Ziemellatvija.lv ARHĪVS

Labo Smiltenes – Strenču ceļu

Sandra Pētersone

2013. gada 14. jūnijs 00:00

46
Labo Smiltenes – Strenču ceļu

Valsts reģionālās nozīmes autoceļa Smiltene - Strenči atsevišķos posmos šonedēļ uzsākta virsmas seguma atjaunošana. Objektā strādā Igaunijas uzņēmumu ceļinieki.

Darbu pasūtītājs ir valsts akciju sabiedrība “Latvijas Valsts ceļi” (LVC). Līgums par darbu izpildi ir noslēgts ar Igaunijas a/s “Kagu Teed”.
Labo iesēdumusBrauktuves virsmas apstrāde notiek ceļa Smiltene -  Strenči atsevišķā posmā: no 17,95. kilometra  (orientējoši Kazruņģa)  līdz 24. kilometram, kur jau sākas mežu masīvi Strenču virzienā.“Minētajā  ceļa posmā tiek veikta iesēdumu un avārijas stāvoklī esošo segumu vienlaidus labošana ar asfaltbetonu,” informē VAS “Latvijas valsts ceļi” Smiltenes nodaļas vadītājs Juris Jansons. Minētie būvdarbi  iekļaujas valsts ceļu ikdienas uzturēšanas programmā. Objekta kopējās izmaksas ir 142594 lati, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli. Darbi jāpabeidz 40 kalendāro dienu laikā, sākot no 10. jūnija.Latvijā ceļu un tiltu būves nozarē notiekošajos konkursos konkurence ir gana liela, ko palielinājusi Igaunijas uzņēmēju vēlme strādāt kaimiņu valstī. “Dienas Bizness” (DB) jau šā gada janvārī rakstīja, ka  LVC  noslēgusi iepirkumu konkursu par valsts pirmās šķiras autoceļu maršrutu sakārtošanu par 1,78 miljoniem latu, kurā uzvarējusi Igaunijas a/s “Kagu Teed” no Polvas pilsētas, piedāvājot viszemāko cenu. Šā iepirkuma ietvaros tiks renovēts autoceļa P21 Rūjiena - Mazsalaca posms Virķēni - Indus, raksta DB.Zemākā cena ir galvenais konkursa uzvarētāja izvēles kritērijs, atzīst ceļu un tiltu būves uzņēmuma SIA “8CBR” valdes priekšsēdētājs Andris Lacbergs.“Esam Eiropas Savienībā, un Latvijā ir atvērts tirgus. Ja konkursā uzvar ārzemju ceļu būves uzņēmumi  ar atbilstošu kvalifikāciju, sertifikātiem un cenām, tad tā ir veselīga konkurence, ko es kā vietējais uzņēmējs  nevaru ietekmēt.  Mēs labprāt strādātu Smiltenes, Strenču, Valmieras, Gulbenes vai citos novados, kas mums ir tuvāk, bet, ja vajadzēs, brauksim uz Kurzemi vai Latgali,” saka A. Lacbergs.Sūrojas par Smiltenes – Valkas ceļuSalīdzinot ar citiem valsts nozīmes autoceļiem mūsu pusē, piemēram, ceļu Smiltene - Valka, autoceļš Smiltene - Strenči vēl nav ļoti sliktā stāvoklī. “Asfalts kopumā bija normāls, tikai atsevišķos posmos bija bedrītes, it īpaši pie Jaunklidža,” ievērojis smiltenietis Aigars Savickis, kurš brauca strādāt no Smiltenes uz Strenčiem.Savukārt valsts  nozīmes reģionālais autoceļš Smiltene - Valka ir ļoti bēdīgā stāvoklī. Ceļa lielākā daļa faktiski ir uz sabrukšanas robežas. Mūsu portālā par šo tēmu (ceļš Smiltene – Valka) pat atvērts forums. “Ir jāsagaida labāks laiks - ja nebūs vēl galīgi sabrucis, tad droši vien bedres aizlāpīs, ja sabruks, var būt tiksim pie jauna,” raksta apmeklētājs ar niku Nazis.Neko cerīgu vismaz tuvākajā nākotnē LVC nevar solīt. Autoceļa Smiltene - Valka posmiem  ir vajadzīga nopietna rekonstrukcija, ieklājot jaunu asfalta kārtu, un ar bedru lāpīšanu  situāciju tur būtiski uzlabot nevar. Tas nozīmē arī  lielu naudu, kuras šobrīd valsts budžetā minētā ceļa remontam nav.