Pārbūvēs Valkas ielu un tiltu pār Abulu
Autovadītājiem visu šo vasaru Smiltenē būs jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem Valkas ielā. Pēc Smiltenes novada domes pasūtījuma firma SIA “8CBR” rekonstruēs Valkas ielu visā tās garumā līdz pilsētas robežai un tiltu pār Abula upi.
Atbilstoši noslēgtajam līgumam, būvdarbi objektā jāpabeidz līdz šā gada 31. oktobrim, informē projekta “Smiltenes pilsētas Valkas ielas rekonstrukcija” vadītājs, Smiltenes novada domes tehniskais direktors Uldis Rudzītis.
Būvēs apbraucamo ceļu
Rekonstrukcijas laikā Valkas ielu ceļu satiksmei neslēgs. Būvdarbu sākumā transportlīdzekļu kustība tiks organizēta pa rekonstruējamā ceļa posma brauktuves vienu joslu (kreiso pusi, braucot virzienā uz Valku), informē SIA “8CBR” atbildīgais būvdarbu vadītājs Aivars Veinbergs. Satiksmi regulēs ar luksoforiem.
Papildu tam SIA “8CBR” būvēs pagaidu apbraucamo ceļu un pagaidu saliekamo tiltu Abula upes augštecē. Tiklīdz šie darbi tiks pabeigti, satiksmi organizēs pa apbraucamo ceļu, bet esošais tilts pār Abulu satiksmei tiks slēgts. Pagaidu tilta platums būs 4,5 metri. Satiksme pār to notiks pa vienu joslu, un transportlīdzekļu plūsmu regulēs ar luksoforiem.
Aizvadītajā nedēļā SIA “8CBR” objektā sāka nospraust trasi un novākt zemes augšējo kārtu, sagatavojot vietu pagaidu apbraucamā ceļa un tilta būvei.
Lai būvdarbu laikā nerastos transporta sastrēgumi posmā no rotācijas apļa līdz Rūpniecības ielai (pieslēgumam uz autoceļu Smiltene - Strenči), pašvaldība aicina ceļu satiksmes dalībniekus, kuri brauks uz Dzirnavu ielas rajonā esošajiem uzņēmumiem, iespēju robežās izmantot Daugavas ielu. Būvdarbu laikā autovadītājiem jāseko pagaidu ceļa zīmju norādījumiem.
Ko paredz projekts?
Projekts “Smiltenes pilsētas Valkas ielas rekonstrucija” ir turpinājums Smiltenes ielu kompleksās rekonstrukcijas otrajai kārtai, ko pilsētā pabeidza aizvadītajā gadā.
Objektā paredzēts rekonstruēt Valkas ielu 315 metru garā posmā, sākot no vietas, kur pērn beidzās ielu rekonstrukcijas darbi (posmā no Stacijas ielas līdz Rūpniecības ielai), līdz pilsētas robežai. Valkas ielā tiks demontēta esošā asfaltbetona sega un ieklāts jauns asfaltbetona segums divās kārtās, demontēta esošā pamatne un izbūvētas jaunas konstruktīvās kārtas, kā arī atjaunotas visas ceļa konstrukcijas un pārbūvēts savu laiku nokalpojušais tilts pār Abula upi.
Uzņēmuma “8CBR” strādnieki rekonstruēs arī posmus uz pieslēguma ielām, nobrauktuves uz Jauno parku un uz uzņēmumu “Smiltenes koks”.
Ielas vienā pusē (virzienā no rotācijas apļa līdz nobrauktuvei uz Jauno parku) tiks izbūvēts apvienotais gājēju - velobraucēju celiņš. Gājējiem un velosipēdistiem pār Abula upi būs arī atsevišķs tilts satiksmes drošības apsvērumu labad.
Projektā paredzēta arī ceļa zīmju uzstādīšana un ceļu horizontālo apzīmējumu krāsošana, transporta barjeras un gājēju - velosipēdistu aizsargbarjeras uzstādīšana, kā arī pasākumi infrastruktūru piemērošanai cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, informē Smiltenes novada domes Attīstības un plānošanas nodaļas projektu vadītāja Lita Kalniņa.
