Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Valsts čempionātā autokrosā – joprojām vicelīderis

Aldis Dubļāns

2008. gada 25. jūnijs 15:22

1903
Valsts čempionātā autokrosā  – joprojām vicelīderis

Cīnās ar vismazāko motora jaudu un mazāko sacensību pieredziNule notikušajā valsts autokrosa čempionāta otrajā kārtā Brenguļu trasē 1600 kubikcentimetru klasē valcēnietis Māris Stalis izcīnīja trešo vietu un pašlaik viņš kopvērtējumā ir vicelīderis.

 

Šajā klasē sacentās 15 dalībnieki. Pērn, piedaloties pirmo gadu, septiņu posmu kopsummā Māris kļuva par valsts vicečempionu. Šogad pirmajos mačos Smiltenē Māris atkal bija otrais.

 

"Brenguļos man bija visas iespējas uzvarēt - pirmajā kvalifikācijas braucienā uzvarēju, otrajā - gluži tāpat, bet trešo braucienu izlaidu. Taupīju mašīnu, turklāt augstāk pakāpties nebija iespējams - finālā bija garantēta laba starta pozīcija," situāciju skaidro M. Stalis.

 

 

Startā viņš izrāvās un distancē devās pirmais, taču jau pirmajā līkumā nācās saķerties ar konkurentu un pēc tam jau turpināt sacensību kā trešajam. Tad notika tas, kam noteikti nevajadzēja notikt - Māris izmežģīja plecu (roka izgriezās no locītavas).

 

 

Kamēr to izdevās ielikt vajadzīgajās "eņģēs" pagāja laiks un konkurentus vairs nevarēja panākt, jo viņi bija atrāvušies ne pa jokam. Nācās samierināties ar trešo vietu. Kopvērtējumā pagaidām Māris ir otrais un viņam priekšā atrodas Kaspars Īle, bet trešo vietu notur Andris Priedītis.

 

 

Nākamais sacensību posms notiks 26. jūlijā Bauskas autokrosa trasē. Līdz tam Mārim Rīgā jāsadakterē roka. Ir cerība, ka tas izdosies. Ar mašīnu viss ir kārtībā. "Tikai braukšanas vaina," smaida autosportists.

 

Māri materiāli atbalsta autoserviss "Ligumss", salons "Afrodīte", TSC "Auto" un zemnieku saimniecība "Ķiršlejas". Protams, Māris nevarētu gūt tādus panākumus bez vecāku un citu līdzjutēju atbalsta, kuri klātienē viņu atbalstīja un juta līdzi veiksmēs un neveiksmē.

 

Latvijā tā ir ierasta prakse, ka jaunos autosportistus trenē un atbalsta vecāki. Faktiski panākumu kaldināšanā ir iesaistīta visa ģimene. "Jāņem vērā, ka Māris šajā klasē ir dalībnieks ar vismazāko stāžu un vismazāko motora jaudu. Mēs strādājam pie jauna motora iegādes, jo tas ir aplami, ka viņu var uzveikt vājāki konkurenti, pateicoties šiem komponentiem," skaidro treneris Guntars Stalis.

 

Šis sporta veids paģēr itin nopietnus materiālos resursus. Sporta degviela vien maksā 2,2 latus par litru. Mašīnas dzinējs jāpasūta attiecīgiem speciālistiem. Auto sagatavošanai katrām sacensībām nepieciešams daudz laika, kas allaž ir deficīts. Māra automehāniķis ir Uldis Poga un visi nozīmīgākie darbi tiek veikti kopā. Parasti tas notiek brīvajos brīžos vakaros un naktīs.

 

 

Smilteniešiem šis posms bija neveiksmīgs - starp godalgoto vietu ieguvējem viņu nav. Superklasē 2000 Raimonds Tiltiņš izstājās jau kvalifikācijas braucienā. Jānim Tiltiņam 1600 kubikcentimetru klasē tikai 9. vieta.