Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Brīdinājuma akcijas dienā lauku ļaudīm uz pilsētu būs grūti nokļūt

Aivars Zilbers

2011. gada 22. marts 08:59

1082
Brīdinājuma akcijas dienā lauku ļaudīm uz pilsētu būs grūti nokļūt

Ceturtdien, 24. martā, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija rīkos brīdinājuma protesta akciju pret valdības nodomu samazināt pasažieru pārvadātājiem finansējumu par trīs miljoniem latu.

Rakstu pilnībā iespējams izlasīt arī šodienas laikrakstā "Ziemeļlatvija"! Esi informēts!

Sabiedriskā transporta uzņēmumiem nolēmusi pievienoties arī Latvijas Neatkarīgo mežizstrādātāju, Latvijas autopārvadātāju nacionālā asociācija un autopārvadātāju asociācija "Latvijas auto".

Reisu būs uz pusi mazākPasažieru pārvadātāji šajā dienā uz pusi samazinās reisu skaitu reģionos, tā parādot, kāda būs situācija pēc finansējuma samazināšanas. Protesta akcijā piedalīsies arī SIA "VTU Valmiera", kas pārvadā pasažierus bijušā Valkas rajona teritorijā.

Valkas autoostā ir izlikts saraksts ar ceturtdien atceltajiem reisiem. Ceturtdien o rīta pulksten 5 nebūs iespējams aizbraukt uz Rīgu, iedzīvotāji vispār ar autobusu nevarēs nokļūt Ķemerē, Ēvelē, Pedelē un Omuļos. Par diviem reisiem samazināti braucieni uz Smilteni. Kopumā no satiksmes grafika ir izņemti astoņi reisi.

"VTU Valmiera" Pasažieru pārvadājumu daļas vadītāja vietniece Anda Liepiņa informē, ka noņemti ir tie reisi, kurus plānots likvidēt, ja valdība īstenos savu nodomu un samazinās finansējumu par trim miljoniem latu. "Šo summu nolemts noņemt šogad, bet nākamgad atkal samazināt finansējumu par 30 procentiem.

Citas izejas nav, kā vispār izsvītrot no grafika ceturtdien atceltos reisus. Saglabāsim vien tos, kurus lielākā daļa pasažieru izmanto, lai nokļūtu darbā. Vēl tas nozīmē to, ka daļu šoferu būsim spiesti atbrīvot no darba. Palielināsies bezdarbnieku rindas," secina A. Liepiņa. Viņa gan piebilst, ka pēdējā laikā valdība sola atrast citu risinājumu, bet pagaidām nekas konkrētāks nav zināms.

Arī trim cilvēkiem jānokļūst darbāValkas autoostā satiktie šoferi uzskata, ka šādas akcijas ir atbalstāmas, jo savas intereses ir jāaizstāv. "Īpašas cerības uz uzlabojumiem neloloju, bet kaut kas ir jādara. Pagaidām mums algas nav samazinātas, bet nākotne ir neskaidra. Neviens nezinām, kas notiks turpmāk.

Akcijā iznāks piedalīties, jo reiss, kurā es braucu, ceturtdien būs atcelts," saka autobusa "Rūjiena - Valka" šoferis Valdis Skudra. Viņš novērojis, ka pasažieru skaits laika gaitā ir samazinājies. Palikuši tikai tie, kas brauc uz darbu un darīšanās. "Biļetes ir dārgas, tādēļ brauc, kad tas tiešām nepieciešams. Ja viss kļūs vēl dārgāks, tad nezinu, kas notiks," saka V. Skudra.

Arī autobusa "Valmiera - Valka" vadītājs Aivars Dukurs atzīst, ka šāda akcija bija vajadzīga. "Man pašam neviens reiss nav atcelts, bet akcijā piedalos, pēc pārliecības atbalstot tās rīkotājus. Finansējuma samazināšana gan mums, gan pasažieriem sit pa kabatu. Ja samazinās reisus, tad lauku cilvēki vispār būs izolēti no pilsētas. Saka, braucēju nav vairāk par trim četriem, bet arī viņi ir cilvēki un arī tiem trijiem jānokļūst darbā un jānokārto savas lietas," apliecina A. Dukurs.

Autoostā satiktie pasažieri nav īpaši runīgi, jo valdību tik un tā viņu domas neinteresējot. "Skaidrs, ka tagad braukšana ar autobusu ir dārgs prieks, bet ne jau autobusu vadītāji to naudu saņem. Saprotu, ka pārvadātājiem nav vieglas dienas, tādēļ es viņus atbalstu," saka pensionārs Artūrs Raģis.

Tomēr dažas pārvadātāju firmas akcijā nepiedalīsies. Tādu lēmumu pieņēmusi arī SIA "Gulbenes autobuss". Uzņēmuma direktors Aloizs Priedeslaipa uzskata, ka pasažieriem nav jācieš, jo ne jau viņi pie tā vainīgi. Vairākiem ir jānokļūst pie ārstiem, un firma šo vajadzību nedrīkst ignorēt.

Neapmierināti ar valdības politiku ir arī autopārvadātāji, kuri ceturtdien pulksten 10 ar apmēram 150 kravas automašīnām kolonā veiks protesta braucienu no Rīgas pievārtes līdz Rīgas pilij.

Latvijas Neatkarīgo mežizstrādātāju asociācijas izpilddirektors Jānis Upītis informē, ka autopārvadātājus un kokvedējus neapmierina arvien lielāku nodokļu noteikšana, bet infrastruktūras stāvoklis neuzlabojas, turklāt politiķi bieži pieņem lēmumus, neapspriežoties ar pašiem nozares pārstāvjiem.