Ziemellatvija.lv ARHĪVS

“Melnajā punktā” pēc kompleksa uzcelšanas prognozē lielāku satiksmi

Sandra Pētersone

2008. gada 30. jūlijs 13:22

1930
“Melnajā punktā” pēc kompleksa uzcelšanas prognozē lielāku satiksmi

Daugavas, Valkas un Audēju ielas krustojumu Smiltenē ne viens vien autovadītājs dēvē par "melno punktu". Ceļu policijas statistika liecina, - šajā krustojumā pilsētā notiek visvairāk ceļu satiksmes negadījumu.

 

Smiltenes pilsētas domes priekšsēdētāja vietniece Ilze Vergina jau tagad raizējas, kā autovadītāji šo krustojumu izbrauks pēc tam, kad tuvējā Kalēju ielā firma SIA "Waterland" uzcels tirdzniecības, atpūtas un sporta kompleksu.

 

Satiksmes intensitāte, ļoti iespējams, palielināsies, jo jaunajā objektā būs lielveikals un peldbaseins, uz kuriem daudzi cilvēki brauks ar automašīnām. Pie kompleksa būvēs stāvlaukumu Kalēju ielas malā - aptuveni pretī nepabeigtajai daudzstāvu mājai.

 

"Jau no rītiem var redzēt, kas notiek šajā krustojumā, - vieglās un smagās mašīnas brauc ļoti bieži, jo tā ir tranzītiela, bet apvedceļa Smiltenei nav. Ir laikus jādomā, kā organizēt satiksmi, kamēr jaunais komplekss vēl nav uzcelts. Mums, visiem deputātiem, Smiltenes attīstība jāplāno nopietnāk un jāizvērtē arī iespējamie riski, pieņemot būtiskus lēmumus,"domā I. Vergina.

 

Risinot problēmu, Smiltenes pilsētas dome plāno pasūtīt projektu Daugavas, Audēju un Valkas ielas krustojuma pārbūvei. Arī Smiltenes pilsētas domes izpilddirektors Uldis Rudzītis atzīst šo darbu nepieciešamību satiksmes drošības labad, taču šaubās, vai krustojumu varēs pārbūvēt līdz jaunā kompleksa uzcelšanai, kas plānota nākamā gada septembrī.

 

 

Projektā jāparedz satiksmes organizācija arī blakus krustojumos, jo to tuvumā, neapbūvētajā zemē pretī degvielas uzpildes stacijai "Virši - A", privātuzņēmēji plāno būvēt citus sabiedriskus objektus, un, kā uzsver U. Rudzītis, tāpēc svarīgi tuvākajā laikā redzēt arī konkrētākus viņu ieceru risinājumus.

 

Turklāt ir jāpiesaista finansējums. "Ceru, ka domes deputāti ar sapratni lems par finansējuma piešķiršanu projektēšanai un darbu uzsākšanai, jau plānojot nākamā gada budžetu. Smiltenē nav tik liela satiksmes intensitāte, lai cerētu uz ievērojamu valsts atbalstu, un, iespējams, nāksies tikt galā galvenokārt ar pašu spēkiem," pieļauj U. Rudzītis.

 

Šobrīd pašvaldība nenosauc konkrētu risinājumu, kā labāk organizēt satiksmes plūsmu minētajā krustojumā - būvēt apli, vai uzstādīt luksoforu. Vairākums aptaujāto šoferu izsakās par labu luksoforam.

 

Daugavas, Valkas un Audēju ielas krustojuma rekonstrukcijas ideju atbalsta valsts akciju sabiedrības "Latvijas valsts ceļi" (LVC) Valkas nodaļas vadītājs Juris Jansons.

 

Viņš ierosina tieši uz šo krustojumu virzīt automašīnas no jaunceļamā kompleksa stāvlaukuma Kalēju ielā, jo Daugavas iela ir maģistrālā iela, kas ved pilsētas centra virzienā.

 

 

"Ja automašīnas no stāvlaukuma virzītu uz centru pa Kalēju ielu un tad lejā gar Jāņkalnu, problēmas būtu lielākas. Audēju un Gaujas ielas krustojumā autovadītājiem jāievēro zīme "Dodiet ceļu!", un tur varētu rasties lielāks risks ceļu satiksmes negadījumiem," pieļauj J. Jansons.

 

 

Viņš uzskata, ka, plānojot satiksmes plūsmu, ir vajadzīgs nopietns ekspertu atzinums.Firmā "Waterland" "Ziemeļlatvija" uzzināja, ka kompleksam satiksmes organizācijas projektu vēl tikai izstrādās.