Ronis: ceļu būvniecība ir kļuvusi caurspīdīgāka un konkurence godīgāka

Pēc izskanējušās
kritikas no biedrības «Latvijas ceļu būvētājs» satiksmes
ministrs Aivis Ronis pauž gandarījumu, ka ceļu būvniecība
ir kļuvusi caurspīdīgāka un konkurence godīgāka par spīti vecajiem
ieradumiem.
Satiksmes ministrijas vadība ir vairākas reizes tikusies ar ceļu būvētāju nozares pārstāvjiem un skaidrojusi situāciju. Ministrija norāda, ka ceļu finansējuma jautājumi ir skatīti valdībā, bet par nožēlu kompetents viedoklis no biedrības tajās netika pausts.
Satiksmes ministrija, neskatoties uz to, ka šajā plānošanas periodā ceļu būvei paredzēti ES fondu līdzekļi ceļu būvē tuvojas noslēgumam, ir darījusi visu, lai nodrošinātu autoceļu uzturēšanu un būvniecību. Tai pašā laikā ir radīti nosacījumi caurspīdīgumam ceļu būves iepirkumos, samazinot ceļu būves izmaksas iepirkumos vidēji par 30%.
„Pēdējie iepirkumu
rezultāti norāda uz pozitīvu tendenci, ka reālā būvdarbu cena
ir ievērojami zemāka par prognozēto, konkursos piedalās vidēji
7 pretendenti, kas nodrošina efektīvu valsts un ES līdzekļu apguvi”
uzsver A.Ronis. Ietaupītie līdzekļi dos iespēju izbūvēt papildus
ceļu posmus 2013.gadā par vismaz 20 miljoniem latu. Tāpat 2013.gadā
paredzēts realizēt 28 pilsētu tranzītielu rekonstrukcijas projektus
kopumā par 44,8 miljoniem Ls.
Ir mainīta pieeja autoceļu būvē atsakoties no „megaprojektu” realizācijas, bet lielāku uzsvaru liekot uz esošā ceļu tīkla sakārtošanu, nodrošinot pēc iespējas lielāku rekonstruēto autoceļu garumu. Iespējams šāda pieeja būvniekiem nav pa prātam, jo nav iespējams veikt nekontrolētu pamatnes rekonstrukciju, kas ievērojami sadārdzina ceļu būves izmaksas, salīdzinot ar virsmas atjaunošanu ir vismaz divas reizes.
2012.gadā ir izdevies ievērojami palielināt ceļu uzturēšanai paredzēto finansējuma apjomu, īstenojot Latgales attīstības programmu, nodrošinot melnā seguma uzklāšanu vismaz 50km autoceļiem Latgales reģionā.
Tāpat ļoti veiksmīgi ir noslēgušās diskusijas par Nacionālo
attīstības plānu (NAP), kas kalpo par pamatu 2014.-2020.gada ES fondu
plānošanas perioda finansējumam transporta infrastruktūrai, tai
skaitā autoceļiem, kurai kopumā paredzēts novirzīt vismaz 35% no
kopējā valstij pieejamā ES fondu finansējuma vairāk nekā 1 miljarda
Ls apmērā - kur ceļu jomai investīcijās plānots novirzīt investīcijas
vairāk kā 500 miljonu Ls apmērā ar fondu daļas investīcijām 340
milj. Ls apmērā, kas ir līdzvērtīgs apjoms esošā perioda investīcijām.
NAP ietvaros aktualizēts jautājumus par publiskās privātās partnerības
projektiem, tai skaitā autoceļu būvniecībā, kurus varētu jau uzsākt
2013.gadā.
„Pieļauju, ka uzsāktais darbs „megaprojektu” ierobežošanā, konkurences palielināšanā un izmaksu samazināšanā nav izdevīgs atsevišķiem būvniekiem un tie vēlas „pa vecam” sakārtot projektus, sadalot tos starp izredzētajiem, tādejādi radot valstij neizdevīgus apstākļus,” norāda A.Ronis
Satiksmes ministrs A.Ronis ir apņēmies līdz februāra beigām Ministru prezidentam V.Dombrovskim iesniegt apkopojumu par riskiem ceļu būvniecībā, t.sk., par tiem būvniekiem, kuru darbā ir sastopami nesaprotami sadārdzinājumi, neskaidras savstarpējās vienošanās un kvalitātes problēmas.
Kategorijas
- Novados
- Smiltene
- Valka
- Strenči
- Kaimiņos
- Vēlēšanas
- Kriminālziņas
- Izglītība
- Sports
- Orientēšanās
- Auto/Moto/Velo
- Futbols
- Florbols
- Basketbols
- Citi sporta veidi
- Hokejs
- Volejbols
- Kultūra un Izklaide
- Foto
- Cilvēkziņas
- Vaļasprieki
- Citas ziņas
- Bizness
- Reklāmraksti
- Lietotāju raksti
- Dzīvespriekam
- Latvijas ziņas
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Balles
- Teātris
- Koncerti
- Kino
- Sports
- Festivāli
- Baznīcās
- Citi pasākumi
- Video
- Statiskas lapas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Mediju projekts
- Mediju kritika
- Ar informāciju pret dezinformāciju
- Mediju projekti 2018
- Mediju projekts 2020
- Eiropā
- Dzīvesstils
- Atpūta
- Hobiji
- Mīluļi
- Veselība
- Virtuvē
- Noderīgi
- Viedokļi
- Vides projekti
- Daba-iepazīstam un palīdzam
- Rūpēsimies par vidi
- Saimnieko gudri
- Informējot iedvesmojam
- Covid-19