Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Uzvar Aleksejevs, Daģis un Cīrulnieks

Santa Sinka

2012. gada 26. janvāris 10:59

1195
Uzvar Aleksejevs, Daģis un Cīrulnieks

Svētdien Smiltenē, Tepera trasē aizvadīts Vidzemes reģiona ziemas kausa 2. posms autosprintā. Atkārtojot pirmā posma scenāriju, 4WD klasē uzvarēja Jānis Aleksejevs, bet RWD - pērnā gada čempions Kristaps Daģis. Šoreiz jauns uzvarētājs 2WD klasē un tas ir Armands Cīrulnieks.

Otrajās Vidzemes reģiona sacensībās iesaistījās nedaudz mazāk sportistu kā pirmajās, taču tas cīņu nemazināja. Dalībnieku skaita ziņā lielākā klase bija 4WD jeb pilnpiedziņas, kurā par uzvaru sacentās 19 braucēju. Vidzemes reģiona cīņās šajā klasē nopietns konkurents ir dažādos čempionos titulētais autosportists Aleksejevs (Smiltene). Pagaidām uzvaru viņš nevienam nav atdevis, kaut arī 2. posmā ātrāko apļa laiku (2:51.034) uzrādīja 4. vietas ieguvējs Cīrulnieks.

Gribēja un noskaidrojaAleksejevs nopietnās cīņās trasē nebija iesaistījies gandrīz trīs gadus. "Ziemeļlatvija" autosportistam vaicāja, kas pamudināja uz ziemas autosprintu, uz to viņš atbild: "Pa ziemu braucu amatieru gonkās, bet gribējās zināt, cik labi brauc Kārlis Nebars, Māris Zālītis, Vigo Rubenis (4WD spēcīgākie pērn - red.). Nedomāju, ka pašam būs tik labi rezultāti, bet viena mazākā kļūda trasē var spēlēt par labu kādam no konkurentiem.

Viņi visi ir spēcīgi, arī Kristaps Feldmanis. Plāns man ir nobraukt pie Vaira, uz čempionāta cīņām nepretendēju. Trijniekos man nebūs ko darīt ar savu mašīnu. Tehnika nav atbilstoša. Ja būtu ledus, tad vēl varētu pacīnīties, bet, ja ne - "Subaru" man ieliktu," saka Aleksejevs. Viņš gan piebilst, ka "BMW 325ix" ir tehniskā kārtībā, vienīgi pie vizuālā jāpiestrādā, bet ja kāds izrādītu interesi par auto, no tā arī šķirtos.

Par pozīciju augstāk kā 1. posmā ir Māris Zālītis (Valka) ar "Audi 90 Quattro", bet trešais šoreiz strauji progresējušais Kristaps Feldmanis (Rugāji), kurš ziemas sezonu aizvada ar "Audi 90 Quattro".Jāpiebilst, ka 4WD klasē 6. vietu ieguva Raimonds Kalniņš (Variņi) ar "Audi 80 Quattro", bet Kaspars Baltiņš un Aksels Muižarājs no Smiltenes ierindojās attiecīgi 17. un 19. vietā.

Triumfē brāļi Cīrulnieki2WD klasē (pavisam 14 dalībnieki) ātrākie Tepera trasē brāļi Armands un Ivars Cīrulnieki (Inčukalns), abi panākumus guva, startējot ar "Opel Corsa". Labāko trijnieku noslēdz pilnpiedziņas klases uzvarētāja tēvs Andris Aleksejevs (Smiltene) ar "VW Golf II".

RWD kaislībasRWD klasē startēja vien seši dalībnieki, taču kaislības ap dalībnieku rezultātiem joprojām virmo. Tas, ka uzvarēja 2011. gada čempions Daģis (Līgatne) ar "Volvo 240", nevienu īpaši nepārsteidza, izbrīnu ziemas kausa dalībniekiem rada 2. vietas ieguvēja Kalvja Tēta (Cesvaine) uzrādītais apļa laiks (2:35.994) ar "VAZ 2107", kas ir dienas labākais laiks.

Tiesa gan, sacensību laikā neviens iebildumus organizatoram Vairim Trallam neizteica, nesaprašanās sākās pēc rezultātu publicēšanas internetā. Tralla saņēma citu sportistu zvanus, kuri bija neizpratnē kā Tēts, kurš pirmajā posmā finišēja astotais, šajā pēkšņi ir otrais.

"Ziemeļlatvija" sazinājās ar pašu dalībnieku, lai noskaidrotu viņa viedokli. "Kad rezultātus publicēja internetā, skatījos un arī pašam sākumā nebija skaidrības. Prasīju Vairim, viņš atbildēja, ka viss esot kārtībā, jo pirmo braucienu ņēma ar transponderi, bet pārējos divus ar roku," atbild Tēts.

Svarīgi zināt, ka sacensībās rezultātus nosaka summējot katra brauciena labākā apļa laiku. RWD 3. vietā Jānis Apsītis (Nītaure) ar "BMW 316", bet 6. ierindojās smiltenietis Edgars Tralla ar "BMW 323 it". Fotoreportāžu no 2. posma, kā arī visus rezultātus meklējiet šeit >>> Ziemas kauss

 Viedoklis: Vairis Tralla par Kalvja Tēta rezultātuKalvis brauca pirmais, jo Edgars palika trasē. Uz pirmo braucienu uzlikām viņam transponderi, uz otro bija kā pārējiem un arī tad Kalvis uzrādīja labu rezultātu.  Pārrunas bija arī ar federāciju, visiem atbildu vienādi. Viss ir kārtībā! Jā, tā ir jauna programma, un paies zināms laiks, kamēr iemācīsimies ar to kārtīgi strādāt un izpratīsim nianses, bet, laiku uzņemot automātiski, nevar nokļūdīties. Kā saka, pēc kara visi gudri, bet ir jāiedziļinās rezultātos sacensību laikā. Tobrīd nevienu iebildumu par šo gadījumu nesaņēmu. Vienīgi nākamajā reizē var uzstādīt transponderi un paralēli laiku ņemt ar hronometru.