Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Drīzumā nekursēs mikroautobuss Rīga – Valka

Inga Karpova

2008. gada 4. septembris 00:19

5920
Drīzumā nekursēs mikroautobuss Rīga – Valka

Lai valcēnieši pulksten 8.00 nokļūtu galvaspilsētā, vairums izmantoja rīta mikroautobusa pakalpojumus. Tas no Valkas autoostas izbrauc pulksten 5.30. Jau 15. septembrī plānots mikroautobusu nomainīt pret lielākas ietilpības autobusu, kas no autoostas izbrauks jau pulksten piecos no rīta un iebrauks Sedā.

 

Jaunās izmaiņas noteikti sarežģīs pasažieru ikdienu, jo no rīta būs jāceļas vismaz četros, un arī ceļā būs jāpavada ilgāks laiks. Mūsdienās, kad dzīve rit paātrinātā ritmā, lieks laika patēriņš ceļā nav labs rādītājs uzņēmumam, kas veic pasažieru pārvadājumus.

 

SIA "VTU Valmiera" Pārvadājuma daļas vadītājs Ēriks Bujans skaidro, ka valsts SIA "Autotransporta direkcija" iesaka samazināt starppilsētu mazas ietilpības autobusu maršrutus, tāpēc šīs izmaiņas skars arī Valkas rajona iedzīvotājus.

 

Valsts SIA "Autotransporta direkcija" ir vienotas valsts politikas īstenotāja starptautisko pārvadājumu jomā un autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā.

 

Nolemts, ka jau septembra vidū no Valkas autoostas pulksten 5.00 sāks kursēt vidējas ietilpības autobuss, kurā varēs uzņemt ne mazāk kā 50 pasažieru. Rīta autobuss kursēs maršrutā Valka - Seda - Strenči - Valmiera - Rīga un biļetes cena nepārsniegs līdzšinējā mikroautobusa biļešu cenu, tas ir, četrus latus un desmit santīmus.

 

 

Līdzšinējā mikroautobusa maršrutā nebija iekļauta Seda. Šī iemesla dēļ, kad maršrutā iekļauta vēl viena pietura, autobuss no Valkas autoostas aties pusstundu agrāk.

 

Valkas rajona padomes Attīstības un plānošanas nodaļas galvenā speciāliste Irēna Barinova apliecina, ka jau augustā saņemta valsts SIA "Autotransporta direkcija" Sabiedriskās daļas vēstule. Tās saturā teikts, - lai samazinātu izmaksas zaudējuma segšanai reģionālo starppilsētu nozīmes maršrutu apkalpošanai, direkcija apstiprina SIA "VTU Valmiera" piedāvātās izmaiņas reģionālās starppilsētas nozīmes maršrutos.

 

 

Amatpersona piebilst, ka pārvadātāji vietā piedāvā lielāku autobusu, lai brauciens būtu ekonomiski izdevīgāks.

 

 

Vairāki "Ziemeļlatvijas" aptaujātie autobusa un vilciena satiksmes izmantotāji uzskata, ka sabiedriskā transporta kustības saraksti izveidoti neracionāli. Proti, no autoostas uz Rīgu kursē autobuss, bet pēc dažām minūtēm no Lugažu stacijas - vilciens. Par to pārliecinājās arī šīs publikācijas autore, izpētot uzziņu dienesta 1188 piedāvāto informāciju.

 

Valkas pilsētas domes izpilddirektors Valdis Rogainis nebija informēts par izmaiņām autobusu kustību sarakstā, piebilstot, ka tas gan neesot domes kompetencē.

 

"Mūsdienās autobusu satiksmei jābūt ātrākai un operatīvākai, lai cilvēki varētu ekonomēt savu laiku," uzskata V. Rogainis.

 

"Var tikai pabrīnīties, cik nepārdomāti un nemūsdienīgi tiek organizēta autobusu satiksme no Valkas uz Rīgu. Kurš normāls mūsdienīgs cilvēks ir gatavs 150 kilometrus kratīties četras stundas? Četri autobusi no Valkas uz Rīgu un atpakaļ pietur pie katra staba un tad valcēnietim ceļā uz galvaspilsētu un mājās autobusā jāsēž astoņas stundas.

 

 

Vienīgais, kaut cik pieņemamais transports - mikroautobuss - izrādās vienīgais nerentablais. Tas tiešām ir vairāk nekā dīvaini, jo citās pilsētās, kur satiksmi organizē citi transporta uzņēmumi, pērk jaunus mikroautobusus, lai sabiedriskais transports būtu pat ātrāks un ērtāks nekā brauciens ar personīgo auto," savās pārdomās dalās laikraksta "Ziemeļlatvija" galvenā redaktore Ingūna Johansone.