Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Autokross un Folkreiss turpinās Mūsas trasē

2011. gada 19. jūlijs 13:11

937
Autokross un Folkreiss turpinās Mūsas trasē

Autosporta sezona Sporta Kompleksā ‘'Mūsa'' turpināsies 24. jūlijā, kad Mūsas trasē tiks aizvadīts Mūsas kausa izcīņas otrais posms autokrosa un folkreisa braucējiem, kā arī LAF Folkreisa Latgales un Zemgales reģionu sacensības, paralēli šīm cīņām trasē dosies arī Amatieru Krosa Apvienībā startējošie braucēji.

Šī gada Latvijas autokrosa un folkreisa kalendārā, paralēli LAF rīkotājām sacensībām, norisinās arī Mūsas kausa izcīņa. Tajā tiks aizvadīti trīs posmi un noskaidrots pirmais kausa ieguvējs gan folkreisā, gan arī autokrosā. Pirmās sacensības tika aizvadītas 26. jūnijā, savukārt otrā posma cīņas notiks 24. jūlijā, bet kausa ieguvējs tiks noskaidrots 11. septembrī.

Folkreiss ir viens no pēdējo gadu visstraujāk progresējošākajiem autosporta veidiem Latvijā. Ja pirmajās sacensībās pirms diviem gadiem piedalījās tikai četri sportisti, tad jau tagad to skaits pārsniedz simtu.

Šis, tā sauktais tautas autosporta veids, uz sacensībām allaž pulcē vairāk nekā 30 sportistus, kuru tehnikas un braukšanas līmenis šajos divos gados ir audzis tikpat strauji, kā dalībnieku skaits. Ātrumā folkreisa braucēji daudz vairs neatpaliek no saviem autokrosa kolēģiem, tāpēc cīņas trasē vienmēr ir interesantas un aizraujošas. To pierāda arī Mūsas kausa pirmais posms, kur finālā uzvarētājs tika noskaidrots tikai brauciena pēdējos metros.

Pirms otrā posma sacensībām Mūsas kausa kopvērtējums galvgalī izvirzījies jelgavnieks Artūrs Bāriņš (VW Golf II), kuram seko Ivars Kerns (BMW 318) un Renārs Ēķis (Opel Astra).

Mūsas kausa ietvaros autokrosa sacensības krasi atšķiras no Latvijas čempionāta cīņām, jo tajā sportisti, neatkarīgi no klases, startē kopā. Līdz ar to šeit neoficiāli tiek noskaidrots labākais autokrosa braucējs Latvijā.

Pirmais posms pierādīja, ka prognozēt sacensību uzvarētāju ir neiespējami, neskatoties pat uz lielo tehnikas atšķirību. Pirmo uzvaru autokrosā Mūsas kausa ieskaitē izcīnīja Open klasē startējošais Jānis Vanags ar Toyota MR2, bet lielāko pārsteigumu sagādāja Imants Kolomenskis, kurš ar savu VAZ 2101 spēja finišēt otrais, aiz sevis atstājot Super 2000 klases vienu no Latvijas līderiem Aināru Kenigsbergu ar VW Golf III.

Pirmo reizi Mūsas trasē plašākai sabiedrībai atrādīsies AKA jeb Amatieru Krosa Apvienības sportisti. Kā pastāstīja apvienības vadītājs Māris Ozoliņš, AKA dibināta jau 2003. gadā un līdz šim lielākās cīņas aizvadījuši trasēs Jēkabpils pusē.

Amatieru krosā pārsvarā startē jaunieši, kuri, sajutuši autokrosa garšu, vēlāk pāriet jau uz profesionālo sportu. No AKA apvienības cēlušies tādi Latvijas autokrosa aprindās labi zināmi sportisti kā Māris Līcis, Edijs Varnass un Ritvars Zobens. Mūsas trasē plāno ierasties ap 20 šīs apvienības pārstāvju no visiem Latvijas reģioniem.

Līdz šim katra reģiona braucēji cīnījušies tikai savā starpā, bet tagad tiem būs iespēja noskaidrot ātrāko amatieru krosa braucēju. Līdzīgi kā Latvijas autokrosa čempionātā, arī amatieru sacensībās automašīnas tiek iedalītas klasēs. Klasika jeb aizmugures piedziņas automašīnas, priekš piedziņas klase un Open klase, kurā pārsvarā startē bagiji.

Cīņas Mūsas kausa otrajā posmā turpināsies 24. jūlijā jau no plkst. 11.00.