Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Jaunais asfalts pārsteidz šoferus

Sandra Pētersone

2013. gada 7. marts 00:00

5437
Jaunais asfalts pārsteidz šoferus

Strenčos, Valkas ielas posmā, kur tikai pirms dažiem mēnešiem tika ieklāta asfaltbetona saistes jeb apakšējā kārta, šoziem parādījušās bedres.


Autovadītāji par to ir nepatīkami pārsteigti. Darbu veicēja firma “8CBR” salabos asfaltu par saviem līdzekļiem un uzsver, ka bedres konstruktīvajā saistes kārtā nav nekas ārkārtējs.

Objekts vēl nav pabeigts
Uz problēmām pārbūvējamā Strenču tranzītielas posmā pirmais “Ziemeļlatvijai” norādīja mūsu portāla  apmeklētājs Vitālijs.
“Pirms neilga laika pabeidza Valkas ielas posmu no SPS (Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca - redakcijas  piezīme) līdz pilsētas beigām. No septembra līdz decembrim bija darbi. Ceļu sataisija, bet trotuāru ne. Cilvēki iet pa ceļa malu blakus mašīnām. Viss būtu labi, bet janvārī ceļš jau bija sadauzīts, daudz bedru, asfalts jau sabrūk. Cik miljonu tur iegāza un kurš atmaksās to?” viņš taujā portālā ziemellatvija.lv atvērtajā forumā “Jauns ceļš Strenčos”.
Izvairoties no pretī braucošās fūres, autovadītāja Inese minētajā ielas posmā ar savu automašīnu jau iebraukusi bedrē un ir šokēta, ka jauns asfalts var šādi izskatīties. “Latvietis ir pieradis pie bedrēm. Vienīgi šajā gadījumā ir ļoti žēl, jo jaunais asfalts vismaz kādu laiku bija vienīgais līdzenais ceļa posms.Dažas bedres vismaz ir aizlāpītas,” ievērojusi sieviete.
 “Ziemeļlatvija” jau rakstīja, ka aizvadītā gada augusta nogalē Smiltenes firma “8CBR” sāka rekonstruēt Strenču tranzītielas (Valkas ielas) posmu pēc Strenču novada domes pasūtījuma.
Ielu paredzēts pārbūvēt pavisam 1485 metru garā posmā. Aizvadītajā gadā būvdarbi tika uzsākti 770 metru garumā. Tur pašlaik ir ieklātas tikai divas no karstā asfalta kārtām - pamatkārta un saistes kārta.
Objektā darbus plānots atsākt aprīļa nogalē vai maijā, un tad arī tiks izbūvēta asfaltbetona virsējā jeb dilumkārta, informē firmas “8CBR” darbu vadītājs Aivars Veinbergs.
“Asfaltbetona saistes kārtā bedres var būt, jo šī kārta  nav domāta  tādai slodzei un tādiem nevienmērīgiem klimatiskajiem apstākļiem, kādi tie ir. Šoziem te salst, te kūst, kā rezultātā asfalts plaisā un tajā veidojas bedres,” skaidro A. Veinbergs.
Viņš arī uzsver, ka pirms asfalta virsējās kārtas uzklāšanas visas bedres tiks izfrēzētas un aizpildītas ar saistes kārtu un to SIA “8CBR” izdarīs par saviem līdzekļiem. “Mēs kā uzņēmēji atbildam par sava darba kvalitāti. Pašvaldībai sava nauda tur nebūs jāiegulda,” saka A. Veinbergs.

Izbūvēs arī ietvi un veloceliņu
Ceļu būves uzņēmums pērn darbus objektā varēja paveikt tikai tik daudz, cik atļāva klimatiskie ap­stākļi. Tehnoloģiskais pārtraukums sākās jau novembrī, jo kļuva auksts un asfaltēšanai līdz ar to nepiemērots laiks. 
“Ņemot vērā to, kad beidzās konkurss, būvdarbus varējām uzsākt tikai augustā, nevis, piemēram, jau maijā.  Taču tad mēs varētu izdarīt vairāk un kvalitatīvāk un tagad nebūtu jārunā par šo bedraino saistes kārtu,” uzsver A. Veinbergs.
Objektā minētajā 770 metru garajā posmā jau ir kārtībā apgaismojums un apakšzemes komunikācijas. Ūdensvadu un kanalizācijas tīklus tur citā, ūdenssaimniecības attīstības projektā  izbūvēja SIA “Vidzemes energoceltnieks”.
Šopavasar, tiklīdz objektā atsāksies darbi, SIA “8CBR” arī izbūvēs asfaltētu apvienoto gājēju un veloceliņu 2,5 metru platumā (skatoties virzienā uz Valku, ielas labajā pusē) un bruģētu gājēju celiņu (ielas kreisajā pusē). Turpināsies arī ielas rekonstrukcija atlikušajos 715 metros līdz caurtekai Šalku ceļa galā un pārējie projektā plānotie darbi.
Objekts jāpabeidz līdz šā gada 31. jūlijam.