Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Vai banka ņirgājas par pensionāriem?

Inga Karpova

2011. gada 12. decembris 16:51

2724
Vai banka ņirgājas par pensionāriem?

Banka "Citadele" ņirgājas par veciem cilvēkiem, tā uzskata kāda 75 gadus veca valcēniete. Viņa uzticēja savas nedienas laikraksta redakcijai. Aizvadītajā trešdienā, apmeklējot bankas rīkoto tikšanos Valkā, pašvaldības iestāžu ēkā Beverīnas ielā 3, pensionāre iedzīvojusies vien veselības problēmās, jo lietderības koeficients apmeklējumam bijis nulle.

Pensionāre stāsta, ka bankas darbinieki atnākušajiem piedāvājuši vien atvērt vai nu kontu, vai internetbanku bankā "Citadele".

Nesaņem naudu"Cik gudri atnācām, tikpat gudri aizgājām," stāsta pensionāre. Viņa tikties ar bankas "Citadele" pārstāvjiem devusies ar mērķi atgūt savu "Latvijas Krājbankā" noguldīto naudu. Ar šādu mērķi bija ieradušies vairāki pensionāri, arī no tālienes. Diemžēl neviens nesaņēma savu tik ļoti gaidīto naudu, vien aicinājumu atvērt kontu vai internetbanku. Sirmā kundze stāsta, ka trešdien banka atkal būs Valkā.

Tiem, kuri aizpildīja pieprasītos dokumentus par internetbanku, šoreiz atvedīšot paroles un kodus, bet ko šāda iespēja dod pensionāriem, kuriem nav ne datoru, ne saprašanas, kas tā tāda internetbanka ir? Pensionāre uzskata, ka banka "Citadele" par priviliģētākiem klientiem uzskata tos, kuriem pieejams ir internets un viņi prot ar to rīkoties.

Valcēniete atgādina, ka daudziem pensionāriem pat sapņos nav rādījies dators, kur nu vēl izpratne par internetbankas lietošanu, tāpēc nav saprotams, kāpēc šādi izbraukumi vispār ir jāorganizē, jo veci un nevarīgi cilvēki cer uz palīdzību, lai varētu atgūt savu naudu, nebraucot uz Valmieru.

"Dažs vecītis knapi pa kāpnēm spēja uzkāpt, bet vīlies aizgāja, jo saprata - bankā esošie 30 vai 50 lati ir zaudēti," stāsta pensionāre.

"Ziemeļlatviju" izbrīna, kāpēc banka "Citadele" laikus neinformē cilvēkus par saviem izbraukumiem un nepaskaidro viņiem, kā pareizi būtu jārīkojas, lai pensionāriem būtu vieglāk, nevis sarežģītāk.

Izbraukumos ievēro drošībuLai noskaidrotu, kā notiek bankas "Citadele" izbraukumi uz reģioniem, sazinājos ar šīs bankas Korporatīvo komunikāciju daļas vadītāju Ievu Prauliņu. Viņa skaidro, ka banka izbraukumus organizē, sadarbojoties ar vietējām pašvaldībām. To laikā iedzīvotājiem un uzņēmējiem pie "Citadeles" klientu konsultantiem ir iespēja noformēt visus nepieciešamos dokumentus konta atvēršanai un internetbankas pieslēgšanai bankā "Citadele" bez maksas.

Tāpat iedzīvotājiem ir iespējams arī aizpildīt iesniegumu par maksājuma kartes saņemšanu. Pēc piecām darba dienām, kad kartes būs izgatavotas, iedzīvotājiem tās piegādās. Diemžēl konsultantiem izbraukumā nav pieejams tāds drošības un tehniskais aprīkojums kā bankas filiālēs, tāpēc izbraukumu laikā nav iespējams saņemt skaidru naudu un veikt pārskatījumus.

I. Prauliņa norāda, ka bankas konsultanti sniegs arī konsultācijas par valsts garantētās atlīdzības izmaksu "Latvijas Krājbankas" noguldītājiem. Viņa atgādina, ka "Citadeles" internetbankā bez bankas filiāles apmeklēšanas ikvienam klientam ir iespēja dot rīkojumu par valsts garantētās atlīdzības izmaksu uz jebkuras bankas kontu pēc klienta izvēles.

Varēs saņemt plašāku pakalpojumu klāstu"Ziemeļlatvija" noskaidroja, ka nākamais bankas "Citadele" izbraukums notiks jau rīt no pulksten 10 līdz 15 "Latvijas Krājbankas" filiāles telpās Valkā, Rīgas ielā 11. Šajā reizē "Citadelei" būs iespēja izmantot bankas telpas, tāpēc iedzīvotāji un uzņēmumi varēs saņemt plašāku pakalpojumu klāstu, tostarp varēs veikt valsts garantētās atlīdzības pārskaitīšanu uz kontu.

14. decembrī "Citadeles" Mobilajā klientu apkalpošanas centrā būs iespējams noformēt: norēķinu kontu bankā "Citadele", internetbanku, maksājumu kartes, SMS banku, termiņdepozītu vai krājkontu, kā arī "Latvijas Krājbankas" klienti varēs pārskaitīt valsts garantēto atlīdzību uz bankas "Citadele" vai jebkuras citas bankas kontu pēc klienta izvēles. I. Prauliņa norāda, ka Mobilajā klientu apkalpošanas centrā drošības apsvērumu dēļ nebūs iespējams izņemt skaidru naudu. Bankas pārstāve neskaidrību gadījumā zvanīt uz tālruni 67010000.