Objektā strādās arī apakšuzņēmējs, firma “Vidzemes energoceltnieks”, kas Valkas ielas vienā pusē (kreisajā, braucot virzienā uz Valku) izbūvēs apgaismojumu - septiņus apgaismes punktus uz konusveida apgaismes stabiem no cinkota metāla.
Grib turpinājumu
gājēju un veloceļam
Valkas iela ir viena no Smiltenes pilsētas tranzītielām, un šobrīd tā ir bēdīgā stāvoklī, ar bedrēm izrobotu segumu.
Ielas rekonstrukciju kā vajadzīgu darbu atzīst Smiltenes pagasta Kalnamuižas iedzīvotājs Guntis Viļums, kurš pa Valkas ielu pārvietojas ar velosipēdu.
Iela ir šaura, bedraina un velosipēdistiem bīstama, it īpaši līkumā, uzskata G. Viļums. “Visi grib apbraukt bedres, arī es, taču, ja satiksme ir intensīva un transportlīdzekļiem ir jāizmainās, vadītājiem var būt grūti noreaģēt,” atzīst velosipēdists.
Arī gājējiem jāpārvietojas pa ceļa nomali, jo ietves gar Valkas ielu nav līdz pat pilsētas robežai un arī tālāk - autoceļa Smiltene -Valka malā, kas ir Valkas ielas turpinājums.
G. Viļums novēl novada domei nākotnē projektu turpināt un izbūvēt gājēju un velosipēdistu celiņu arī līdz Smiltenes pagasta Kalnamuižai, kas atrodas netālu no Valkas ielas, un perspektīvā - vēl tālāk.
“Par to pašvaldībā ir domāts un runāts. Taču pagaidām, ņemot vērā, ka projekts attiecas tikai uz Valkas ielas rekonstrukciju līdz Smiltenes pilsētas robežai, nav jēgas būvēt gājēju un velosipēdistu celiņu līdz pilsētas zīmei, kur tas izbeigtos strupceļā,” skaidro U. Rudzītis.
UZZIŅAI
Projekts “Smiltenes pilsētas Valkas ielas rekonstrukcija”
Pasūtītājs: Smiltenes novada dome
Ģenerāluzņēmējs: SIA “8CBR”
Būvuzraugs: SIA “Jurēvičs un partneri”
Projektētājs un autoruzraugs: SIA “L4 ceļu projekti”
Būvdarbu izpildes termiņš: 2013. gada 31. oktobris
Kopējās plānotās izmaksas: 590 tūkstoši latu
Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums - 501 441 lats
Latvijas valsts budžeta dotācija - 13 275 lati
Smiltenes novada domes finansējums - 75 284 lati
Kategorijas
- Novados
- Smiltene
- Valka
- Strenči
- Kaimiņos
- Vēlēšanas
- Kriminālziņas
- Izglītība
- Sports
- Orientēšanās
- Auto/Moto/Velo
- Futbols
- Florbols
- Basketbols
- Citi sporta veidi
- Hokejs
- Volejbols
- Kultūra un Izklaide
- Foto
- Cilvēkziņas
- Vaļasprieki
- Citas ziņas
- Bizness
- Reklāmraksti
- Lietotāju raksti
- Dzīvespriekam
- Latvijas ziņas
- Citas ziņas
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Izstādes
- Balles
- Teātris
- Koncerti
- Kino
- Sports
- Festivāli
- Baznīcās
- Citi pasākumi
- Video
- Statiskas lapas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Mediju projekts
- Mediju kritika
- Ar informāciju pret dezinformāciju
- Mediju projekti 2018
- Mediju projekts 2020
- Eiropā
- Dzīvesstils
- Atpūta
- Hobiji
- Mīluļi
- Veselība
- Virtuvē
- Noderīgi
- Viedokļi
- Vides projekti
- Daba-iepazīstam un palīdzam
- Rūpēsimies par vidi
- Saimnieko gudri
- Informējot iedvesmojam
- Covid-19