Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Rekonstruē pārvadus uz Vidzemes šosejas

Sandra Pētersone

2013. gada 11. jūnijs 00:00

10
Rekonstruē pārvadus uz Vidzemes šosejas

Aizvadītajā nedēļā ir sākušies būvdarbi Vidzemes šosejas un autoceļa Smiltene - Gulbene apļveida krustojuma teritorijā Launkalnes pagastā. Līdz šā gada oktobrim un varbūt arī ilgāk autovadītājiem tur jāizmanto apbraucamais ceļš, sekojot norādēm.

Pēc valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) pasūtījuma ir  uzsākta ceļa pārvadu rekonstrukcija autoceļa A2 Rīga - Sigulda - Igaunijas robeža 126,4. kilometrā un 126,6. kilometrā.
Bija kritiskā stāvoklīObjekta kopējās izmaksas ir 421555 lati, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, informē LVC Smiltenes nodaļas vadītājs Juris Jansons.Konkursā par tiesībām veikt objekta rekonstrukciju uzvarēja Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums  SIA “Viadukts” no Jēkabpils. Būvuzraugs ir SIA “Polyroad” no Ogres.Galvenais viadukta pārvadu rekonstrukcijas iemesls ir ceļu satiksmes drošība. Jau 2009. gada novembrī pēc kādas Smiltenes novada iedzīvotājas ierosinājuma “Ziemeļlatvija” pievērsa LVC uzmanību tam, ka minēto pārvadu (tilta) malā ir izdrupis gājēju ietves betona segums, atsedzot aprūsējušus armatūras stieņus.“Pa tiltu brauca smagā automašīna. Paskatījos augšup un ieraudzīju izdrupušu apmali. Iespaids bija šokējošs. Šķita, ka kāds betona gabals var uzkrist mašīnai,” “Ziemeļlatvijai” toreiz stāstīja smilteniete Sintija (uzvārdu viņa lūdza neminēt).Tagad viņa priecājas, ka tilts tiek remontēts. Tomēr ir sašutusi, ka tas tik ilgu laiku stāvējis teju katastrofālā stāvoklī. Viadukts nav rekonstruēts kopš tā uzcelšanas 1974. gadā. Pēc speciālistu atzinuma ietvju bloki objektā bija kritiskā stāvoklī, savukārt abu pārvadu brauktuvē bija izveidojušies iesēdumi un brīžiem radās izskalojumi. Rekonstrukcijas laikā SIA “Viadukts” strādnieki paralēli rekonstruē abus pārvadus, atjaunojot brauktuves asfalta segumu un atvairbarjeras (margas) pārvadu malās. Gājēju ietves jau ir demontētas, un to pēc rekonstrukcijas pārvadu malās nebūs.Objektā jau ir demontēts vecais asfaltbetona segums, seguma hidroizolācija un gandrīz visas atvairbarjeras, informē SIA “Viadukts” būvdarbu vadītājs Ēriks Krembergs.“Demontāžas darbi notiek līdz tiltu betona plātnei. To pastiprinās ar dzelzsbetonu, tad ieklās jaunu hidroizolāciju, jaunu asfaltu divās kārtās un uzstādīs jaunas atvairbarjeras un jaunus konusus. Tūlīt pēc demontāžas tiltu galos betonēs jaunas pārejas plātnes. Vēl ar dzelzsbetonu tiks pastiprināti pārvadu balsti. Laidumu apakšējo daļu nosegs ar aizsargpārklājumu,” galvenos darbus objektā nosauc Ē. Krembergs. Tiks arī rekonstruētas kāpnes, kas nepieciešamas pārvadu apsekošanai.Oficiālais darbu pabeigšanas termiņš objektā ir nākamais gads, taču Ē. Krembergs pieļauj, ka ar pārvadu rekonstrukciju varētu tikt galā jau līdz šā gada oktobrim ieskaitot.Pagaidām šoferi nomaldāsTikmēr autovadītājiem arī savas drošības dēļ jāievēro būvdarbu zonā uzstādītie norobežojumi (lentes) un pagaidu ceļa zīmes, izmantojot apbraucamo ceļu.SIA “Viadukts” brigadieris Ilmārs Lapiņš ievērojis, ka vismaz pirmajās dienās diezgan daudzi autovadītāji ignorē novilktās aizsarglentes, un ceļiniekiem gandrīz katru rītu tās jāatjauno.Tuvējās degvielas uzpildes stacijas (DUS)  vadītāja Anita Vantere  savukārt stāsta, ka cilvēki, it īpaši no Gulbenes puses braucošie, maldās, meklējot apbraucamo ceļu, un itin bieži caurbraukšanai izmanto DUS teritoriju. “Bet rekonstruēt pārvadus vajadzēja. Tie bija avārijas stāvoklī. Ziemā apmetums no augšas krita nost,” teic A. Vantere un novēl celtniekiem, lai būvdarbi veiktos raiti.“Vienīgi žēl, ka te nestrādā vietējie, smiltenieši,” viņa piebilst, domājot SIA “8CBR”.