brauc uz darbu Launkalnes kokzāģētavā.

 

Par to, ka minētais krustojums nav satiksmei drošs, Satiksmes ministriju vairākkārt informējusi Launkalnes pagasta padome.

 

"Tas vismaz ir pussolis uz priekšu," par projektēšanas darbiem saka pašvaldības vadītājs Māris Lazdiņš. Viņš cer, ka Satiksmes ministrija turēs atbildes vēstulē doto solījumu un 2009. gadā īstenos krustojuma rekonstrukciju. Tajā plānots arī atjaunot izdrupušo asfaltbetona segumu uz Launkalnes ceļa gar kokzāģētavu un nedaudz - uz Lemba pusi.